2021-06-08, 17:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tittar alltså ändå och efter ett par minuter kan jag konstatera att EA och TV4 kör hårt. E pratar och ses i siluett. Göran var en fadersfigur. Som en extrapappa. En av de absolut närmaste vännerna. En av tre In Case of Emergency. Och dom hade träffats en (1) gång?

Och efter första filmsekvensen som EA filmat där dem kuttrar i köket blir jag skamligt obekväm över hur hennes sällskap även ser ut och upplevs. Har hon öppnat för situationen eller riggat den från start? Hon lever och filmar skulle jag säga, det tycks vara livet med män. Just in case. Of whatever.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-06-08 kl. 18:10.
Citera
2021-06-08, 17:26
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag höll med flertalet i den här tråden tidigare, men efter att snart ha avslutat programmet från Tv4play så faller Lambertz i mycket sämre dager än tidigare.

Han har supit ned henne och utnyttjat situationen anser jag. Hon verkar väldigt naiv / snäll. Naiv! /puckad.
Senast redigerad av Yinool0401 2021-06-08 kl. 17:28.
Citera
2021-06-08, 17:50
Medlem
Varför spelar man bara in en konversation helt random?

jag har aldrig gjort de iaf

Citera
2021-06-08, 17:52
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Varför spelar man bara in en konversation helt random?

jag har aldrig gjort de iaf

Hon säger att hon var "lullig/drucken" och att hon inte hängde med i dom juridiska diskussionerna, hon ville kunna lyssna i lugn och ro vid senare tillfälle.

Lambertz kom undan, då han har dom rätta kontakterna känns det som.
Citera
2021-06-08, 17:53
Medlem
Tydligen var det Göran som skickade sms från EA:s telefon
Listigt av honom
Citera
2021-06-08, 17:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag höll med flertalet i den här tråden tidigare, men efter att snart ha avslutat programmet från Tv4play så faller Lambertz i mycket sämre dager än tidigare.

Han har supit ned henne och utnyttjat situationen anser jag. Hon verkar väldigt naiv / snäll. Naiv! /puckad.
Hon har varit "naiv / snäll / puckad" lite väl många gånger för att man skall ta det på allvar.

Alla som har erfarenhet av borderlinekvinnor känner igen dessa bortförklaringar.

Tidigare var det någon som tog upp frågan om det fanns något politiskt ansvar i frågan. Jag minns inte vem det var, så det måste ha varit någon helt osignifikant nolla. Men den enda koppling jag kan se när det gäller politiskt ansvar är väl de politiker som drev igenom psykiatrireformen på 90-talet. För utan denna reform hade EA sannolikt suttit på mentalsjukhus sedan länge & då hade detta aldrig inträffat.
Citera
2021-06-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hon säger att hon var "lullig/drucken" och att hon inte hängde med i dom juridiska diskussionerna, hon ville kunna lyssna i lugn och ro vid senare tillfälle.

Lambertz kom undan, då han har dom rätta kontakterna känns det som.

Vet inte vem jag ska tro på.....
Citera
2021-06-08, 18:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det ska bli intressant att via Kalla Fakta (kl 20 på TV4) höra den andra partens syn på saken.

GL:s tidigare hastigt ihopsatta presskonferens i sin trädgård för att försöka rädda ansiktet samt svartmåla MÄ kändes patetiskt illa upplagd.

Den kompetens man trodde att "kåtbocken" inhämtat genom åren, visade bara att om man besitter viss juridisk kompetens, så innebär det inte med automatik att man har en välutvecklad mänsklig kompetens.

Intressant att höra en brottsling försvara sig. Ja kanske. Blir minst lika intressant att gå in på Lambertz blogg efter och läsa vad han skriver om det.
Citera
2021-06-08, 18:08
Medlem
Ok. Jag har sett knappt 5 minuter och frågar mig:

Varför fortsätter hon hävda att han var som en styvpappa för henne när de bara setts en gång innan. Låt oss säga så här... man bygger inte en styvpapparelation med någon man inte träffar regelmässigt. Känns redan olustigt. Men well, well.. kanske var någon fantasi de båda hade...

Ska se om jag får en bättre bild av hennes sida.
Citera
2021-06-08, 18:19
Medlem
KnasTramss avatar
Det var ju verkligen inte mycket nytt som framkom i programmet. Undantaget är väl uppgiften att målsägande påstår att det skulle ha varit Lambertz som skickat meddelanden från hennes telefon när hon däckat. Kul att få se lite utdrag ur sms, ljudinspelningar och filmer dock. Naturligtvis även intressant att höra målsägande berätta om händelsen.

Spontant ger programmet ett ganska vinklat intryck. Exempelvis är jag inte så glad i hur man väljer att presentera den frikännande domen från 2018. Man fokuserar på att varken TR eller HovR säger att ljudinspelningen var manipulerad, och presenterar det som att Lambertz påståenden var grundlösa. Man avstår helt från att berätta om att hon lämnade in en nedklippt version av filmen där uppgifter som talade mot hennes version av händelsen hade klippts bort.

Ska titta igenom programmet en gång till under kvällen och se om det förändrar min uppfattning.
Citera
2021-06-08, 18:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
... Spontant ger programmet ett ganska vinklat intryck. Exempelvis är jag inte så glad i hur man väljer att presentera den frikännande domen från 2018. Man fokuserar på att varken TR eller HovR säger att ljudinspelningen var manipulerad, och presenterar det som att Lambertz påståenden var grundlösa. Man avstår helt från att berätta om att hon lämnade in en nedklippt version av filmen där uppgifter som talade mot hennes version av händelsen hade klippts bort...

Just. Varför gör TV4 detta?
Citera
2021-06-08, 18:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag tittar alltså ändå och efter ett par minuter kan jag konstatera att EA och TV4 kör hårt. E pratar och ses i siluett. Göran var en fadersfigur. Som en extrapappa. En av de absolut närmaste vännerna. En av tre In Case of Emergency. Och dom hade träffats en (1) gång?

Och efter första filmsekvensen som EA filmat där dem kuttrar i köket blir jag skamligt obekväm över hur hennes sällskap även ser ut och upplevs. Har hon öppnat för situationen eller riggat den från start? Hon lever och filmar skulle jag säga, det tycks vara livet med män. Just in case. Of whatever.
Har inte sett programmet än, men tänker ha i åtanke att EA hela tiden vet att allt spelas in. Hon blir därför inte spontan på samma sätt som den som inte har en aning om att allt registreras.

De verkar motsagelsefullt att hon dels pratar (som jag uppfattat från andras inlägg) om honom som någon som står henne nära, har en papparoll och är en in case of emergency person, dels i hemlighet spelar in deras privata samvaro en sen julaftonskväll? Så gör man inte när det råder ömsesidig tillit och respekt. Hon avslöjar väl snarare att hennes attityd mot honom inte alls är så naiv och tillitsfull som hon försöker påskina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in