2021-06-08, 11:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har inte premium så jag kan inte se de nya loggade cacherna.
Men det är väl bra att mamma och pappa och SD fixat åtta cacher där runt knuten så hon kan bättra på statistiken lite.
Tack för svar, hoppas någon med annan typ av GC-konto delar info vart det lider.
Citera
2021-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag följde också det fallet och där lämnades information om att han hade begått självmord och hur han hade gjort det.
Varför får vi inte veta vad SD gjorde och varför är informationen om tidpunkterna så förvirrande?

Jag tycker det är relevant eftersom det hör ihop med ett mycket uppmärksammat mord.
I andra fall (t ex D*eniz A*rda) där det inte är en del i ett mordfall finns det ingen orsak till att någon behöver veta hur han tog sitt liv.

Vet inte om det skiljer för att den ene begick självmord samtidigt som han befann sig under Kriminalvårdens ansvar.

EDIT. Såg att Studbaker redan nämnt att då krävs utredning.
Senast redigerad av Remark 2021-06-08 kl. 11:27.
Citera
2021-06-08, 11:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Att BA och SOA gör sina första åtta cacher helt utan inblandning av SD ser jag som otroligt. Geotour-initiativtagaren och FTF-kingen. Det är ett ambitiöst projekt.

Finns säkert några som är lyckligt ovetande om omständigheterna där ja.

Ja det är superpraktiskt men som sagt efter alla dessa turer vill man verkligen ha folk inpå knuten och då släppa cacherna 1/5 när man är liksom mitt i hovrättsgrejen där?
Kanske det men nu finns iaf cacherna kvar men inte SD.

Sen som sagt så ser det ut som att HD nu loggat två cacher. Men de som granskar HD verkar inte så intresserade att kolla vilka cacher hon loggade igår och evtl loggtexter för att kanske utröna dagsformen där.
Visst skulle det vara intressant att kolla på det men jag har inget GC-konto och tänker inte skaffa något pga det här fallet.
Citat:
Jag har inte premium så jag kan inte se de nya loggade cacherna.
Men det är väl bra att mamma och pappa och SD fixat åtta cacher där runt knuten så hon kan bättra på statistiken lite.
Kan vi inte utgår ifrån att det var SD som fixade cacherna?
Föräldrarna bara gav sitt godkännande.
Kanske var det som du skriver med syfte att HD ska kunna förbättra sin statistik.
Hon kan få många FTF där.
Citera
2021-06-08, 11:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I vanlig ordning ligger jag back i tråden...

Det slog mej att när HD yttrade de famösa orden ”Jag hoppas att hon är död”, oavsett tidpunkt på dagen, så vet hon då inte att SD och LW haft ”kontakt” eller ”relation”. Det senaste HD vet, för allt jag vet, är att relationen upphörde efter avslöjandet och det var ju under mars -17. Nästan ett år har gått och hur arg man än är på någon så brukar det lägga sej till slut.

Detta får mej att tro att HD önskar LW död av GC-skäl.
JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."

MT:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört."
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."

CH:
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."
Citera
2021-06-08, 11:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."

MT:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört."
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."

CH:
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."

Ja, mycket tyder på att HD ändå på goda grunder haft sina aningar att relationen mellan SD och LW fortsatt, kanske även ”vetat” - men ändå inte vetat eftersom även hon ville ha bevis för att bli övertygad, och det vet inte jag att hon hade fått.
Citera
2021-06-08, 11:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, mycket tyder på att HD ändå på goda grunder haft sina aningar att relationen mellan SD och LW fortsatt, kanske även ”vetat” - men ändå inte vetat eftersom även hon ville ha bevis för att bli övertygad.
Men det är ju orsak till skilsmässan 2018 vilket både JG och hennes chef säger att hon sagt?
Citat:
Det senaste HD vet, för allt jag vet, är att relationen upphörde efter avslöjandet och det var ju under mars -17.
Citera
2021-06-08, 11:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Var dessa två senaste tagna cacherna från Folke*torp-bunten?
Vet du, eller någon annan?
Vore mycket intressant att se texten.

Och om det är Folke*torp som HD vistas i så kan det ju betyda att hon bor där för tillfället.
Kanske även W. Skönt att det snart blir sommarlov!
Undrar om T åkt till USA redan, eller när det ska ske. Det blir säkert väldigt bra för henne att komma iväg, få miljöombyte och förhoppningsvis annat att tänka på.

Nej det är de inte.
Citera
2021-06-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att skaffa en älskare/älskarinna är väl ett klart besked till sin äkta hälft att någonting är uppenbarligen fel i äktenskapet, eller hur??

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gårdagens NA:

CHRISTINA ERIKSSON: Två skrämmande lika fall – Hjärstamordet och styckmordet lämnar öppna sår efter sig

"När jag arbetar med det här kommer ett annat mord upp. Det makabra styckmordet för drygt tio år sedan. Det är poliser som drar den parallellen. De kan bara påminna sig om ett liknande fall och det är mordet på Norakvinnan Eva Magnusson. Den misstänkte mördaren tar sitt liv i häktet precis innan åtalet ska läggas fram. Åklagaren väljer ändå att berätta det man vet."
[...]

"Både Lena Wesström och Eva Magnusson mördas av män de hade förhållande med. Män som levde dubbelliv. När kvinnorna börjar ställa krav blir de besvärliga. Ett sätt att lösa problemet blir att döda dem. Det låter hemskt när man sätter ord på det men kanske är det just så cyniskt det är. När hon är borta är också problemet borta."

CE tar upp de många likhetrna mellan männen i de båda fallen.

Båda offren mördas mycket brutalt, sedan undanröjer mördarna bevis. De håller ihop utan att varken erkänna, gråta, bryta ihop. De ber inte om förlåtelse.

Ända in i det sista håller de masken.

Men när lagen kommer ifatt då tar de sina liv. Vilket skulle kunna tolkas som att de inte tar sit ansvar. För anhöriga får aldrig se dom ta sitt straff. CE filosoferar runt att de tagit sina liv, kanske är det hårdaste straffet.

"– Men det blir liksom inget avslut, säger en polis jag pratar med."

CE fortsätter med likheterna mellan de båda gärningsmännen. Hur de är etablerade i samhället med bra jobb, de är som vem som helst. Ingen trodde att de var kapabla till det de har gjort. Mördat.

Sedan avslutas artikeln med hur barnen drabbats. barnen som tvingas att leva vidare utan sina mammor. Att hon blir arg när hon tänker på det, mest vill hon gråta.

"För det är naivt att tro att man kommer över det helt, att man går vidare utan att det sätter spår."

"Inte när ens mamma har hittats styckad. Och inte när ens mamma aldrig mer kan fira ens födelsedag, utan ligger ihjälslagen bakom ett bullerplank."

Tack för att du citerade de kloka orden från CE. Hur vuxna människor fullständigt struntar i barnen och deras känslor. Att morden och självmorden orsakar ett livslångt trauma för dem.

Det är helt obegripligt hur man som vuxen kan bete sig så egotrippat. Även om man fick eller riskerade att få problem. Problem mördarna själva har skaffat sig genom att bete sig ruttet.

Otrohet bär en anskrämligt ful nuna.
Citera
2021-06-08, 11:40
Medlem
Citat:
Visst skulle det vara intressant att kolla på det men jag har inget GC-konto och tänker inte skaffa något pga det här fallet.
Kanske var det som du skriver med syfte att HD ska kunna förbättra sin statistik.

Det finns gott om GC-konton i tråden. Don’t worry.

Förbättra statistiken var ironi från min sida.
FTF fick deras kompisar på de cacherna.

Bl.a den ”maniske” geocacharen som nån jämförde med HD här osv. Som beskrevs av nån annan som en tänkbar ”säkerhetsvakt” åt HD osv.
Citera
2021-06-08, 11:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Alla dessa burkar har redan blivit FTF-ade av andra geocachare.
Citera
2021-06-08, 11:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det är ju orsak till skilsmässan 2018 vilket både JG och hennes chef säger att hon sagt?

Hon menar även på att efter det att de försökt få ihop äktenskapet, efter mars -17, så var äktenskapet i princip ändå över innan beslutet togs om skilsmässa. De var vänner, men inte mer.

Kontentan blir att HD avslöjade SD:s otrohet, la skulden på LW, hade svårt/omöjligt med tilliten till SD efter det, insåg att hon och SD skulle bara vara vänner - och tog ut skilsmässa.
Citera
2021-06-08, 11:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för att du citerade de kloka orden från CE. Hur vuxna människor fullständigt struntar i barnen och deras känslor. Att morden och självmorden orsakar ett livslångt trauma för dem.

Det är helt obegripligt hur man som vuxen kan bete sig så egotrippat. Även om man fick eller riskerade att få problem. Problem mördarna själva har skaffat sig genom att bete sig ruttet.

Otrohet bär en anskrämligt ful nuna.
Hamilkar associerade till styckmordet 29 maj då SD som person diskuterades:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Där fick Kilsbergen en annan, mer otrevlig innebörd då de hittade kroppsdelar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in