Citat:
Ursprungligen postat av
KnasTrams
Spontant ger programmet ett ganska vinklat intryck. Exempelvis är jag inte så glad i hur man väljer att presentera den frikännande domen från 2018. Man fokuserar på att varken TR eller HovR säger att ljudinspelningen var manipulerad, och presenterar det som att Lambertz påståenden var grundlösa. Man avstår helt från att berätta om att hon lämnade in en nedklippt version av filmen där uppgifter som talade mot hennes version av händelsen hade klippts bort.
Ska titta igenom programmet en gång till under kvällen och se om det förändrar min uppfattning.
Ja, de sopar förbi den delen ganska snabbt och ger ingen faktiskt förklaring till att hon klippt filen. Skillnad på manipulation av en fil och klippning. Avsnittet är lömskt vinklad. Jag har tagit till mig följande dock:
1. GL framstår inte i god dager, personlighetsmässigt. Han verkar också var med på pappa-dotter-grejen. Men alla har väl sina preferenser. Synd för honom bara att de offentliggörs så här. Måste vara riktigt pinsamt.
2. Hon sa att hon var orolig för hennes juristkärriär. Juristkarriären låg inte ens i första början nära till hands... när det går så långsamt kan man lika gärna lägga ner. Eller kanske växla festandet till mer tid för studier (har sett många av hennes partybilder på FB, verkar vara intensivt.)
3. Detta gäller egentligen inte fallet så kanske orelevant. Men hon verkar trashy. Långa naglar, fejkfransar, fejkläppar (löshåret kanske är för att dölja identitet). Hon talar knappast som en utbildad juridikstudent. Mer som en förlorad förortsbrud. Förstår inte hur GL har fått upp ögonen för henne som juriststudent. Men men, detta är bara mina fördomar och tankar som kommer fram här. Sorry!