Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Ok, då är vi två i tråden som tror samma sak. Tror Lonnrot och Avel är inne på samma spår också.
Förutom all fakta som lagts fram som talar för att SD var en ensam gärningsman finns också den typiskt enkla verkligheten.
Med det menar jag att verkliga mordhistorier oftast är enkla och hyfsat förutsägbara, att de sällan innehåller några twist and turns (även om jag tagit del av sådana mordhistorier också).
Jag tror att SD mördade LW pga kontrollförlust -that's it.
Han tog sitt eget liv av samma skäl.
Jag tror inte HD haft nån aktiv roll innan mordet. I värsta fall efter. Genom kännedom om något hon inte varit öppen med. Kanske ofrivillig pådyvlad kunskap om något kopplat till mordet vem vet?
Det finns många tecken på att det sätt hon uppträder på är initierat av SD. Fler tecken än det finns bevis för att hon medverkat till brott tänker jag iaf.
Åklagarens häktning av henne satte ju verkligen satt fart på den misstankedebatten. Innan hösten 2019 så visste man väldigt lite om hennes roll i dramat.
Sen ”levde” tråden med misstankar fram till dess att fupen blev känd och hennes och andras förhör kunde läsas.
Där gjorde hon sig inte direkt ”omisstänkt” genom sitt sätt att svara.
Frågan som kvarstår är varför hon haft den approach som hon haft?
En sak är dock säker och det är att man inte kan rada upp bevis för nån skuld till brott här. Då hade hon ju suttit häktad längre om inte annat.
Hon har pratat illa om LW på ett väldigt olämpligt och hemskt sätt. Men då utan att veta att hon faktiskt var död antagligen. De har en historik där LW svikit sin vän så hur stor stor ”rätt” HD hade att uttala sig så har ju dividerats här sen uttalandet blev känt.
Sen har SD kört sin blodsexkampanj högt och lågt som hon verkar ha blivit talesperson för. Har LW pratat om detta blod eller ej?
Och sen är det detta vittnesmål då om att hon fått reda på av SOA eller polisen om LW hittad? Något förvirrat kring den biten fortfarande.
Och sen får man ju nämna att hennes chef vittnar (korrekt eller ej vad gäller tidpunkten) om att HD berättar om LW:s försvinnande lite tidigt där.
Nu har både hon och SOA varit i finkan en liten sväng. Av egen förskyllan eller pga SD:s val i livet kan man ju dividera om.
Hur det än är så lär hon inte må ”helt hundra” just nu.