Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Nu är du ute och ljuger återigen. Invandringsnettot på 80-talet var 0-10k personer de allra flesta år.
Nej. Det är du som är en svammelmakare utan någon som helst koll.
Jag kontrollerade data hos MV innan jag skrev. Naturligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
C höll käft.
Nej det är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
En regering med SD+M+KD+L skulle givetvis driva betydligt mer borgerlig politik än dagens regering..Det förstår även de mest svagbegåvade.
Nej inte förstår. Däremot tror en del lättlurade det. Det är med ett parti där som brukar ställa sig intill V i många frågor. Du och de andra lättlurade blundar för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Att C skulle få en konstellation av S+C+V+MP att driva borgerlig politik överlag är givetvis kört. En sådan konstellation vore usel för Sverige.
Denna period är det borgerlig politik. Kanske tom mer borgerlig än Alliansens andra period när SD hindrade borgerlig politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
I Stockholms innerstad bor extremt få invandrare från MENA-länder.
Jag avsåg utanför bostaden. Det är adressen man betalar för. Annars kan man bo var som helst.
Det är i miljön av alla utrikesfödda som köparna väljer att hala upp de största köpeskillingarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Svenskar kan leva med att se en och annan invandrare från mena i sitt område men inte i grannporten eller i barnens dagis.
Här där jag bor finns det och har funnits utrikesfödda boende. Det har inte hindrat vita från att flytta hit. Och då har det varit högre andel än den där svammelmakarna säger att ett område överges av vita. Det svamlet är härmed falsifierat.
Jag tittade en gång på data för valdistrikten. Det är inga stora skillnader i andel utrikesfödda i Stockholm. Låg runt 20%. Finns för all del vissa distrikt som avviker. Ett var intill tekniska högskolan. Där var det över 50% utrikesfödda. Och inga låga bostadspriser precis.
Jag tror i sig inte att andelen utrikesfödda ökar preferenserna för att bo på ett ställe. Men data ger inte skäl för att anta en negativ term. Hade den existerat skulle det vara låga priser centralt. Och höga priser där det är låg andel utrikesfödda. Som t ex i Piteå. Men så ser inte verkligheten ut.