Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Prova att sätta dig in i ämnet, om du inte vet. bara en googling bort, t.ex:
Det beskrev inte något problem.
Eftersom du skrev att det är ett problem borde du väl veta.
Nu verkar du inte vet och menar att jag skall söka på nätet efter ett problem du inbillat dig.
Det är iaf inte speciellt seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Du har dåligt minne. Mitt är bättre. Man kunde köpa BR-radhus i Täby för kanske 800.000 kr kring 1990. När bubblan sprack 1993/94 var de värda 0 (noll) kronor. Förlusterna i överbelånade BR var 100% i några år efter att bubblan sprack. Det kommer att ske även denna gång.
Idag kostar samma BR säkert 5mkr. Så det är bara att vänta. Men de som inte kan vänta förlorar allt de hade.
Var är mitt minne dåligt??
Den gamla BR jag hade sjönk lite. Naturligtvis. Men inte ens ned till 0.
Jag sålde BR'en och köpte en villa vid peak 1990. Sedan sålde jag den 94 med vinst.
Rimligen hade priset dippat under tiden. Det var trots allt en seriös BNP-nedgång.
Men värre än så var det inte.
En tidigare kollega flyttade till Stockholm, och köpte en BR på Kungsholmen. Där verkade inte BR-priserna fallit alls.
Däremot fanns en del BRF som åkte på vakanser. Folk lämnade tillbaka sina lägenheter. De fick ju problem och en del konkade. Men då var de byggda där det var dåligt med folkunderlag.
I orten där jag bodde hade just HSB fått upp en förening. Och fick svårt att fylla den omgående. Men HSB lånade då ut till föreningen så den kunde övervintra. Och sedan fylldes lägenheterna.
Fastighetsprisindex beskriver väl prisförändringen. Det är det bästa fakta vi har.
Sedan finns det mycket skrönor.