Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Hur trög är du, människa? Jag har ju redan svarat vad jag tyckte funkade. Vill man visa att man ibland modellar så var det ett bra sätt att göra det på. Vill dessutom minnas att bilden var rätt snygg, alltså fotot han hade tagit på reklamtavlan. Tagen vid Hötorget. Snygga färger och bra komposition.
Hur ska jag veta om det är ett upplägg som "funkar för tjejer" (i allmänhet)? Just det där är ju inte direkt lätthärmat med tanke på att inte alla män finns på reklamtavlor i tunnelbanan. Särskilt inte halvnakna spelandes beachvolleyboll (eller vad det nu var).
Och jag svarade att en neutral selfie (det är väääääldigt vanligt) framifrån kan funka om det finns ett bra utbud av bilder i övrigt. Flera olika passfotoliknande bilder med samma neutrala ansiktsuttryck blir för trist.
Vad gäller svepande så är det givetvis så att man är i olika sinnesstämningar när man sveper. Du vet, för de flesta av oss varierar sinnesstämningen. Det är inte alltid jag känner mig på samma sätt och är sugen på samma sak varje gång jag handlar mat eller köper kläder. Detsamma gäller tindrande.
Jag hänvisar till ett gammalt inlägg på temat:
Haha där surnade du till din gamla skata, sluta tala indirekt då och håll god ton annars får du tillbaks.
Det var en jävla utläggning som kan summeras till att du inte vet vad du vill.
Bildupplägget med att ta kort på sin egen reklamposter funkade.
Och funkade betyder i sammanhanget att han klarade 1 kriterium utav flera.
1. Rolig bild med bra färger och bakgrund.
Det var bara det att han inte var din typ.
Du var inte heller i rätt sinnesstämning.
Och för att komma i rätt sinnesstämning så behövs du svältas ut.
Du skall inte få se några roliga bilder med fina färger som funkar.
Du skall inte få några komplimanger eller bekräftelse.
Du skall inte kunna "porrsurfa" på tinder.
Precis som allt i universum går även erat beteende i cykler. Och rent generellt så får ni för mycket uppmärksamhet och bekräftelse det leder till bortskämdhet och privilege.
Du såg nog att jag skulle komma till den slutsatsen, därför vrider du och vänder på dig.
Flera olika passfotoliknande bilder med samma neutrala ansiktsuttryck blir för trist.
Har jag sagt att det ska va samma neutrala ansiktsuttryck?