Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag har inga belägg för utpressning och du har rätt i att det inte skall bli en trådsanning bara för att jag är misstänksam.
Men polisen borde rent rutinmässigt kolla upp de inblandades banköverföringar de senaste 10 åren. Hur har dom försörjt sig? Har det kommit in summor till väninnornas konton regelbundet.
Jag har själv erfarenhet av borderlinehäxor & det återkommande där är snarare att galenheten hela tiden tar sig nya & helt oväntade uttryck. Här framträder istället ett slags mönster. Det känns inte rätt.
Att det skulle finnas ett uppsåt av "ren utpressning", typ "för över stålar annars golar vi till snuten om våldtäkt".....ungefär som en "liten liga" och ha det som verksamhet, hon själv eller ihop med nån väninna, ser jag överhuvudtaget inte.
Då skulle det krupit fram förr eller senare i nått av alla förhören under åren med alla inblandade.
Men däremot så är det högst sannolikt (om inte rent av ett faktum) att hon EA har satt i system att försöka få ut skadestånd så ofta hon kan i dom situationer som uppenbarar sig!
Nu är jag inte så insatt i hennes tidigare mål, och vet därmed inte om hon har blivit tilldelad något skadestånd tidigare (eller pengar från brottsofferjouren eller kvinnosjouren i egenskap av utsatt kvinna)...
Men med tanke på hennes historik, då räknar jag in allt från psykiskt mående till brist på jobb, dåligt med pengar om inte andra stått för dom, i kombination med hennes system av redan fyra (som jag har förstått) anmälningar, och, märk väl endast trettio år ung på det....så är det ju helt klart ett systematiskt mönster av att vilja mjölka ut skadestånd i en eller annan form direkt ett tillfälle ges.
Känner så väl igen beteendet....borderline, en släng av bipolär....snygg som fan, intelligent älskvärd och charmig, utmålar sig gärna som ett offer, och gör det bra....men tillslut märks det ändå att det saknas nånting i ögonen, det där empatiska djupt där inne i själen....det manipulativa kikar fram, och kylan sprider sig...
Det finns alltid en bakomliggande agenda hos såna individer, allt är kalkylerat och uträknat....känslor har dom inget problem att visa i överflöd, så länge det finns ett syfte och ett mål.....annars är dom som en istapp.
Slösade tyvärr två år av mitt liv med en sådan individ, visserligen i efterhand (och i viss mån under tiden) intressant rent psykologiskt, men med ett högt pris, som det alltid blir med såna individer.
Men fick då en inblick i hur tankar och beteenden går hos en predator, sånt som en normal människa inte betänker överhuvudtaget.
Hon hade samma systemmönster som EA med anmälningar, men med kvinnomisshandel.
Det underliggande syftet som klarnade för mig i efterhand när alla pusselbitar föll på plats (kärlek får en blind, jag vet), var en kombination av skadestånd och tycka synd om uppmärksamhet.
Snygg smart rolig älskvärd och oskyldig, ett trovärdigt offer helt enkelt....men ack va man bedrar sig!
Men man ska ha klart för sig ochså att det här är ofta (men naturligtvis inte alltid) människor som i grunden har en psykisk ohälsa, där av beteendet....men dom är livsfarliga.....och samhället rättsväsendet och psykiatrin måste bli bättre på att identifiera dessa återfalls anmälande individer och fånga upp dem innan det spårar ur.....för företeelsen är knappast ny.