2021-04-05, 15:03
Medlem
Det tillhör ju också BDP och bipolär att pendla mellan total hybris och riskbeteende såsom att knulla med flera personer per dag och sedan åt andra hållet drabbas av total ångest och djupt självhat.
Citera
2021-04-05, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untilted
BPD kvinnor brukar ha endast en eller två vänninor, ofta med samma diagnos. (Vet av erfarenhet och från vad jag läst mig till).

Vissa har så svårt att hantera relationer så att de helt isolerar sig till slut. Ofta med nåt stackars husdjur.

Men jag håller med Enoch om att EA och hennes polare inte riktigt följer mallen… kanske de har ett större manligt umgänge pga fortfarande fysiskt attraktiva?
Min teori är att det bara är EA som är någorlunda attraktiv & detta då utnyttjas av de fulare "väninnorna".

Så mitt råd till EA är: Gör dig fri från dessa falska väninnor som bara använder dig för sina egna dunkla syften.
För självklart läser EA här i tråden.
Citera
2021-04-05, 15:17
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror istället att "väninnorna" spelar en betydligt större roll än vad som omedelbart framgår.

Men även dessa är antagligen nästan lika galna, för att springa till snuten när ens utpressningsförsök misslyckas är i längden kontraproduktivt. Speciellt när det får så här mycket uppmärksamhet.

Tycker du det verkar sannolikt att en psykopat omger sig med psykopater?

Det fungerar inte så. Psykopater, i synnerhet tjejer, avskyr varandra. Detta eftersom de ser igenom varandra och inte har någon vinning av en annan psykopat i sin närhet.

Du har haft rätt om mycket i denna tråd och gjort många bra resonemang, men här har du helt fel. Vännerna har inte spelat någon större roll i något sammanhang, de har mest sannolikt bytts ut under vägens gång.

EA är alltså den som är drivande och utnyttjar sina vänner och får de att göra precis som EA vill, för att tjäna hennes syften.
Citera
2021-04-05, 15:37
Medlem
Jonathaan5s avatar
Undrar hur hon har finansierat bla sina utlandsresor och bröstförstoring, för uppenbarligen är brösten inte naturliga. Vilka inkomstkällor har hon utöver CSN (om den ens utbetalas då hon failat straffrätten 5 ggr). Tror att dessa kvinnor ingått i maskopi om att tjäna på att våldtäktsanmäla män för att sedan kunna utkräva skadestånd. Om man kolla hennes tidigare domar kan man se ett mönster med Lambertz-målet. Exakt samma procedur.
Citera
2021-04-05, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tycker du det verkar sannolikt att en psykopat omger sig med psykopater?

Det fungerar inte så. Psykopater, i synnerhet tjejer, avskyr varandra. Detta eftersom de ser igenom varandra och inte har någon vinning av en annan psykopat i sin närhet.

Du har haft rätt om mycket i denna tråd och gjort många bra resonemang, men här har du helt fel. Vännerna har inte spelat någon större roll i något sammanhang, de har mest sannolikt bytts ut under vägens gång.

EA är alltså den som är drivande och utnyttjar sina vänner och får de att göra precis som EA vill, för att tjäna hennes syften.
Det skulle nog vara avgörande om man kunde kolla upp vilka "väninnor" som figurerat i de olika fallen.
Citera
2021-04-05, 15:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det skulle nog vara avgörande om man kunde kolla upp vilka "väninnor" som figurerat i de olika fallen.

Det finns andra sätt att bekräfta att det är en psykopat vi har att göra med.
Citera
2021-04-05, 15:45
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Precis det jag menade! Polisen borde se över deras transaktioner.
Citera
2021-04-05, 15:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det finns andra sätt att bekräfta att det är en psykopat vi har att göra med.
Att EA har en borderlinstörning är jag 100% övertygad om.
Citera
2021-04-05, 16:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Att EA har en borderlinstörning är jag 100% övertygad om.

EA's fullständiga diagnos överlappar givetvis med flera störningar inom kluster-B. Men detta är ingen vanlig BPD-brud, som du verkar tro. EA är värre.

Mycket som pekar framförallt mot psykopat á Lucifer's Daughter, som jag tidigare länkat.

BPD är inte kalkylerande och iskalla likt EA. De har dock också en empatistörning, men inte i närheten av detta.
Citera
2021-04-05, 16:13
Avslutad
Så har då till slut inläggen i debatten här om Lambertz och kvinnan börja avtaga rejält. Fallet är ju nerlagt av åklagaren så dom flesta tycker nog att man kommer inte längre i detta ärendet
Citera
2021-04-05, 16:16
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Jag har inga belägg för utpressning och du har rätt i att det inte skall bli en trådsanning bara för att jag är misstänksam.

Men polisen borde rent rutinmässigt kolla upp de inblandades banköverföringar de senaste 10 åren. Hur har dom försörjt sig? Har det kommit in summor till väninnornas konton regelbundet.

Jag har själv erfarenhet av borderlinehäxor & det återkommande där är snarare att galenheten hela tiden tar sig nya & helt oväntade uttryck. Här framträder istället ett slags mönster. Det känns inte rätt.

Att det skulle finnas ett uppsåt av "ren utpressning", typ "för över stålar annars golar vi till snuten om våldtäkt".....ungefär som en "liten liga" och ha det som verksamhet, hon själv eller ihop med nån väninna, ser jag överhuvudtaget inte.
Då skulle det krupit fram förr eller senare i nått av alla förhören under åren med alla inblandade.

Men däremot så är det högst sannolikt (om inte rent av ett faktum) att hon EA har satt i system att försöka få ut skadestånd så ofta hon kan i dom situationer som uppenbarar sig!

Nu är jag inte så insatt i hennes tidigare mål, och vet därmed inte om hon har blivit tilldelad något skadestånd tidigare (eller pengar från brottsofferjouren eller kvinnosjouren i egenskap av utsatt kvinna)...

Men med tanke på hennes historik, då räknar jag in allt från psykiskt mående till brist på jobb, dåligt med pengar om inte andra stått för dom, i kombination med hennes system av redan fyra (som jag har förstått) anmälningar, och, märk väl endast trettio år ung på det....så är det ju helt klart ett systematiskt mönster av att vilja mjölka ut skadestånd i en eller annan form direkt ett tillfälle ges.

Känner så väl igen beteendet....borderline, en släng av bipolär....snygg som fan, intelligent älskvärd och charmig, utmålar sig gärna som ett offer, och gör det bra....men tillslut märks det ändå att det saknas nånting i ögonen, det där empatiska djupt där inne i själen....det manipulativa kikar fram, och kylan sprider sig...

Det finns alltid en bakomliggande agenda hos såna individer, allt är kalkylerat och uträknat....känslor har dom inget problem att visa i överflöd, så länge det finns ett syfte och ett mål.....annars är dom som en istapp.

Slösade tyvärr två år av mitt liv med en sådan individ, visserligen i efterhand (och i viss mån under tiden) intressant rent psykologiskt, men med ett högt pris, som det alltid blir med såna individer.

Men fick då en inblick i hur tankar och beteenden går hos en predator, sånt som en normal människa inte betänker överhuvudtaget.

Hon hade samma systemmönster som EA med anmälningar, men med kvinnomisshandel.
Det underliggande syftet som klarnade för mig i efterhand när alla pusselbitar föll på plats (kärlek får en blind, jag vet), var en kombination av skadestånd och tycka synd om uppmärksamhet.

Snygg smart rolig älskvärd och oskyldig, ett trovärdigt offer helt enkelt....men ack va man bedrar sig!

Men man ska ha klart för sig ochså att det här är ofta (men naturligtvis inte alltid) människor som i grunden har en psykisk ohälsa, där av beteendet....men dom är livsfarliga.....och samhället rättsväsendet och psykiatrin måste bli bättre på att identifiera dessa återfalls anmälande individer och fånga upp dem innan det spårar ur.....för företeelsen är knappast ny.
Citera
2021-04-05, 16:21
Medlem
Citat:
Min teori är att det bara är EA som är någorlunda attraktiv & detta då utnyttjas av de fulare "väninnorna".

Så mitt råd till EA är: Gör dig fri från dessa falska väninnor som bara använder dig för sina egna dunkla syften.
För självklart läser EA här i tråden.
Det finns det som talar för det.
Har svårt frigöra mig från att det var väninnan(orna) som blev våldtagna av GL genom EA.

När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/
Det känns som även Advokaten känner sig våldtagen genom EA

Edit: Att EA skulle vara opåverkbar av dom applåderande kvinnorna runt henne ser jag som uteslutet.
Senast redigerad av 90510 2021-04-05 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in