2021-05-23, 15:27
Medlem
Om man inte kommer in på sitt konto, hur kan man lösa det? Revolut verkar inte ha någon vidare support? Någon som har varit med om det?
Citera
2021-05-23, 15:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Om man inte kommer in på sitt konto, hur kan man lösa det? Revolut verkar inte ha någon vidare support? Någon som har varit med om det?
Vad blir det för fel då?
Har väl hänt mig någon gång att inte fingeravtryck funkat men då har man ändå sin PIN ...kör du med senaste versionen av appen?
Citera
2021-05-26, 05:25
Medlem
Svar från Deras kundtjänst

I understand that this is important for you. However, There is an annual reporting that must be done by financial institutions (according to CRS Common Reporting Standard - Organisation for Economic Co-operation and Development ). This information is not shared automatically, and Revolut does not share information directly with tax authorities of other countries. Revolut only reports Lithuanian authority locally, and it is the Lithuanian tax authority that’s responsible for collecting and sending this to other local authorities if necessary.
Citera
2021-06-07, 21:40
Medlem
Ska betala in till Skatteverket från Revolut.
Från Skatteverkets hemsida får man information om IBAN och BIC när man betalar från utlandet.

I Revolut går det dock inte att skicka utan att uppge clearing-nummer och kontonummer trots att man har IBAN.

Någon som vet hur man kommer runt detta?
Citera
2021-06-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Ska betala in till Skatteverket från Revolut.
Från Skatteverkets hemsida får man information om IBAN och BIC när man betalar från utlandet.

I Revolut går det dock inte att skicka utan att uppge clearing-nummer och kontonummer trots att man har IBAN.

Någon som vet hur man kommer runt detta?

Väldigt Enkelt! Du skickar pengarna till ditt personliga svenska bank konto och därefter skickar du pengarna till Skatteverket. Oavsett om du skickar från svenska bank konto till revolut eller från ditt revolut konto till ditt svenska bankkonto så tar det bara några timmar för pengarna att nå sitt mål om du gör överföringen tidigt på förmiddagen/morgonen.
Så för att ”kringgå” din situation så skickar du från ditt revolut konto in till ditt svenska konto med Iban och därefter skickar du pengarna till Skatteverket!
Citera
2021-06-08, 15:16
Medlem
ninjutsus avatar
Räknas det som utlandet när man skickar pengar till Revolut?
Om banken vill veta var och hur ofta man skickar pengar utomlands, bör man då fylla i att man skickar regelbundet till Litauen eller var de nu har sina konton?
Citera
2021-06-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Räknas det som utlandet när man skickar pengar till Revolut?
Om banken vill veta var och hur ofta man skickar pengar utomlands, bör man då fylla i att man skickar regelbundet till Litauen eller var de nu har sina konton?

Ja, det är en bra ide att fylla i. Då slipper man tjafs och frågor ifall man börjar göra överföringar.
Citera
2021-06-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne54321
Väldigt Enkelt! Du skickar pengarna till ditt personliga svenska bank konto och därefter skickar du pengarna till Skatteverket. Oavsett om du skickar från svenska bank konto till revolut eller från ditt revolut konto till ditt svenska bankkonto så tar det bara några timmar för pengarna att nå sitt mål om du gör överföringen tidigt på förmiddagen/morgonen.
Så för att ”kringgå” din situation så skickar du från ditt revolut konto in till ditt svenska konto med Iban och därefter skickar du pengarna till Skatteverket!

Så korkad är jag inte så jag inte har testat den vanliga vägen Min bank Länsförsäkringar spärrade överföringen från Revolut då det är kryptovalutevinster. Sen klagar de på att folk inte betalar skatt
Citera
2021-06-08, 17:30
Medlem
Citat:
Så korkad är jag inte så jag inte har testat den vanliga vägen Min bank Länsförsäkringar spärrade överföringen från Revolut då det är kryptovalutevinster. Sen klagar de på att folk inte betalar skatt

Vilka är "de"? Länsförsäkringar?
Citera
2021-06-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vilka är "de"? Länsförsäkringar?

Finansmarknadsministern.
Skatteverket.
Folk.
Citera
2021-06-08, 20:02
Medlem
Citat:

Då får du väl ringa Skatteverket när du har revolut framför dig. Alltså alla uppgifter som skall ifyllas för överföringen från revolut till Skatteverket så får dem (Skatteverket) ge dig bank uppgifterna som revolut vill att du fyller i för överföringen. Det borde väl också stå Skatteverket clearing och bank uppgifter på deras sida. Så att pengarna kommer in på rätt person nr så ring Skatteverket så allt blir rätt
Citera
2021-06-08, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteflykt
Fick en pushnotis om att fylla i min "skattehemvist", hur länge kan man undvara att fylla i detta utan repressalier från Revolut? ALDRIG i livet att jag kommer vilja deklarera mitt saldo där.

Hur kan man vara så jäkla korkad så att man använder en sådan tjänst som Revolt???

Det är precis som att ni fattar inte att de skickar informationen vidare. Den finns ju antal andra säkra vägar att använda än tjänsten Revolt.

Revolt = nya Epayments

Ni som har pengar på deras konton ta ut det så fort det bara går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in