Citat:
Borde inte en normal journalist tycka att ovanstående låter idotiskt? För journalister finns mycket att göra i fallet Catrine da Costa. Fortfarande.
Två? Som förhördes om Catrine? Vem var i så fall den andra (förutom Vinof)?
Var Mats Näslund född 1949-10-30? Den mannen dog 2007 (bara 57 år gammal). I Åsele i Norrland, där han var född. Kan du bekräfta födelsedatumet? I början av 80-talet bodde han i Skärholmen. Innan dess bodde han en tid i närheten av Bålsta. Senare under 80-talet flyttade han till Vilhelmina, sedan till Åsele sju mil därifrån. Nio Mats Näslund föddes före 1960 (norr om Dalälven). Av dessa nio lever sju. Av dessa sju har fyra tilltalsnamnet Mats, inklusive hockeyspelaren. Vi kan utesluta honom. Han var i Kanada 1984. Återstår tre. Som nog vill slippa rykten.
Du (eller ni?) har gjort ett bra jobb. Jag har läst det mesta som du har skrivit sedan 2012. Mycket intressant läsning. Synd att du ("Eremona1.0") började skriva 2012 och inte tio år tidigare.
Två? Som förhördes om Catrine? Vem var i så fall den andra (förutom Vinof)?
Var Mats Näslund född 1949-10-30? Den mannen dog 2007 (bara 57 år gammal). I Åsele i Norrland, där han var född. Kan du bekräfta födelsedatumet? I början av 80-talet bodde han i Skärholmen. Innan dess bodde han en tid i närheten av Bålsta. Senare under 80-talet flyttade han till Vilhelmina, sedan till Åsele sju mil därifrån. Nio Mats Näslund föddes före 1960 (norr om Dalälven). Av dessa nio lever sju. Av dessa sju har fyra tilltalsnamnet Mats, inklusive hockeyspelaren. Vi kan utesluta honom. Han var i Kanada 1984. Återstår tre. Som nog vill slippa rykten.
Du (eller ni?) har gjort ett bra jobb. Jag har läst det mesta som du har skrivit sedan 2012. Mycket intressant läsning. Synd att du ("Eremona1.0") började skriva 2012 och inte tio år tidigare.
Två personer knutna till Eugeniavägen (inkl Vinof) förhördes i da Costa-utredningen.
Förutom Vinof var det P**sten (prostituerad) som vittnade om sexköp på Eugeniavägen (köpare: Vinof).
Vinofs polare och anställda förhördes inte.
Inte heller någon annan på Eugeniavägen.
Inte heller någon busschaufför.
Eugeniavägen var 500 m lång och var knappast folktom på sommaren. Att polisen inte hittade fler personer att förhöra, är otroligt.
Man pratade iofs kort med tipsare nr 2 och "en storväxt man" men det var inga egentliga förhör.
Vinof var fö känd på Malmskillnadsgatan. På vintern 1984 hade man förhört tre (!) kvinnor om Vinofs sexköp. Fler blev det inte.
När man försökte sätta dit Teet Härm, pratade man med alla man kunde hitta. Det var hundratals prostituerade kvinnor, som jag minns det.
Jag återkommer till dina frågor.
Tack för att du följer mitt/vårt arbete och tack för cred 🙂
Att flashbackare gör ett bättre jobb än polisen och GW Persson, är iofs förfärligt.
När utredning nr 2 drog igång (1999) visste de ansvariga inte att Vinof existerade.
Hans förhör var djupt begravda.
Tillsammans med tio potentiella vittnen.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-06 kl. 21:52.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-06 kl. 21:52.