2021-06-08, 20:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Då är det ju ingen idé att bemöta det du skriver, om du ska tona ner ditt skrivande. Och jag vet ju inte om det var något riktat till mig ändå.
Men i min värld har HD ett stort ansvar i det hela och hon har inte varit sanningsenlig och därmed jämnt.
Jag kanske med är en av dem som fått (förtäckta) hot via p.m. Det är 6 andra som jag vet fått det, inklusive dig.

Jag har också följt tråden från dag 1, och skrivit många många inlägg (2060 st för att vara exakt) försvarat Lena mot allt från juridikstudenter, gloriaförsedda, översteprästinnor, batterikaniner, fbi-agenter etc. Har även jag fått en hel del otrevliga pm…allt från otrevliga till direkta hot, särskilt då jag informationerade om JÄRNGÄNGET.

Men jag bara rapporterar och blockar.

Jag står för vad jag tror om HD…ända sedan hon plockades in och sedan när vi fick FUP.
Ingen här har i nutid påverkat mig.
Jag tar helt enkelt bara upp om sådant jag redan tidigare skrivit.
Och jag har inte för avsikt att vare sig sluta tycka eller gräva…
För hela kenneln har inte grävts fram än.
Citera
2021-06-08, 20:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har absolut inte kämpat ensam att försvara Lena och detta försvar mot ett vidrigt förtal och victim blaming pågår fortfarande av många personer.

Vi är många som ihärdigt skrivit här, grävt och försvarat LW i 3:års tid.
Citera
2021-06-08, 21:13
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läs ordentligt innan du fyrar av dina kanoner!

"Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog." skrev jag.

DÅ var du inte här. Abslout inte!

Och så får du läsa lite mellan raderna, vilket du verkar ha svårt med.

Denna tråd har tagit på krafterna rent mentalt. Och vad jag säger mellan raderna kanske måste skrivas ut tydligt så du förstår vad jag menar.

Jag vill inte längre delta i de här diskussionerna, där man förenklat rycker ut tre meningar som förklarar allt!

Vem har sagt att Lena inte är offret?

Det är väl just ett sådant här synsätt, som gör att det blir så svårt att diskutera!
Det är ju en ren självklarhet att Lena är offret.

Men, hon är inte det enda offret i den här hemska historien.
Bara för att en lider, dör, betyder det väl inte att ingen annan har lidit, är offer.

Att jämföra lidande är ingen väg här.

Ska vi göra listor på turordningen, vem som fått lida mest och vem som lidit minst? Vem avgör det? Du?

Tyvärr är det här ett mord med enormt många offer. På olika sätt.

Du har ingen empati alls med HD, det vet jag. Hennes barn har du heller inte så mycket empati med, eftersom du menar att de mår bra(enligt HD) och dessutom är de som är de enda riktiga offer är enbart Lenas barn.

Jag håller inte med dig ett dyft här.

HD har ljugit och undanhållit.
Hon har avskytt Lena.

Men nej, jag tor inte att hon varken stod bakom planket eller på annat sätt var med i någon planering av mordet.
Jag tror att HD sa de numera bevingade orden; jag önskar att hon var död, vid ett senare tillfälle än när hon stod vid medicinvgnen kl 8, och jag tror inte heller att hon är anstiftare (mer än indirekt). Hon har inte heller enligt mig varit den som har bett SD döda henne eller hennes barn, det tror jag är SDs sätt att lösa problemet.

Och ja, jag har empati med henne. Hon har levt med en så skev person så länge och på det haft allvarliga psykiska problem. Nu har hon själv blivit misstänkt och fått bära mycket skuld. Fått sitt liv in- o- utvänt precis som Lena.

Hatad och kallad för hemska saker.

Förutom allt ont SD gjort så har han lämnat allt utan att själv verken ta ansvar för sitt handlande eller förklaring till vad som har hänt.

Jag ger honom all skuld för all skit som har hänt här faktiskt. Utan honom hade Lena levt idag och inga hade behövt vara offer.

Då inkluderar jag alla, som lider av de här mordet.
Oavsett rankning.

Jag är inne på din linje också angående HD. Ser henne varken som mördare eller anstiftare.

Vissa av trådskribenters teorier verkar faktiskt troliga vid första anblicken (de har fått med mig på tåget ett par gånger) men mot bakgrund av faktan jag tagit del av via FUP, rättegångar och egna logiska slutsatser så håller de inte hela vägen fram (och jag hoppar av redan efter en eller två stationer).

Det är överlag (som tur är) ovanligt att människor har döden som problemlösare i sitt vardagliga liv. SD var en sådan person och han agerade dessutom på det vid minst två tillfällen (mordet på LW och självmordet).

Citera
2021-06-08, 21:23
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men allt kan ju faktiskt ha berott på SD ,du har inte tänkt på det ?
Har man sig i leken gett får man leken tåla !
Han började säkert från början med att charma in sig och trilskades ju med att hon skulle med på geotur ,visst ! Så var det ,det vet vi ju!

Att LW sen efter hans göra-LW -beroende utav hans sex-,inte kunde sluta med det är som sagt något han faktiskt fick ta ,eftersom han själv tjatat sig till och lurat henne att tro på t.o.m. seriös fortsättning ,han som sagt satte båten i sjön och nu fick han vackert ro den iland med alla "floskler" som ah ntutat i LW .Det var ju otur för honom att Hon inte var en lättvindlig hocker UTAN faktiskt en seriöst framåttänkande person som KRÄVDE en seriös fortsättning på det hela ! ¨Så den som varit BILLIG HELA tiden är och förblir SD ! Så är Det !!
Glöm allt annat!
Tror det var det som gjorde att han gav upp "Jordelivet" ,han orkade inte skämmas över hur billig han varit -på alla plan!

Du har ju inte ett uns aning om hur pass PÅ ;han var ute i skogen !
Hon kan säkert ha tackat nej i början men han med sin envishet lyckades säkert med manipulativ övertalning få henne att överge både sin moral och ståndpunkt i kärlekstramset som SD faktiskt försökt pådyvla både mammor och annat kvinnofolk i grannskapet !
Det VET vi också !

Han kanske hängde ut den rakt framför henne och sa ; -Snälla Snälla ,jag spricker annars !! Har inte fått mig nått på typ 3 år !
Du vet ju inte alls hur mycket han tjatade där i skogen plus använde sin "Näcken-Charm" !! Allt för att få till det !

Patetiskt alltihopa! som på en klassfest ,när typ tre killar lurar in en tjej i bastun i en lyxvilla och ser till att de får av henne både linne o trosor ,töntigt alltihopa!

Det fetade: våldtäkt.

LW blev snarare mindfuckad och trodde att hon tände på SD.
Citera
2021-06-08, 21:25
Medlem
Citat:
Vad du ska ägna dig åt är det som är on topic och om du har nåt mellanläge mellan "nötis" och annat gällande HD bryr jag mig inte om.

Jag har en åsikt om HD och den är uppenbart inte populär.

Vad det beträffar HDs åsikt om LW - läskig, farlig, helt sjuk och helst död - är det direkt från upphovskvinnan själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skribenten med anknytning till sjukhuset blev hotad och hennes barn namngavs t.ex. Hon försvann direkt. Väldigt obehagligt.
Om jag inte helt missminner mig kom hoten ofta i samband med att HD diskuterats.
Det blev en himla märklig aktivitet i tråden.

Att jag skulle notera en ren slump håller jag för uteslutet. Däremot behöver inte HD varit inblandad själv. Mer att ngn skyddade henne. Var min känsla.

Har inte läst i kapp och tog bara citat på två inlägg, men minns jag rätt blev det alltid kalabalik, stök, hot och otrevligt i både tråden och i pm när HD kom i focus.

Väldigt obehagligt och flera lämnade tråden
Citera
2021-06-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Har inte läst i kapp och tog bara citat på två inlägg, men minns jag rätt blev det alltid kalabalik, stök, hot och otrevligt i både tråden och i pm när HD kom i focus.

Ja, helt plötsligt dök en massa nya användare också lämpligt upp och det blev rena cirkusen. Otrevlig stämning minst sagt.
Citera
2021-06-08, 21:46
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är som om hon vore en helig ko i Indien som ska specialbehandlas och visas hänsyn.
Ett jävla tjat.
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är många som ihärdigt skrivit här, grävt och försvarat LW i 3:års tid.
Ja, jag har sett det bak i tråden då det stormade värre än den rök på vattnet som virvlar nu, även om det är samma victim blaming.
Såg i FUP att HD säger att hon försökte få hela tråden nedstängd.
Går väl hand i hand med hennes tystnadspakt med JG ang otroheten inför GC-världen.

CH:
"Hanna var mån om att inga andra inom geocachingsvärlden skulle få veta något om Stefan och Lenas relation."
Citera
2021-06-08, 21:56
Medlem
Citat:
Det är som om hon vore en helig ko i Indien som ska specialbehandlas och visas hänsyn.
Ett jävla tjat.

Ja, jag har sett det bak i tråden då det stormade värre än den rök på vattnet som virvlar nu, även om det är samma victim blaming.
Går väl hand i hand med hennes tystnadspakt med JG ang otroheten inför GC-världen.

CH:
"Hanna var mån om att inga andra inom geocachingsvärlden skulle få veta något om Stefan och Lenas relation."

Hon avslöjade identiteten på en skribent (geocachare) och stängdes av. Svårt för andras regler?
Citera
2021-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Just Lilja var sövande
Har hela alltet släppts om Lena? Är det någonting som är "nytt"?

Njae - vet bara att alla förhör är med, oredigerade. Nu tänker jag inte köpa Primecrime. Väntar på Youtube i stället. Kommer förhoppningsvis snart.
Citera
2021-06-08, 22:02
Medlem
[quote=develi|76160208]Det är som om hon vore en helig ko i Indien som ska specialbehandlas och visas hänsyn.
Ett jävla tjat.

Vilken makt denna psykiskt sjuka och sköra kvinna verkar ha...

Obehagligt par dedär två, HD och SD, undrar så vad deras inre krets är för skeva typer.
Citera
2021-06-08, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken makt denna psykiskt sjuka och sköra kvinna verkar ha...

Obehagligt par dedär två, HD och SD, undrar så vad deras inre krets är för skeva typer.
Hon är kreativ. Även för att vara så sjuk.
La ett par bilder häromdan där jag tror det är hon som byter tak 2015 i klätterutrustning.
2013 kör hon till England, med två barn och gubben med handen i gips.
Får inte riktigt ihop bilden, lika lite som helt styrd av SD med tanke på allt hon företar sig, kontrollerar och bestämmer.
Tycker de är rätt jämngoda bland alla lögner, otrohet, snack om blod och minnesförluster.
Att applicera allt hon vräker ur sig, loggar om LWs cacher då hon är död på SD får jag inte ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon avslöjade identiteten på en skribent (geocachare) och stängdes av. Svårt för andras regler?
Ja, hon sa det i förhöret. Sen är det bom stopp när hon konfronteras med detaljer och får inte flumma i mer generella termer.
Citera
2021-06-08, 22:38
Medlem
Citat:
Hon är kreativ. Även för att vara så sjuk.
La ett par bilder häromdan där jag tror det är hon som byter tak 2015 i klätterutrustning.
2013 kör hon till England, med två barn och gubben med handen i gips.
Får inte riktigt ihop bilden, lika lite som helt styrd av SD med tanke på allt hon företar sig, kontrollerar och bestämmer.
Tycker de är rätt jämngoda bland alla lögner, otrohet, snack om blod och minnesförluster.
Att applicera allt hon vräker ur sig, loggar om LWs cacher då hon är död på SD får jag inte ihop.

Ja, hon sa det i förhöret. Sen är det bom stopp när hon konfronteras med detaljer och får inte flumma i mer generella termer.

Du återkommer då och då till det här att hon kör bil när SD:s hand är gipsad.
Och nu igen att hon varit på ett tak. Du menar det skulle vara risk att hon hoppade därifrån för att slippa allt?
Eller att hon har för mycket energi jämfört med ja vadå - din bild av hennes sjukdomstid? Egentligen ska hon inte vara på taket för hon har tröttsjukan?

Kan du redogöra alls för hur hennes sjukdomstid såg ut. När hon var piggare? När hon var sämre? När hon kunde köra bil? När hon kunde klättra på en stege?

Man får tycka vad man vill om HD men du får det ju att framstå som att hon var en fara därute på vägarna i England. Du nämner att hon har barnen i bilen. Vad skulle kunna hända menar du? Att de åkte till England för att köra utför nåt lämpligt stup?
Var hennes körkort indraget eller?
Eller hade hon inte energin - hur vet du isf det?

Sen menar du att SD och HD är jämngoda med alla lögner och otrohet?
De har ljugit lika mycket och varit lika mycket otrogna är det så jag ska tolka det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in