Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Japp, jag kommer vidhålla att jag misstänker det. Vaddå vet?
Åberopar rätten att dra slutsatser och att spekulera som du har som mantra.
Även på bas av en hel del insyn i vården.
Om du nu inte begrep mina Sic!:
▪️Quetiapin är antipsykotika och behandling vid bipolär depression.
▪️Hon nämner endast denna medicin.
▪️Behandling av depression ses inte som livslång vid unipolär.
Då drar jag slutsatsen är den är för den depression som är hennes huvudsakliga problematik historiskt sett.
Det som är allvarligt och som hon inte ska falla tillbaka till.
Att den dämpar ångest vet jag om, likaväl som att det går hand i hand med bipolär sjd.
För övrigt finns det vetenskaplig koppling mellan bipolär sjd och PPD och likaså akut katatoni vid psykossjd eller bipolär sjd.
En passus och nej, jag ställer ingen diagnos så då behöver ingen annan yla om det.
SD beskriver att hon sitter kvar där hon placeras på morgonen när han kommer från jobbet och att hon måste matas.
Det är väldigt allvarliga symtom som beskrivs med nedsatt motorik och funktionsnedsättningar. Vilket i sin grövre form är fruktansvärt att se. Om man nu sett det inom psykiatrin.
Kompletterar din (borttagna pga platsbrist) spoiler med följande:
JBE:
"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små
och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta
hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon
skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt." Ab 150
Tack för diskussionen, mer kan jag inte förklara.
Att hon enbart pratar om Quetiapin kan bero på att denna är nyinsatt?
Att den påverkar henne under förhöret i maj, sörutom att hon mår dåligt av allt annat som har hänt?
Även under förhören då hon blir häktad, är hon ju påverkade av medicinen och hon påpekar också att man har ökat medicineringen mot ångesten och det är den som gör henne "avstängd".
Om man läser väldigt noga, kan man se att det möjlligen skulle kunna vara så att hon faktiskt står på någon mecinering sedan tidigare mot depressionen, medan det skulle kunna vara så att Quetiapin är nyinsatt i maj- 18 och sedan ökad i sept- 19:
"
"F I: Vi prata lite nu när vi var på häktet att du har, har fått lite ny medicinering kan du berätta
lite om det nu?
H: Äh jag har fått mer ångestdämpande medicin ...
Fl: Mm.
H: Äh vilket jag, ja skulle väl vara ett försök till att också, se om jag kunde sova på nätterna,
äh vilket jag inte gör äh, så jag sover inte äh, och jag är rätt avstängd i huvudet äh, och skakig
i hela kroppen."
//
"
FL I: Nej. Och så prata du medicinering, om vi tittar nu dom sista åren tillbaka du äter ju
medicin för depression då som jag kan förstå. Och ångest. ..
MT: Ja egentligen så är det, det står som ångest men det har varit till natten för att jag har
sovit bra på den för det var en psykiatriker som sa att det här kan funka jätte bra ehh och som
inte är nå vane och nåt som påverkar sömnen egentligen. Och det har jag gjort kanske ... ja
vet inte det här går och kolla men min uppfattning är nog att jag har haft det stabilt kanske i
tre år med medicinering men ja åren rullas runt, så att min gissning är det ja ..
FL I: Är det dom som heter nånting med quetenin eller nånting ..
MT: Ja Quetepin"
Samling av förhör med HD om hennes medicinering i spoilers maj- 18- sept- 19:
https://www.flashback.org/p75235611#p75235611
För mig är det inte konstigt att hon mår riktigt dåligt av och till. Det hon är med om är inte vanlig vardag.
Jag kan inte se att det finns stöd för att kunna säga att hennes mående beror på bipolaritet och att det skulle vara orsaken till att hon är inblandad i mordet.
För mig verkar det mer troligt att HD redan sedan tidigare år har haft någon slags dålig psykisk ohälsa, som SD har använt för att kunna kontrollera henne genom åren, precis som han gjorde med Lena.
Det kan absolut ha förvärrat hennes dåliga mående, utlöst allvarligare skov. Att HD är en struts, kan bero på att hon inte orkar se den hemska verkligehten som hon utsätts för, men i grunden surrrar det på. Hon känner på sig, men orkar inte "veta".
Hon blir gaslightad av SD att tro att hon sett fel när hon sett ett foto, att hon sovit fast hon själv vet att hon varit vaken. Hon blir ombedd av att gaslighta JG som sett SD åka till Lena för att hjälpa SD att lura JG att tro att han sett fel. Det tillsammans med en film där SD manipulerat GPS:en. Hjälpa mannen som bedrar henne att lura en vän om det. Vad gör sådant med en redan psykisk bräcklig människa? Efter 20 år?
Det här är saker vi sett i FUP, och är säkerligen finns det otroligt mycket mer.
Geocachingen har blivit hennes räddningsplanka, att kunna stänga av de jobbiga tankarna och fly till.