2021-06-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Ett fyllesamlag som både i efterhand ångrade verkar det som. Dessutom var det väninnan som anmälde, Emma själv som hon kallas i programmet hade tydligen inte tänkt anmäla Lambertz. Det har inte kommit fram i programmet att Lambertz överhuvudtaget gjort något brottsligt. Jag tycker snarare att Göran Lambertz kommit i mycket bättre dager nu än innan programmet idag. En oväsentlig sak i sammanhanget är att Emma har en otroligt vacker röst.
En vacker förföriskt oskyldig röst som lurat fler än Lambertz?
Lite kuk sugar/ankläppar?
Citera
2021-06-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams

Spontant ger programmet ett ganska vinklat intryck. Exempelvis är jag inte så glad i hur man väljer att presentera den frikännande domen från 2018. Man fokuserar på att varken TR eller HovR säger att ljudinspelningen var manipulerad, och presenterar det som att Lambertz påståenden var grundlösa. Man avstår helt från att berätta om att hon lämnade in en nedklippt version av filmen där uppgifter som talade mot hennes version av händelsen hade klippts bort.

Ska titta igenom programmet en gång till under kvällen och se om det förändrar min uppfattning.

Ja, de sopar förbi den delen ganska snabbt och ger ingen faktiskt förklaring till att hon klippt filen. Skillnad på manipulation av en fil och klippning. Avsnittet är lömskt vinklad. Jag har tagit till mig följande dock:

1. GL framstår inte i god dager, personlighetsmässigt. Han verkar också var med på pappa-dotter-grejen. Men alla har väl sina preferenser. Synd för honom bara att de offentliggörs så här. Måste vara riktigt pinsamt.

2. Hon sa att hon var orolig för hennes juristkärriär. Juristkarriären låg inte ens i första början nära till hands... när det går så långsamt kan man lika gärna lägga ner. Eller kanske växla festandet till mer tid för studier (har sett många av hennes partybilder på FB, verkar vara intensivt.)

3. Detta gäller egentligen inte fallet så kanske orelevant. Men hon verkar trashy. Långa naglar, fejkfransar, fejkläppar (löshåret kanske är för att dölja identitet). Hon talar knappast som en utbildad juridikstudent. Mer som en förlorad förortsbrud. Förstår inte hur GL har fått upp ögonen för henne som juriststudent. Men men, detta är bara mina fördomar och tankar som kommer fram här. Sorry!
Citera
2021-06-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag håller med. Hon hade inte anmält honom det hade en kompis gjort. Hon hade anmält en man tidigare han bör dömd i t r men friad i h r. Det är inte ovanligt att den som varit utsatt för våldtäkt blir det igen.
Dessutom GL verkar veta vad han gör och har gjort efteråt när han försöker sopa undan det som hänt
med att försöka ta tillbaka relationen som bonuspappa. Tänkte också på vad han ljuger om (att hon skulle ha raderar sms och ljudfiler på telefon som fanns kvar vid tidigare rättslig prövning) och hur svårt han hade att få av henne klänningen. Uppenbart har han ansträngt sej för att göra det han gjorde. Något jag också undrar är varför han innan de träffades sa "att det får inte hända något annat" Undrar om hans tankar var sjut som det blev?
Måste fortsätta att tänka

Du är lättpåverkad måste jag säga. Men anmälan av någon annan har ingen som helst betydelse utan det är inte tvång att medverka i en förundersökning som målsägande.
Efter 3 eller 4 anmälningar har hon inte ännu lyckats fälla någon trots att hon spelar in dom och sedan raderar det som inte passar in. Att Lambertz skulle skicka sms till hennes x är lika troligt som tomten kommer. Hon påstod att hon var däckad ändå satt hon i telefonen ett bra tag och sedan skickade sms till sitt x. Bevisligen inte däckad och med PA ord lär en falsk tillvitelse stå närmast på agendan och där lär det bli fängelse. Hon är dömd för förtal redan, så juristkarriären kan sitta löst.
Citera
2021-06-08, 19:58
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du är lättpåverkad måste jag säga. Men anmälan av någon annan har ingen som helst betydelse utan det är inte tvång att medverka i en förundersökning som målsägande.
Efter 3 eller 4 anmälningar har hon inte ännu lyckats fälla någon trots att hon spelar in dom och sedan raderar det som inte passar in. Att Lambertz skulle skicka sms till hennes x är lika troligt som tomten kommer. Hon påstod att hon var däckad ändå satt hon i telefonen ett bra tag och sedan skickade sms till sitt x. Bevisligen inte däckad och med PA ord lär en falsk tillvitelse stå närmast på agendan och där lär det bli fängelse. Hon är dömd för förtal redan, så juristkarriären kan sitta löst.

Lyssnade du öht. Hon hade anmält en (1) man
Citera
2021-06-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Någon bevisning bakom detta? Ses som en väldigt händig efterhandsförklaring. Lustigt att EA också raderade dett sms:et.

Nej han filmade nog inte sig själv och EA:s lur/skärm då han skickade sms:et/en
Citera
2021-06-08, 20:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Någon bevisning bakom detta? Ses som en väldigt händig efterhandsförklaring. Lustigt att EA också raderade dett sms:et.
Genom att säga att GL skickade SMSet slår hon 2 flugor i en smäll. Hon slipper stå för både att ha skickat och att ha raderat det.

Det jag inte fattar är hur hon som hela tiden skyller på minnesluckor kan tro att det var han som skickade det. Så nu minns hon allt helt plötsligt? Trots att hon själv ska ha varit helt utslagen?

Svårt att till 100 % bevisa vem som skickade det, men hon verkar inte pålitlig och det är långsökt att anklaga GL för att ha skickat ett SMS hon inte vill kännas vid från hennes telefon till hennes ex-sambo. Hon måste hitta en bortförklaring för att inte framstå som skyldig till falsk tillvitelse.
Citera
2021-06-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Vilka 3-4 anmälningar menar du?
Citera
2021-06-08, 20:01
Medlem
Hur gammal är kvinnan
Citera
2021-06-08, 20:05
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur gammal är kvinnan

30, så lite slapp är hon säkert efter alla karlar som pumpat hennes lilla snippa
Citera
2021-06-08, 20:07
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
30, så lite slapp är hon säkert efter alla karlar som pumpat hennes lilla snippa
Ser snarare ut som en 39-åring morsa.
Citera
2021-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur gammal är kvinnan
Hon är född 1991.
Citera
2021-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
Ja å hon babblar om.extra pappa...30 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in