2021-06-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har också läst motsvarande skrivelse så jag kan inte säga att jag är säker.. Men det jag, framförallt, tycker är konstigt är i så fall är att den misstänkte har en försvarsadvokat från Örebro, men som sagt, vi kanske lägger ner onödig tid på något vi får en väldigt naturlig förklaring till i morgon.
Ja, vi får se. Tack för svar.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Cocco_c hade en relation med LW men efter ett tag ville hon att de bara skulle vara vänner. Han hängde ändå kvar som en trogen hundvalp och hoppades på mer. När LW mördades var han ensam i sin lägenhet, som låg nära LWs, på andra sidan motorvägen. J*cke Sj*berg, tror jag han heter. (Jag börjar glömma namnen).
Efter mordet har han umgåtts mycket med HD och hennes väninna.

Stalkern hade hon träffat online men aldrig IRL. Hon upplevde honom som obehaglig och dissade honom, enligt vad hon sa till sina vänner. Jag har inte sett någon uppgift i FUP om vem han är.
Stort tack för att du bemödar dig med att svara en som inte hängt med fullt ut.

Det här antar jag att ni har diskuterat en del i tråden. Nu visar väldigt mycket på SD som mördare men det fanns alltså minst en till presumtiv gm innan. Reagerar lite på att denne Jocke efter mordet har tytt sig till HD m fl, är inte det lite motsägelsefullt, om han kände till animositeten mellan HD och Lena vill säga.
Citera
2021-06-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det finns i tråden
piastrone har insin profil, länkar till "allt"
Citera
2021-06-01, 22:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför ger du dig på ett brottsoffer? Som inte kan försvara sig överhuvudtaget.
Du ältar och försöker tre år efter mordet att smutskasta och i stort sätt säga att hon fick skylla sig själv, eftersom hon inte lydde och fann sig i att vara redo närhelst det behagade Stefan.
Så jävla skönt att han är dömd. Trist att han inte klarade av att stå för sina gärningar. Fegis

Citat:
eftersom hon inte lydde och fann sig i att vara redo närhelst det behagade Stefan.

Jag skrev att hon skulle ha lämnat honom!

Citat:
Trist att han inte klarade av att stå för sina gärningar. Fegis

Det utreds om han blev mördad!
Citera
2021-06-01, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jävligt tungt bevis ändå, hade ingen aning om innan att det var på utsidan av ringen, och på en glatt yta dessutom.

Nä, helt nytt för mig också.

Nu har ju åklagarna visserligen stagat upp det här beviset genom tidslinjen i kompletteringen, plus lite andra grejor som jag inte hade hört tidgare.

Men TR sågade ju varje bevis/indicie enligt egen utsaga, hårdare än vid en dom där det fanns bindande bevisning.

Naturligtvis kan inte en domare (BL) vara okunnig i frågan om hur indicier ska värderas (som han sa, var och en för sig och därefter vägas tillsammmans). Men jag kan inte förstå hur man någonsin ska kunna komma dit genom den enormt höga tröskel som TR satte.

Det ska bli intressant att läsa domen i lugn och ro och gå igenom bevis efer bevis på det här sättet.

Jag kan nästan ana att SD hörde hur åklagarna sydde ihop bevisningen hårdare den här gången.
Citera
2021-06-01, 22:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Ja, vi får se. Tack för svar.

Stort tack för att du bemödar dig med att svara en som inte hängt med fullt ut.

Det här antar jag att ni har diskuterat en del i tråden. Nu visar väldigt mycket på SD som mördare men det fanns alltså minst en till presumtiv gm innan. Reagerar lite på att denne Jocke efter mordet har tytt sig till HD m fl, är inte det lite motsägelsefullt, om han kände till animositeten mellan HD och Lena vill säga.
Citat:
Reagerar lite på att denne Jocke efter mordet har tytt sig till HD m fl, är inte det lite motsägelsefullt,

Ja, det är konstigt.
Citera
2021-06-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är intressant att följa hur flera trådaktiva nu efter SD:s död, alltmer börjar inrikta sig på HD och teorier som att hon skulle vara anstiftare och SD bara hennes lydiga verktyg ploppar upp.
Även HD:s pappa ses av vissa som möjlig gärningsperson, eller som nån sorts möjliggörare av mordet på Lena.
Det kan vara oerhört svårt att byta åsikt, när man en gång har bestämt sig för vem man anser vara mördaren, det fick Ingemar Westlund uppleva. Flera grannar vägrade att inse fakta, trots att Polisen avskrivit honom från alla mordmisstankar.

Ikväll kl 21 visar TV4 första delen av ett tvådelat program med titeln 'Vem dödade Agneta?'
Finns också på TV4 Play.

Jämför inte I. Westlunds fall med Stefan Davidssons!
Citera
2021-06-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, helt nytt för mig också.

Nu har ju åklagarna visserligen stagat upp det här beviset genom tidslinjen i kompletteringen, plus lite andra grejor som jag inte hade hört tidgare.

Men TR sågade ju varje bevis/indicie enligt egen utsaga, hårdare än vid en dom där det fanns bindande bevisning.

Naturligtvis kan inte en domare (BL) vara okunnig i frågan om hur indicier ska värderas (som han sa, var och en för sig och därefter vägas tillsammmans). Men jag kan inte förstå hur man någonsin ska kunna komma dit genom den enormt höga tröskel som TR satte.

Det ska bli intressant att läsa domen i lugn och ro och gå igenom bevis efer bevis på det här sättet.

Jag kan nästan ana att SD hörde hur åklagarna sydde ihop bevisningen hårdare den här gången.

Jag har inte själv varit på plats utan endast följt medierapporteringen kring de båda rättegångarna, men jag fick intrycket av att domare Chr*ster G*nelind (med kollegor) var mer observant och ställde fler följdfrågor under förhandlingarna.
Citera
2021-06-01, 22:47
Medlem
landbandys avatar
Tänk att två så starka individer gick och dog .
Båda två hade ju massor utav vilja och envishet och ville inte att någon skulle sätta sig på dem .
Citera
2021-06-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Det utreds om han blev mördad!

Alla dödsfall som inte sker på sjukhus utreds.
Citera
2021-06-01, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är intressant att följa hur flera trådaktiva nu efter SD:s död, alltmer börjar inrikta sig på HD och teorier som att hon skulle vara anstiftare och SD bara hennes lydiga verktyg ploppar upp.
Även HD:s pappa ses av vissa som möjlig gärningsperson, eller som nån sorts möjliggörare av mordet på Lena.
Det kan vara oerhört svårt att byta åsikt, när man en gång har bestämt sig för vem man anser vara mördaren, det fick Ingemar Westlund uppleva. Flera grannar vägrade att inse fakta, trots att Polisen avskrivit honom från alla mordmisstankar.

Ikväll kl 21 visar TV4 första delen av ett tvådelat program med titeln 'Vem dödade Agneta?'
Finns också på TV4 Play.
Av vem? Den tråddiskussionen har jag missat.
Citera
2021-06-01, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla dödsfall som inte sker på sjukhus utreds.
?
Det gör dom väl inte.
Citera
2021-06-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tänk att två så starka individer gick och dog .
Båda två hade ju massor utav vilja och envishet och ville inte att någon skulle sätta sig på dem .
Sjukt sorgligt. En giftig kärlekshistoria mellan två starka individer som i slutändan mynnade ut i 5 st barn utan sin mamma/pappa, hundratals tidningsartiklar och två sorgliga trådar på flashback.

Så. Jävla. Onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in