Citat:
Ursprungligen postat av
Qualatex
Mycket intressant; och väldigt talande faktiskt.
Jag kan inte låta bli att undra om ”Bosse” är fåordig av samma orsak?
För övrigt, det har slagit mig att den senare kanske följer denna tråd; och dessa diskussioner kanske bidrar till att göra ett samtal med herrn mindre möjlig, snarare än mer?
Jag menar ej att vi skall undvika detta ämne, men vissa saker kanske passar bättre i PM?
En tanke bara..
De torskar, pundare och alkisar som omgav da Costa under 1984, är en kraftigt decimerad skara. Det finns kanske en handfull namn kvar. Resten är döda. Men de som var med när det begav sig och har känt da Costa, läser nog i denna tråd.
Som jag fattat det (efter mailkontakt med en fd vän till da Costa som missbrukade med henne) var da Costas död en stor grej, ett trauma för fler än hennes familj. Det märktes nog inte utåt, eftersom missbrukarna var upptagna med sitt (affärer stölder straff osv). Jag tror att många tog hennes död hårt. Det finns gränser även i missbrukarvärlden.
För ett par år sedan fick jag kontakt med en annan missbrukare på nätet. Han var med i svängen på 80-talet, så jag kastade ut en fråga om da Costa och han blev skitförbannad och blockade mig. Så visst finns det människor kvar som bryr sig..
Ja, vi kan avhandla specifika namn i PM. Det är kanske säkrast ..
Jag har en idé som jag jobbat med idag. Jag återkommer till den ..
Thomas Allgéns situation är intressant, för övrigt.. Den är väldigt talande.
Allgén bodde envist kvar på Kungsholmen, vägrade byta adress, om jag minns rätt..
Och inte ett hår har krökts på hans huvud under alla år. Det betyder verkligen något.
Om han var skyldig, hur kan han undgå misshandel, stalkers osv..
Om han var skyldig, skulle verkligen da Costas våldsvana knarkarpolare lämna honom ifred?
Hur kan en av Sveriges mest berömda styckmördare leva i frid och fröjd, på sin gamla adress?
Samma sak gäller Teet Härm såklart, fast han har betett sig mer skyddat.
Inte heller han har överfallits, märkts eller förföljts av någon i undre världen.
Jag tror att svaret är enkelt. Det var ingen i da Costas kretsar som trodde på Sagan om Obducenten och allmänläkaren.