2021-06-07, 15:30
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Svårt att svara på...... Gaaaahxzcxxzc det är en ja eller nejfråga.
Och så plockar du själv ett citat som var en del i ett längre resonemang kring att ni inte vet vad ni vill.
Utan det är ert känslomässiga tillstånd i just den stunden som avgör.
Förutom alla andra faktorer.
Det går mao inte att förhålla sig till detta kaos som man så därför skall man inte försöka blidka er törst på underhållning och bekräftelse.
Och hönshjärnan jag skrev till är ytterligare ett exempel på förvirrad kvinna, vilket jag gav personligt exempel på.
Män skall inte jobba hårdare, eller vara try hards.
Tvärtom kvinnor ska börja jobba hårdare annars ska vi se till att ni blir ensamma på ålderns höst.

Jag svarade ju på frågan. Om det är någon som var min typ men bara hade en bild, oavsett om det var en bra bild eller en trist s.k. mug shot, så högrade jag aldrig. Att bara ha en bild är något de allra flesta nejar antar jag.

Det är klart att det är det "känslomässiga tillståndet i stunden" som avgör hur man sveper. Vad är det annars som ska avgöra menar du? Det känslomässiga tillståndet förra midsommarafton eller hur man eventuellt kommer att känna om ett halvår?
Citera
2021-06-08, 08:49
Medlem
Citat:
Hade han varit din typ och bara haft mugshot så hade han inte fått en like från dig, har jag rätt?

Vad tråkigt att du behöver ställa en sådan fråga. Om vi skippar mugshot, som du har en autistisk fixering vid, så är det självklart att intrycket du förmedlar påverkar om det blir en match eller inte. Även om du är snygg.

Precis som du inte svajpar höger (alternativt raderar om du är för lat att sålla under ronden) på någon som framställer sig som ett miffo, oavsett om tjejen ser bra ut.

Jag kan säga utifrån ett manligt perspektiv att andelen kvinnliga miffobilder är skrämmande hög. Precis som att appen inte tas på allvar. Eller så är de bara dumma i huvudet.

Jag syftar på profiler med dumma grimaser som bilder. Man skulle kunna tro att det är "snubbegrej" men det är det inte.

Ni har alltså fel som hävdar att man kan använda vilka bilder som helst om man har genetiken på sin sida. Ej sant!
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-08 kl. 08:57.
Citera
2021-06-08, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag svarade ju på frågan. Om det är någon som var min typ men bara hade en bild, oavsett om det var en bra bild eller en trist s.k. mug shot, så högrade jag aldrig. Att bara ha en bild är något de allra flesta nejar antar jag.

Det är klart att det är det "känslomässiga tillståndet i stunden" som avgör hur man sveper. Vad är det annars som ska avgöra menar du? Det känslomässiga tillståndet förra midsommarafton eller hur man eventuellt kommer att känna om ett halvår?

jag skrev inte 1 bild, försök inte trixa bort mig här nu.
Jag skrev mugshot framifrån och från sidan.
Du ser hur personen ser ut mao.

Om det är det känslomässiga tillståndet som avgör så kan du vara seg bakfull och uttråkad på söndagskvällen( de flesta sveper då tydligen), och tycka att en normal bild är tråkig.
På fredag så är du i en helt annan sinnesstämning då är bilden inte alls tråkig.

Och vad var det som "funkade" för dig med upplägget att ta kort på sin egen reklamposter?
Eller menade du att det är ett upplägg som "funkar" på tjejer? Ska alla killar börja härma varandra med vad som funkar så funkar inget tillslut för det blir uttjatat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Vad tråkigt att du behöver ställa en sådan fråga. Om vi skippar mugshot, som du har en autistisk fixering vid, så är det självklart att intrycket du förmedlar påverkar om det blir en match eller inte. Även om du är snygg.

Precis som du inte svajpar höger (alternativt raderar om du är för lat att sålla under ronden) på någon som framställer sig som ett miffo, oavsett om tjejen ser bra ut.

Jag kan säga utifrån ett manligt perspektiv att andelen kvinnliga miffobilder är skrämmande hög. Precis som att appen inte tas på allvar. Eller så är de bara dumma i huvudet.

Jag syftar på profiler med dumma grimaser som bilder. Man skulle kunna tro att det är "snubbegrej" men det är det inte.

Ni har alltså fel som hävdar att man kan använda vilka bilder som helst om man har genetiken på sin sida. Ej sant!
Jag argumenterar för att man ska återgå till enkla bilder framifrån och sidan, utan en massa tillgjort flash. Eller göra sig till och muppa sig.

Då svarar du såhär, argumenterar du för eller emot det jag skrev?
det är en jävla likriktning där folk försöker härma varandra i någon sorts fyndig bildtävling. Det är miffon som spelar med i detta.
Men tydligen så "funkar det" enligt 1-poison. Vad nu funkar betyder i sammanhanget.

Jag tycker det är roligt för ni kan inte ge ett rakt svar utan börja åma er.
Det är bara cirkelresonemang på er vimsiga virrpannor.
Citera
2021-06-08, 12:56
Medlem
Är väl inte så svårt. Ta varierande tydliga foton i varierande miljöer. Skippa solglasögon och annat skit. Eller ha i vart fall 3-4 tydliga bilder utan. Skippa fotografen och be vänner ta med en vanlig mobilkamera. Ser inte poängen med att försöka lura andra människor till att gå på dejt med en, blir oerhört sällan bra.
Senast redigerad av Victus 2021-06-08 kl. 12:59.
Citera
2021-06-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, nu är han i en annan ålderskategori än mig och jag varken kan eller tänker jämföra mig med honom eftersom jag är typ 20 år äldre. Det jag märker däremot är att de äldre kvinnorna, och då menar jag typ redan från 30+ vill hellre se mindre attityd och mer av vem du själv är...om du förstår. Då fungerar en mer avslappnad still där du visar vem du är, inte där du försöker stå och se tuff och kaxig ut. Menar inte att fördöma bilden du visade utan vill belysa skillnaderna.

Om du följt tråden så vet du att jag får min beskärda del av damer utifrån min egen strategi. Försök hitta en identitet som du trivs i och förmedla den i bilderna.

Är du ärlig med att du är dålig på relationer och att du inte vill kan/ha någon?
Citera
2021-06-08, 13:14
Medlem
Citat:
[

Men tydligen så "funkar det" enligt 1-poison. Vad nu funkar betyder i sammanhanget.

Jag tycker det är roligt för ni kan inte ge ett rakt svar utan börja åma er.
Det är bara cirkelresonemang på er vimsiga virrpannor.

Det enda jag har gemensamt med empoisonne är att vi båda börjar på e och att jag ser ut som hennes ex på avataren.

En mugshot i sig säger mig inte ett jävla skit. Vilket uttryck du har är betydligt viktigare. Och ja, ser du död eller sur ut i blicken kan du mycket väl dissas. En bild från sidan ger nog varken till eller från. Det är väl ganska konstlat?

Du ska ha fler än två bilder också. Det spelar roll. Spackla på.
Citera
2021-06-08, 14:22
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
jag skrev inte 1 bild, försök inte trixa bort mig här nu.
Jag skrev mugshot framifrån och från sidan.
Du ser hur personen ser ut mao.

Om det är det känslomässiga tillståndet som avgör så kan du vara seg bakfull och uttråkad på söndagskvällen( de flesta sveper då tydligen), och tycka att en normal bild är tråkig.
På fredag så är du i en helt annan sinnesstämning då är bilden inte alls tråkig.

Och vad var det som "funkade" för dig med upplägget att ta kort på sin egen reklamposter?
Eller menade du att det är ett upplägg som "funkar" på tjejer? Ska alla killar börja härma varandra med vad som funkar så funkar inget tillslut för det blir uttjatat.

Hur trög är du, människa? Jag har ju redan svarat vad jag tyckte funkade. Vill man visa att man ibland modellar så var det ett bra sätt att göra det på. Vill dessutom minnas att bilden var rätt snygg, alltså fotot han hade tagit på reklamtavlan. Tagen vid Hötorget. Snygga färger och bra komposition.

Hur ska jag veta om det är ett upplägg som "funkar för tjejer" (i allmänhet)? Just det där är ju inte direkt lätthärmat med tanke på att inte alla män finns på reklamtavlor i tunnelbanan. Särskilt inte halvnakna spelandes beachvolleyboll (eller vad det nu var).

Och jag svarade att en neutral selfie (det är väääääldigt vanligt) framifrån kan funka om det finns ett bra utbud av bilder i övrigt. Flera olika passfotoliknande bilder med samma neutrala ansiktsuttryck blir för trist.

Vad gäller svepande så är det givetvis så att man är i olika sinnesstämningar när man sveper. Du vet, för de flesta av oss varierar sinnesstämningen. Det är inte alltid jag känner mig på samma sätt och är sugen på samma sak varje gång jag handlar mat eller köper kläder. Detsamma gäller tindrande.

Jag hänvisar till ett gammalt inlägg på temat:

Citat:
Det jag har noterat, hos mig själv och andra, är att man sveper lite på måfå. Man högrar någon man i stunden tänker kanske kan vara något. Och den där stunden; den kan vara påverkad av ensamhet, ångestpåslag, alkohol, bekräftelsebehov, intentionen att ge alla en chans, allmänt ofokus, att man pga solljus eller annat ens inte ser skärmen ordentligt etc.

Många tycks dra alltför stora växlar på ett högrande. Att det på något sätt skulle betyda att man i och med högersvepet lovar bort sig själv och sin tid. För mig är det ganska självklart att det inte är så.
Citera
2021-06-08, 15:23
Medlem
Citat:
Hur trög är du, människa? Jag har ju redan svarat vad jag tyckte funkade. Vill man visa att man ibland modellar så var det ett bra sätt att göra det på. Vill dessutom minnas att bilden var rätt snygg, alltså fotot han hade tagit på reklamtavlan. Tagen vid Hötorget. Snygga färger och bra komposition.

Hur ska jag veta om det är ett upplägg som "funkar för tjejer" (i allmänhet)? Just det där är ju inte direkt lätthärmat med tanke på att inte alla män finns på reklamtavlor i tunnelbanan. Särskilt inte halvnakna spelandes beachvolleyboll (eller vad det nu var).

Och jag svarade att en neutral selfie (det är väääääldigt vanligt) framifrån kan funka om det finns ett bra utbud av bilder i övrigt. Flera olika passfotoliknande bilder med samma neutrala ansiktsuttryck blir för trist.

Vad gäller svepande så är det givetvis så att man är i olika sinnesstämningar när man sveper. Du vet, för de flesta av oss varierar sinnesstämningen. Det är inte alltid jag känner mig på samma sätt och är sugen på samma sak varje gång jag handlar mat eller köper kläder. Detsamma gäller tindrande.

Hade du en biografi (lång, kort?) Många tjejer vill se det från männen, men typ 65% körde utan själva.. Känns skumt. Det är kanske är en outtalad könsregel jag missat.
Citera
2021-06-08, 15:27
Bannlyst
Citat:
Det enda jag har gemensamt med empoisonne är att vi båda börjar på e och att jag ser ut som hennes ex på avataren.

En mugshot i sig säger mig inte ett jävla skit. Vilket uttryck du har är betydligt viktigare. Och ja, ser du död eller sur ut i blicken kan du mycket väl dissas. En bild från sidan ger nog varken till eller från. Det är väl ganska konstlat?

Du ska ha fler än två bilder också. Det spelar roll. Spackla på.
Du menar att din avatar ser ut som 1poisons ex, en tecknad figur med stor näsa och tjockt svart hår? Vad nu det har med något att göra....
Dessutom en mugshot.

En bild framifrån och från sidan ger dig allt du behöver veta initialt.
Sedan om utseendet faller dig i smaken, och om det är ömsesidigt
Så får ni styra upp en träff.
Allt det "andra" känsloaspekten är meningen att du skall utveckla när du träffar en människa irl.
Ska du försöka bli kär i en rolig bild eller någon fyndig text?
Försöker du se hur mycket pengar han har?

Du verkar suspekt med oärliga intentioner.

/Det manliga perspektivet
Citera
2021-06-08, 16:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Hade du en biografi (lång, kort?) Många tjejer vill se det från männen, men typ 65% körde utan själva.. Känns skumt. Det är kanske är en outtalad könsregel jag missat.

Jag hade en bio, ja. Berättade kort om mig själv och det jag gillar. Hur svårt är det att berätta kort om sig själv liksom?
Citera
2021-06-08, 17:52
Bannlyst
Citat:

Haha där surnade du till din gamla skata, sluta tala indirekt då och håll god ton annars får du tillbaks.
Det var en jävla utläggning som kan summeras till att du inte vet vad du vill.

Bildupplägget med att ta kort på sin egen reklamposter funkade.
Och funkade betyder i sammanhanget att han klarade 1 kriterium utav flera.
1. Rolig bild med bra färger och bakgrund.
Det var bara det att han inte var din typ.
Du var inte heller i rätt sinnesstämning.

Och för att komma i rätt sinnesstämning så behövs du svältas ut.
Du skall inte få se några roliga bilder med fina färger som funkar.
Du skall inte få några komplimanger eller bekräftelse.
Du skall inte kunna "porrsurfa" på tinder.

Precis som allt i universum går även erat beteende i cykler. Och rent generellt så får ni för mycket uppmärksamhet och bekräftelse det leder till bortskämdhet och privilege.

Du såg nog att jag skulle komma till den slutsatsen, därför vrider du och vänder på dig.

Flera olika passfotoliknande bilder med samma neutrala ansiktsuttryck blir för trist.
Har jag sagt att det ska va samma neutrala ansiktsuttryck?
Citera
2021-06-08, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ja!

Och sedan det här med att inte förstå att det är skillnad på folk och folk. Tom Hardy skulle kunna tindra med mug shots där han blivit inplockad för rattfylla pga är Tom Hardy. Han skulle kunna ha en Ajaxflaska i bakgrunden pga är Tom Hardy. Och han skulle kunna se ut som Humpty Dumpty pga är Tom Hardy.

Vi andra måste liksom jobba med det vi har och är.

Så för män som ser lika snygga ut som tom hardy så behövs ingen ansträngning?

Nu projicerar du kvinna.

/En som ser nästan ut som tom hardy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in