2021-06-08, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kalla Fakta låter texten flöda utan kritiska frågor. Tjejen är klart manipulerade.

Tur man undvikit sådana haverister

Ja att de ens försöker ursäkta hennes lögner och få henne att framstå som något offer. Men inte juridikexperten kunde ju helt till fullo ställa upp på deras agenda. Göran själv klagar i sin blogg om att hon får säga skit som inte stämmer.
Citera
2021-06-08, 22:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kalla Fakta låter texten flöda utan kritiska frågor. Tjejen är klart manipulerade.

Tur man undvikit sådana haverister
Det konstiga är att när GL håller en Pk för att freda sig mot en anklagelse om våldtäkt: skandal.
När Soran får berätta sin sida i TV (och de anklagande inte vill uttala sig): skandal.

Men EA kan få sitta och upprepa sin anklagelse utan några kritiska frågor, t.ex. det som GL anfört, inga problem tydligen.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-06-08 kl. 22:55.
Citera
2021-06-08, 22:22
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Personen som håller i föreläsningen är samma som var juridiskt ombud i samma rättegång som delats i tråden. Hans historia är väldigt likt det aktuella ärendet som EA har påståtts vart med i. Med snarlika detaljer som Lambertz delat i media och i sin blogg.
Så det är med stor sannolikhet samma rättegång med samma person.

Det är samma kvinna.
Citera
2021-06-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Du måste skämta! Annars är du sjuk på riktigt!
?
Vad sa han/hon som var fel. Kvinnan lurade i mannen sprit. Kvinnan filmade allt. Kvinnan gned sen sitt kön mot den berusade mannen.
Våldtäkt. Kanske använde hon även sina ankläppar för att få åldersmannen hård inför penetreringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Snarare du som måste skämta. Varför uttalar du dig om något du inte ens är insatt i?

Det är klarlagt sedan länge att kvinnan är en bedragerska. Att hon sitter och ljuger 1 timma i TV förändrar absolut ingenting.

Snart sitter EA i fängelse eller på psyket just pga. dessa brott.

Kanske bättre om du sätter dig in i ämnet så slipper du skämma ut dig själv?

Ingen bättre comeback?
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Personen som håller i föreläsningen är samma som var juridiskt ombud i samma rättegång som delats i tråden. Hans historia är väldigt likt det aktuella ärendet som EA har påståtts vart med i. Med snarlika detaljer som Lambertz delat i media och i sin blogg.
Så det är med stor sannolikhet samma rättegång med samma person.
Det är 100% säkert att det är samma. Massi var DUs advokat, EA var MÄ.
Citera
2021-06-08, 22:24
Medlem
KnasTramss avatar
Irena Pozar skriver om kvällens Kalla fakta i Expressen.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/kvinnan-forlorade-allt-antligen-fick-hon-en-rost/

Citat:
Kvinnan förlorade allt – äntligen fick hon en röst

Citat:
”Jag hade allt att förlora på att berätta om det här”, säger den kvinnliga juriststudenten som anmälde Göran Lambertz för förtal i en intervju med ”Kalla fakta”.

När intervjun är slut så råder det ingen tvekan om det. Ingen, inte ens de som menar att kvinnor anmäler män för sexualbrott för att bli rika, kan tro något annat.

”Det har fått förödande konsekvenser”, säger kvinnan.
Senast redigerad av KnasTrams 2021-06-08 kl. 22:26.
Citera
2021-06-08, 22:24
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ingen bättre comeback?

När argumenten är så värdelösa och osakliga så förtjänar dem inte att spillas tid på.
Citera
2021-06-08, 22:26
Medlem
Kainotophobias avatar
Problemet är att ”det är alltid våldtäkt” (och den utvidgade definitionen i lagen) argumentet i praktiken omyndigförklarar oss kvinnor. Vi ska vara jämställda med män och ha rättigheter, men bara mannen ska ha skyldigheter? Oavsett vad det rör sig om blir det alltid åt helvete när någon enbart ska ha rättigheter (om de inte är ”underlägsna” och inte klarar av skyldigheter t. ex små barn och begåvade under normalgraden) och INGA skyldigheter.

Om jag kommer och går på en gångväg genom parken bland alla andra och en blottare kliver fram med rocken vidöppen och gör helikoptern med mansmasken, för att sedan säga till mig ”min hund har sprungit bort, vill du hjälpa mig leta i träddungen där borta?” har jag då inget ansvar att tänka till lite? Det kanske är farligt att gå iväg med denne man?

Lite försiktighet måste man ändå kräva av vuxna människor, annars skulle alla gå och balansera på taknockar och hoppa runt och leka på tågtak och sedan förvänta sig att bli kompenserade för sin egen dumhet.
Citera
2021-06-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ingen bättre comeback?

Låt oss ignorera trollet Trongen. Hon baserar tydligen sina åsikter enbart på Kalla Fakta journalistik. Det går inte att föra dialoger med personer som inte vill skaffa sig en helhetsbild.
Citera
2021-06-08, 22:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Problemet är att ”det är alltid våldtäkt” (och den utvidgade definitionen i lagen) argumentet i praktiken omyndigförklarar oss kvinnor. Vi ska vara jämställda med män och ha rättigheter, men bara mannen ska ha skyldigheter? Oavsett vad det rör sig om blir det alltid åt helvete när någon enbart ska ha rättigheter (om de inte är ”underlägsna” och inte klarar av skyldigheter t. ex små barn och begåvade under normalgraden) och INGA skyldigheter.

Om jag kommer och går på en gångväg genom parken bland alla andra och en blottare kliver fram med rocken vidöppen och gör helikoptern med mansmasken, för att sedan säga till mig ”min hund har sprungit bort, vill du hjälpa mig leta i träddungen där borta?” har jag då inget ansvar att tänka till lite? Det kanske är farligt att gå iväg med denne man?

Lite försiktighet måste man ändå kräva av vuxna människor, annars skulle alla gå och balansera på taknockar och hoppa runt och leka på tågtak och sedan förvänta sig att bli kompenserade för sin egen dumhet.

Nu handlar det inte om en kvinna med enbart dåligt omdöme dock. Det handlar om en synnerligen ovanlig psykopat som satt i system att snärja oskyldiga män för våldtäkt.
Citera
2021-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msw1041
Låt oss ignorera trollet Trongen. Hon baserar tydligen sina åsikter enbart på Kalla Fakta journalistik. Det går inte att föra dialoger med personer som inte vill skaffa sig en helhetsbild.

Vart baserar du dina åsikter ifrån? Youtube? Vad är det jag skrivit som inte stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in