2021-06-08, 11:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej det är de inte.

Tack för svar.
Känns ändå ok på nåt sätt, det hade varit väl makabert.
Citera
2021-06-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst skulle det vara intressant att kolla på det men jag har inget GC-konto och tänker inte skaffa något pga det här fallet.
Kan vi inte utgår ifrån att det var SD som fixade cacherna?
Föräldrarna bara gav sitt godkännande.
Kanske var det som du skriver med syfte att HD ska kunna förbättra sin statistik.
Hon kan få många FTF där.
Det är väl ganska självklart att det är Stefan, den lille fiixaren.
Antagligen hade han någonting mer på G, men fick tänka om eftersom han inte blev friad enligt sin plan.
Svärföräldrarna har aldrig lagt ut någon burk.
Att de skulle göra det, vid sin fristad, "stugan" som förvisso är en gård..ser jag som inte troligt.
Sättet som de är namngivna och med fyndigheten, förnumstigheten och mystiken, det är Stefan.

Någon har ryckt ur sista kapitlet i boken, spelat över filmens upplösning.
Citera
2021-06-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teamaniac
Tänk hur det måste vara för svärfar att se sin dotter och sina barnbarn bo ihop med en misstänkt mördare (av någon denna var i nära relation med). I tre år pågår ett evinnerligt bedyrande av hans oskuld i familjen. Han blir flera gånger häktad och släppt på grund av bristande bevisning. Sedan närmar sig Hovrättens dom. Vad innebär en fällning? Jo, att dottern och barnbarnen levde ihop med en mördare, att denna kommer att sitta inne i 10 år med permissioner till familjefester och att mördaren därefter återförenas med svärfaderns mest kära personer. Jag ser det i alla fall inte som ologiskt att man hellre vill ta bort en sådan person, när alltså hovrättens dom har dömt honom som mördare av en närstående, för att inte de egna nära och kära ska kunna gå samma öde till mötes som LW.

Tack för att du delar med dig av dina funderingar. Tänker idag på SOA som tyckte så mycket om SD "den son jag aldrig fick". SOA har trott på SD och suttit med i rättegångarna som stöd. Till slut måste han ha insett att han hade satsat på fel häst. Vilken jäkla blåsning, både svärsonen och troligen även dottern har ljugit för honom. Antar att han mår mycket dåligt av allt detta.
Citera
2021-06-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det märkliga är bara, som det ser ut, att de tillåter SD via deras konton att lägga åtta cacher så nära Folketorp som liksom ska vara deras ställe att dra sig tillbaka till. Vara ifred efter tre års ”helvete”.

”Välkommen hit” osv skriver ”de”.

Ok det lär inte vara nån autobahn med burkmänskor där men i teorin ett lite märkligt initiativ.

Sen är det såklart nån form av charmoffensiv osv men SD använder ju här SOA & Co:s lojalitet på ett mycket konstigt sätt igen. Men de kanske har låtit honom hållas om det varit lite tunt med jobb och sånt att han fått fila på sina cacher och formulera texter osv.

Hur det än är så går det helt i linje med SD:s tidigare äventyr. T.ex den där cachen på isen/vattnet som baktände rejält. Ambitiöst men rätt snett tänkt redan på skisstadiet.
Tror inte att de tillät, SD var väl den som introducerade burkjakten för dem?
Han skötte nog det mesta, vare sig han fick tillåtelse eller inte
Citera
2021-06-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I vanlig ordning ligger jag back i tråden...

Det slog mej att när HD yttrade de famösa orden ”Jag hoppas att hon är död”, oavsett tidpunkt på dagen, så vet hon då inte att SD och LW haft ”kontakt” eller ”relation”. Det senaste HD vet, för allt jag vet, är att relationen upphörde efter avslöjandet och det var ju under mars -17. Nästan ett år har gått och hur arg man än är på någon så brukar det lägga sej till slut.

Detta får mej att tro att HD önskar LW död av GC-skäl.

Precis så. Av vad jag har förstått genom fup så kände hon även till den senaste otrohetsvändan. Och ja, jag tror också att geotjafset var det främsta mordmotivet. Det skulle avslöja paret D som fuskare och därmed putta ner dem från geo-tronen...
Citera
2021-06-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ja, mina tankar går ändå åt att HD, som tagit ut skilsmässa, har ett förhållande med JS, mår ganska bra i sitt egna boende, umgås på tämligen vänskaplig basis med SD, är på väg på en rolig resa till USA, yttrar dessa ord som ett uttryck för en slags cocktail av känslor. Med hänsyn till det ovan nämnda så tror jag att relationen mellan SD och LW (avslutad eller ej) var liksom bäret i den bägaren, och GC var själva drycken.
Månne det var bäret som fick bägaren att rinna över?

Nu slipper hon både SD och Lena, även om hon måste ha blivit helt förskräckt över SDs självmord. Är hon helt oskyldig till allt så önskar jag henne allt gott.
Men tyvärr tror jag inte att hon är oskyldig till allt. Hon måste iaf minst ha haft och har kännedom om mordet på Lena. Inte minst pga hennes icke-svar i polisförhören och i TR.
Citera
2021-06-08, 12:10
Medlem
Jag skulle, likt många här, vilja veta mer kring SDs bortgång.
Det skulle ju eventuellt kunna hjälpa LWs anhöriga i sorgearbetet.
Ponera att SD, mot förmodan, tagit sig själv av daga genom sjutton slag i sitt eget ansikte och SDs anhöriga blir underrättade, men inte LWs.

Är det ALLTID sekretess vid suicidala fall?
Citera
2021-06-08, 12:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon menar även på att efter det att de försökt få ihop äktenskapet, efter mars -17, så var äktenskapet i princip ändå över innan beslutet togs om skilsmässa. De var vänner, men inte mer.

Kontentan blir att HD avslöjade SD:s otrohet, la skulden på LW, hade svårt/omöjligt med tilliten till SD efter det, insåg att hon och SD skulle bara vara vänner - och tog ut skilsmässa.
Det som framkommer är rakt inte bara nån vänskap hon satsar på och hon jiddrar om brist på tillit:
För att kunna åberopa brist på förtroende så erkänner hon inte otroheten.
Hon ljuger för SD och JS får anpassa sig, vara dold och bara låtsas vara vän.

-Trots att det inte finns nån anledning efter skilsmässan som hon tagit ut.
-Trots att hon inte har nån anledning att älta vad SD och LW gör efter feb 2018.
Hon har ingen rätt att ställa krav.

Där är chatten mer bevis än vad trivialiserande HD påstår.

Det hon sagt till JG och terapeut-chefen innan är nog långt mer sant. De är hon mkt förtrolig med när det kommer till SD.

Hon räknade dock inte med att det skulle nå offentlighetens ljus.

1. HD gör avslöjande i mars 2017 och kräver livslångt kontaktförbud. All skuld projiceras på LW.

2. I okt/nov bokar de resan till USA. De ska fira halva livet ihop och sen har hon tänkt sig resan som en chans att återförenas.

3. Strax efter resan bokats inleder hon relationen med JS och är otrogen.

4. Orsaken till skilsmässa i feb 2018 är att LW och SD har fortsatt träffas.

5. Hon skickar flertal sms till SD i april och maj att hon tänker på honom, saknar honom, älskar honom och påminner att han han inte ska glömma henne.

6. Sen säger hon att JS kväver henne, men fortsätter ligga med honom och han dumpas helt juni 2020.
Citera
2021-06-08, 12:23
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu slipper hon både SD och Lena, även om hon måste ha blivit helt förskräckt över SDs självmord. Är hon helt oskyldig till allt så önskar jag henne allt gott.
Men tyvärr tror jag inte att hon är oskyldig till allt. Hon måste iaf minst ha haft och har kännedom om mordet på Lena. Inte minst pga hennes icke-svar i polisförhören och i TR.

Jag tror att HD vet det mesta om mordet på LW, främst genom SD:s glappkäft men även genom egna logiska slutsatser.
Tror dock inte att hon var delaktig i mordet på något sätt. Detta mot bakgrund av SD som ensam gärningsman samt HD:s initiala förhör vs de senare förhören/rättegångarna.
Citera
2021-06-08, 12:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som framkommer är rakt inte bara nån vänskap hon satsar på och hon jiddrar om brist på tillit:
För att kunna åberopa brist på förtroende så erkänner hon inte otroheten.
Hon ljuger för SD och JS får anpassa sig, vara dold och bara låtsas vara vän.

-Trots att det inte finns nån anledning efter skilsmässan som hon tagit ut.
-Trots att hon inte har nån anledning att älta vad SD och LW gör efter feb 2018.
Hon har ingen rätt att ställa krav.

Där är chatten mer bevis än vad trivialiserande HD påstår.

Det hon sagt till JG och terapeut-chefen innan är nog långt mer sant. De är hon mkt förtrolig med när det kommer till SD.

Hon räknade dock inte med att det skulle nå offentlighetens ljus.

1. HD gör avslöjande i mars 2017 och kräver livslångt kontaktförbud. All skuld projiceras på LW.

2. I okt/nov bokar de resan till USA. De ska fira halva livet ihop och sen har hon tänkt sig resan som en chans att återförenas.

3. Strax efter resan bokats inleder hon relationen med JS och är otrogen.

4. Orsaken till skilsmässa i feb 2018 är att LW och SD har fortsatt träffas.

5. Hon skickar flertal sms till SD i april och maj att hon tänker på honom, saknar honom, älskar honom och påminner att han han inte ska glömma henne.

6. Sen säger hon att JS kväver henne, men fortsätter ligga med honom och han dumpas helt juni 2020.

Min slutsats blir är att det är en enda jävla röra och ett spel, där man behandlar andra människor som spelpjäser.
Citera
2021-06-08, 12:24
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Jag skulle, likt många här, vilja veta mer kring SDs bortgång.
Det skulle ju eventuellt kunna hjälpa LWs anhöriga i sorgearbetet.
Ponera att SD, mot förmodan, tagit sig själv av daga genom sjutton slag i sitt eget ansikte och SDs anhöriga blir underrättade, men inte LWs.

Är det ALLTID sekretess vid suicidala fall?

Det lär komma ut förr eller senare. Intervjuer, dokumentärer, poddar mm.
Citera
2021-06-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."

MT:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört."
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."

CH:
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."

Ja, det är glasklart att hon visste att relationen hade fortsatt. Det som däremot inte är glasklart (snarare grumligt) varför hon fortsatte gnälla över det, när hon inte var ett dugg bättre själv = själv var otrogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in