2021-04-20, 10:06
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jo vi läser beskrivningarna. Har vi inte kommenterat den så innebär det att den är monoton och tråkig..
Ok så vissa läser beskrivningen. Men just nu går ju det inte ens, så vem bryr sig då?

Som sagt tidigare, tycker jag ser rätt bra ut, har fräscha kläder, ansat skägget, kammat mig, tar kort med ordentlig kamera. Tycker det ska räcka.
Citera
2021-04-20, 10:08
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Hahahaha 🤭

Jo men jag har fan också lagt märke till att vissa män anger att dom är 37 men ser ut som 47. Jag tror att dom ljuger för att få en chans med yngre kvinnor, helt klart.

Jag misstänker att vissa sorters män (dom som blir utan) har svårt att förstå vad attraktion innebär. Hade dom själva velat träffa en fet ful tjej liksom? Det tror jag inte. Dom fattar väl bara inte hur osexiga dom är eller tråkiga för den delen. Dessutom så attraheras inte kvinnor utav kvinnohatande män, det är ju extremt obehagligt om något! Problemet är väl att den kvinnohatande mannen inte förstår att han utstrålar dessa ”vibes”. Vi fattar mer än vad dom tror. Och vi flyr creepy ass shit till män. Det är en överlevnadsinstinkt

Det är därför man alltid nejar de som inte anger ålder! Så gott som samtliga som jobbar så är, förvisso skapligt välbevarade, män över 50 som själva tycker att de är ungdomliga och fräscha och därmed vill träffa yngre kvinnor men vet att de faller bort i flödet om verklig ålder anges. Nej tack. Var ärlig och ange din ålder.

Exakt, aura/vibes/personlighet kan faktiskt läsas av även online även om många så inte förstår. Sedan kan man för all del bli lurad, men människor som ser uppriktigt glada ut och har en vänliga aura på bild brukar för det mesta vara vänliga även IRL. Även de som har ett attraktivt yttre.

Många s.k. "snälla och vanliga" män här på Flashback får för sig att män med ett bra yttre inte skulle vara "snälla och vanliga". Min upplevelse säger att det inte är en motsättning att vara snygg och samtidigt vara vänlig och ha sin skit samman vad gäller bostad, utbildning och jobb.

Det är liksom inte så att snygga män per automatik är svajiga skitstövlar som inte klarar av att leva ett ordnat liv och behandla folk de träffar på ett bra sätt.
Citera
2021-04-20, 10:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Hahahaha 🤭

Jo men jag har fan också lagt märke till att vissa män anger att dom är 37 men ser ut som 47. Jag tror att dom ljuger för att få en chans med yngre kvinnor, helt klart.

Jag misstänker att vissa sorters män (dom som blir utan) har svårt att förstå vad attraktion innebär. Hade dom själva velat träffa en fet ful tjej liksom? Det tror jag inte. Dom fattar väl bara inte hur osexiga dom är eller tråkiga för den delen. Dessutom så attraheras inte kvinnor utav kvinnohatande män, det är ju extremt obehagligt om något! Problemet är väl att den kvinnohatande mannen inte förstår att han utstrålar dessa ”vibes”. Vi fattar mer än vad dom tror. Och vi flyr creepy ass shit till män. Det är en överlevnadsinstinkt
Kvinnor har genom evolutionen alltid föredragit män som är maskulina och aggressiva. Med stort våldskapital så garanteras de säkerhet och en stark avkomma. Dessa män är ju rimligen också kvinnohatare när de misshandlar eller hotar sina kvinnor.

Nu när vi är tillbaka på stenåldern när kvinnor slängs ut från balkonger och slås ihjäl öppet på gatorna så borde denna diskussion vara mer aktuell än någonsin: Varför väljer de flesta kvinnorna fel män?

En välutbildad, vänlig, men bestämd man har liksom ingen chans mot en obildad, tatuerad kåkfarare.
Citera
2021-04-20, 10:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Ok så vissa läser beskrivningen. Men just nu går ju det inte ens, så vem bryr sig då?

Som sagt tidigare, tycker jag ser rätt bra ut, har fräscha kläder, ansat skägget, kammat mig, tar kort med ordentlig kamera. Tycker det ska räcka.
Jag kan läsa beskrivningarna..

Jo men dom flesta av er tycker ju att ni själva ser bra ut och hela köret, frågar man någon annan så kommer dom svara något annat efter en titt på er profil.

Du kanske ser tråkig ut? Ibland hamnar man som kvinna i ett läge där man velar och inte vet om man ska swipea höger eller vänster för att personen är helt ”vanlig” och det inte finns något ”intressant” med presentationen.. då blir det tillslut en vänsterswipe trots att det inte var något fel på er.
Citera
2021-04-20, 10:13
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Jag kan läsa beskrivningarna..

Jo men dom flesta av er tycker ju att ni själva ser bra ut och hela köret, frågar man någon annan så kommer dom svara något annat efter en titt på er profil.

Du kanske ser tråkig ut? Ibland hamnar man som kvinna i ett läge där man velar och inte vet om man ska swipea höger eller vänster för att personen är helt ”vanlig” och det inte finns något ”intressant” med presentationen.. då blir det tillslut en vänsterswipe trots att det inte var något fel på er.. men det var inget extra tilltalande heller.

Har du en betaversion av appen heller? Hela är ju trasig.

Fått 4-5/10 på photofeeler, tycker det är rätt bra. Går ju inte göra så mycket åt saken.

Klart man är tråkig, har inte en yacht eller miljonvilla, vad ska man göra annars? Är sällan ute med vänner heller, aktivt val.
Senast redigerad av MrBrax 2021-04-20 kl. 10:15.
Citera
2021-04-20, 10:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kvinnor har genom evolutionen alltid föredragit män som är maskulina och aggressiva. Med stort våldskapital så garanteras de säkerhet och en stark avkomma. Dessa män är ju rimligen också kvinnohatare när de misshandlar eller hotar sina kvinnor.

Nu när vi är tillbaka på stenåldern när kvinnor slängs ut från balkonger och slås ihjäl öppet på gatorna så borde denna diskussion vara mer aktuell än någonsin: Varför väljer de flesta kvinnorna fel män?

En välutbildad, vänlig, men bestämd man har liksom ingen chans mot en obildad, tatuerad kåkfarare.
Vi knullar kåkfararen och gifter oss med snällisen.

En smart kvinna i dagens samhälle kommer inte att gifta sig med en kvinnohatare. Vi vill ha trygghet och lugn och ro.
Citera
2021-04-20, 10:17
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att vara perfekt. Varför ska man swipea höger på någon man finner både ful och ointressant? Seriös fråga

Självklart ska man inte det. Jag kanske swipar höger på 1/30 tjejer skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jo, bitterheten och föraktet mot kvinnor skiner igenom. Samtidigt som de säger sig vara snälla/vanliga/whatever killar. Och baserat på något slags märkligt rättvisetänk menar de att kvinnor bör ge alla intressenter som är "snälla och vanliga" en chans. Men det funkar inte riktigt, då skulle de flesta av oss behöva sluta arbeta och anställa en sekreterare. För att hinna med. Det är liksom så det ser ut. Även för en gammal äcklig skräphora (och annat jag har kallats för i den här tråden) som en annan.

Jag och kompisar har diskuterat att många män på Tinder ser så jävla gamla ut. Snubbar som anger att de är 42 ser ut att vara typ 55. Möjligen ljuger de om sin ålder, men troligen inte. De har bara inte åldrats särskilt väl.

Det är ofta man läser om det motsatta här på Flashan. Att män åldras som vin och kvinnor som mjölk. Visst, heter man Christian Bale så må det vara sant. Men de flesta män heter inte det. Många tycks åldras som wienerbröd som lämnas på ett fat i lunchrummet. Torrt, smuligt och härsket.

Exakt, man orkar helt enkelt inte springa på dejt 10 gånger i veckan utan har annat i livet. Självklart träffar man sina snyggaste matchningar som går att få till en dejt med. Allt annat vore väldigt underligt anser jag.

Min personliga analys är att det stora problemet som gör båda könen förvirrade är att generellt sveper killar ja på alla de vill ligga med och tjejer sveper ja på alla som de kan tänka sig att dejta. Tillhör du inte den utseendemässiga övre delen som kvinna så bör man vara försiktig med att dejta sina absolut snyggaste matchningar. Jag kan tala för mig själv men jag har hur många tjejer som helst som är strax över medel som är intresserade, träffar jag en sådan tjej så är det inget unikt utan jag kan i princip klicka hem en ny dagen efter. Det kommer dock aldrig utvecklas till något seriöst utan då vill jag ha något mer exceptionellt på utseendesidan eftersom jag vet att jag kan få detta, dock kan jag vara helt ärlig med att jag hållt kvar tjejer jag egentligen vet aldrig kommer utvecklas till något ett längre tag för jag tycker det varit bekvämt under tiden jag hittar något bättre. Kalla mig för svin etc men det är så många killar fungerar och att detta beteende kan fortgå är för att många tjejer har väldigt orealistiska förväntningar. Säger dock inte att så är fallet med er damer ovanför utan jag har ingen aning där, era inlägg brukar vara hyffsat vettiga här. Jag tycker mest det är intressant att diskutera själva konceptet kring varför många upplever att man inte förstår det andra könet.

Sen kan man tycka att båda könen kanske borde ändra sina beteenden där men det är svårt att påverka. Män är betydligt mer visuella än kvinnor och en snygg man kommer inte nöja sig med särskilt mycket sämre rent utseendemässigt oavsett hur bra kemi man har. Kvinnor går betydligt mer på personlighet/beteenden. Problemet är att många projicerar och antar att det andra könet fungerar likadant istället för att försöka förstå och anpassa sig därefter.

Upplever motsatsen bland mina manliga vänner men jag umgås bara med människor som har ett stort intresse för träning och hälsa. Samtliga ser i regel lite yngre ut men det beror ju helt på hur väl man tar hand om sig.
Citera
2021-04-20, 10:18
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Fått 4-5/10 på photofeeler, tycker det är rätt bra. Går ju inte göra så mycket åt saken.

Klart man är tråkig, har inte en yacht eller miljonvilla, vad ska man göra annars? Är sällan ute med vänner heller, aktivt val.
Du måste åtminstone bli en 6a om du ska ha en chans.

Säg mig. Varför ska en kvinna välja en 4:a 5:a? Hahaha. Hade du själv velat ha det?

Herregud, miljonvilla och yacht? Du är ju helt ignorant. Att du inte får match handlar enbart om dig, dina bilder, din utstrålning och din presentation, inget annat. Det där med att skylla på att kvinnor är golddiggers och därför väljer bort dig det är liksom en lögn du använder för att trösta dig själv.

Du är inte tillräckligt ”bra”. Beklagar. Gör något åt saken, bli snyggare och mer intressant.
Citera
2021-04-20, 10:20
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Du måste åtminstone bli en 6a om du ska ha en chans.

Säg mig. Varför ska en kvinna välja en 4:a 5:a? Hahaha. Hade du själv velat ha det?

Herregud, miljonvilla och yacht? Du är ju helt ignorant. Att du inte får match handlar enbart om dig, dina bilder, din utstrålning och din presentation, inget annat. Det där med att skylla på att kvinnor är golddiggers och därför väljer bort dig det är liksom en lögn du använder för att trösta dig själv.

Du är inte tillräckligt ”bra”. Beklagar. Gör något åt saken, bli snyggare och mer intressant.

Jag sveper höger på nästan varenda en, har mindre problem med utseende.

Inget fel på mina bilder när det gäller kvalitet, men dom kanske är tråkiga. Det är jag det.

Därför jag tagit bort tinder och allt annat, är inte snygg nog helt enkelt. Så är det med det, har accepterat det
Man föds i en kropp, går inte att ändra, utan att betala många tusen utomlands för plastikkirurgi.
Citera
2021-04-20, 10:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag sveper höger på nästan varenda en, har mindre problem med utseende.

Inget fel på mina bilder när det gäller kvalitet, men dom kanske är tråkiga. Det är jag det.

Därför jag tagit bort tinder och allt annat, är inte snygg nog helt enkelt. Så är det med det, har accepterat det
Man föds i en kropp, går inte att ändra, utan att betala många tusen utomlands för plastikkirurgi.
Så.. du var alltså desperat?

Fan vad osexigt.
Citera
2021-04-20, 10:23
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Så.. du var alltså desperat?

Fan vad osexigt.

Klart man blir less efter flera år på onlinedating. Skiten är över nu, kan pusta ut.
Citera
2021-04-20, 10:24
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Klart man blir less efter flera år på onlinedating. Skiten är över nu, kan pusta ut.
Dåligt självförtroende, desperat, svagt psyke, ger upp lätt

Ja där har du lite egenskaper hos dig som kvinnor inte tänder på! Jobba på dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in