Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det skrev jag överhuvudtaget inte.
Jag skrev att jag läser FUP och granskar vad hon sysslar med.
Nämnde överhuvudtaget inte dig.
Du citerades eftersom just du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD.
Likt Avel.
Vilket garanterat beror på att jag började läsa för fem månader sen och har inte varit i tråden i tre år.
Du skrev:
Varför skulle jag vara nöjd att fått många med på tåget?
Vad skulle räcka?
▪️Folk är helt kapabla att ha åsikter själv.
▪️Jag läser FUP och skriver om HD. För att jag finner henne suspekt och finner det intressant.
Ett massivt projekt.
▪️Jag har öht inget behov att påverka andra.
Frågan är varför du kritiserar och vill att man ska överväga just din åsikt:
För min del kommer det inte ske.
Fortsätt du med din åsikt om den hjärntvättade HD så fortsätter jag med min.
Det går även bra att tycka att det är "förenklade slutsatser".
Däremot hoppas jag det går bra att jag fortsätter skriva likaväl, i takt med att jag plöjer genom FUP, om det jag har lust med.
Utan att detta behöver ältas i ett debattforum.
Nej det skrev du inte.
Du skrev exakt:
"Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt."
Och jo, du nämnde mig, t o m med namn; du citerade återigen samma text som jag skrev för två veckor sedan. Det verkar viktigt för dig.
Och, ursäkta, men var ser du att jag skriver att du ökat ditt skrivande om HD? Citat från dig ovan:"
du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD. " ???
Det har jag verkligen inte skrivit.
Inget av det du påstår här att jag har skrivit, stämmer. Det är svårt att bemöta dig på det här viset.
Ja, jag tycker att man kan reflektera över hur man drar slutsatser om en människa som varken är anklagad eller åtalad för mord, även om hon agerat suspekt och klandervärt. Det handlar ändå om en människa som finns i verkliga livet, som skulle (även om du inte tror det) kunna vara oskyldig.
Det är naturligtvis fritt att både tänka, spekulera och tycka, men det är allvarliga anklagelser du lägger på henne, och inte alltid framgår det klart att det är dina spekulationer, utan det blir lite som i citatet ovan, där du menar att det bara är att läsa FUP, då förstår man.
Inte vet jag vilket syfte du har att skriva i tråden, men jag förmodar att du inte bara skriver för dig själv? Rakt ut i cyberrymden, utan att bry dig om att någon läser, eller att någon tror på det du skriver?
Det är väl därför du bemödar dig att citera mig. För att du visst bryr dig och vill påverka andra. Det är vad jag tror.
Vi tror olika, kanske kommer inget att ändra det.
Om HD skulle åtalas för något i framtiden, kanhända att jag ändrar mig. Det kan jag idag inget säga om.