2021-06-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ju inte mig det är synd om.
Jag menar att tråden tar mer än det ger.

Jag har liksom "tröttnat" och orken och lusten försvinner att mala samma saker om och om igen.
Och jag har väldigt svårt för hatet.

Jag har abslolut förståelse för att hD blev misstänkt. Och att hon ännu kan vara misstänkt.
Jag ser hennes beteende som avvikande och att hon ger ett opålitligt intryck. Hon är för mig ganska obegriplig.

Jag hr min teori och andra sin, varför hon beter sig som hon gör.

Men jag har då aldrig sett en mer manipulativ människa i "verkligheten", alltså det vi fått genom FUP och rättegångarna än SD. Om man nu kan prata om ond, så känner jag att det är ondskan personifierad.

Samtidigt kan jag ana att denna människa inte förmådde mer. Han hade inte varken redskapen eller "förståndet". Det fattades för många delar för att han skulle klara av motgångar och för att kunna samverka i livet med andra.

Kontroll och status blev hans verktyg.
Det tyglade han dom han kunde komma åt med.

Det är som sagt så många offer i den här sörjan, men jag är inte en av dom.
Jag är här på frivillig basis, till skillnad får alla barn och föräldrar, vänner och andra involverade.

Du har på flera plan varit en förnuftig röst i tråden. Plockat fram citat ur fupen eller från tingsrätten för att klargöra det ena och det andra när andra är på villovägar i sina resonemang eller sanningshalt.

Du vet att du har många med dig som uppskattar det du skrivit och stått för här i tråden.

Men så som det ser ut nu i tråden så skriver nån person nåt om att HD sagt nåt om att hon önskar LW död och sen går tåget.

Sen skriver nån annan att hon nog slagit sönder nån cache. Och så går tåget igen.

Och så pågår det nu dag ut och dag in.
Det är ju bara upprepningar på sånt som skrivits under år tillbaka.

HD-spåret har ju aldrig varit kallare än det är nu.

Inga poliser utreder henne.
Inga Flashbackare kommer med nåt nytt.

Oavsett vad hon hittat på här i relation till fallet så lär ingen bli klokare på detta framöver. Det skrivs i tråden att nu är det dags för fokus på HD. Nu ska det grävas och letas fram saker och det ska återkommas på teman när det lästs lite i fupen igen. Så har det sett ut väldigt länge men nån handfull skribenter får väl roa sig med fortsatt granskning men det ser väldigt väldigt tunt ut.

Mördaren är dömd och död. Mer spännande än så blir det nog inte här framöver.
Citera
2021-06-07, 16:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå att i stort sett hela tråden har övergått till att lägga en stor del av skulden för mordet på HD.

Det trots at det finns en dömd mördare, trots allt vi har läst om SD och hans märkliga och mycket mörka tankar som styrs av hämnd och långsiktigt hat, önskan om blodig död åt både vuxna och barn. Som stalkat och som kränkt. Som manipulerat på ett avancerat sätt, sällan skådat. Som gaslightat både JG och HD. Som gått in i andras enheter och haft koll på båda "sina fruar" och desstuom grannar. Som leker katt- och- råtta lekar med JG och som vet att det är Lena som hittats död redan när kroppen har hittats.
Som också är sjukt kontrollerande och filmar den sjuka "jag hatar Åsa- filmen.

Som avslutar hela hovrättsförjhandlingen med ett väldigt konstigt tal där han inte beklagar sorgen för de andöriga och att Lena är borta utan istället berättar hur han istället skulle ha gjort mordet på Lena så att ingen ens skule fatta att det var ett mord.

Istället verka nu många tro att allt ont kommer från HD, det är hon som är the mastermind bakom mordet. Det är hon som är den onda.

För mig är det solklart vem som har utfört mordet, vem som har ett sjukligt kontrollbehov och vem som inte klarar av vare sig motgångar eller att tappa kontrollen. Inte heller tvekar jag över vem det är som har hemska lösningar på problemen.
Delvis håller jag med dig fast jag själv har varit och är kritisk mot HD.
Det är nog besvikelse för att jag tror att HD var med på ett eller annat sätt, men som jag ser det så "slank hon ur nätet" i och med SD:s självmord.

Jag hoppades (och trodde) att SD skulle dömas. Hade det skett så hoppades jag att åklagaren skulle fortsätta att utreda andras eventuella inblandning i mordet/skyddande av brottsling. I första hand HD, men även JG och möjligen SOA. Då är det också möjligt att SD kunde ha glappat, kanske inte genom att direkt gola på medhjälpare, men genom att komma med "smarta" avslöjande kommentarer.

Finns det någon annan orsak till att HD inte svarar på frågan om SD kom hem till henne på natten efter mordet än att han faktiskt gjorde det och hon visste varför?
Finns det någon orsak till att hon var den som planterade lögnerna om blodsex?
Helt oskyldig är hon definitivt inte.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Även om vi inte alltid är överens på alla punkter (i alla fall en ) respekterar jag dina åsikter och värdesätter dina inlägg enormt mycket. Jag är väl medveten om det tunga lass du dragit under perioder då tråden nästan gick i stå, förutom ett evigt bakdantande av LW. Utan dej hade troligen tråden tynat bort, vilket kanske somliga hade uppskattat.

Att du fått obehagliga PM tycker jag är riktigt jäkla vidrigt.

Tillägg: la till "dina åsikter"

Ja, men samma här.

Du är alltid resonernade, lyssnar in och är aldrig vare sig nedsättande eller kallar folk för obehagliga saker.

Jag är inte ute efter empati, utan ute efter ett diskussionsklimat som är värdigt och tillåtande, även om man får räkna med att bli ifrågasatt.

Jag vet att du tänker annorlunda om HD än jag, och jag säger inte heller att jag har rätt.

Tyvärr tog mördaren med sig svaren till sin grav, så där får vi inga svar.
Och ja, HD har både ljugit och dolt, undanhållit. Så man kan ju säga att detta är ju en direkt biddragande orsak till att det ligger till som det gör i tråden.

Jag kanske inte är lika försående som JS till hennes beteende, men jag tror att det är en blanding av både medvetna val hon gör och andra situtioner där hon fått minnena mixtrade av både SD och allt som har hänt.

Förresten, jag tror att det är SD som förstört Lenas cacher, även sonens.

Dels berättade ju HÅ att SD försökt förstöra för Lena genom att lägg cacher nära hennes.
Jag kan tänka mig att det är ett sätt för honom att visa att det är han som bestämmer.

Han hotade också Lena med att kontakta HQ för att Lena avloggade HDs loggningar. De hoten han kom med var väldigt hotfulla mot henne eftersom han vet att Lena älskade geocachingen och älkade att göra fina cacher.

Han vet exakt hur han ska såra henne och komma åt henne.

SD gillar också att markera, genom att inte bara besöka hennes dödplats, utan att laga sonens cache på hans fördelsedag.

Jag ser det som ett mönster, det hänger ihop.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tog det inte heller som personlig kritik. Inte alls. HR har utgått från samma grund som TR, däremot har ny information tillkommit sedan TRs dom som påverkat HRs ställningsstagande och domslut.
Åklagarna gjorde också en bättre presentation i HR.
Det tror jag hade stor betydelse.
Citera
2021-06-07, 16:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lena gjorde ju egentligen HD en tjänst och visade vad SD gick för. Normalt blir man arg på sin man och inte på de kvinnor som fiskar efter honom.
HD tyckte nog inte det.
Efter mordet var hon gladare än på länge och umgicks intensivt med SD.
Jag tror att hon hela tiden har vetat vad SD gick för men av någon konstig anledning var det ok för henne.

Normalt borde man bli arg som sin man och inte på hans älskarinna men tyvärr tror jag inte att det fungerar så.
De flesta som blir bedragna verkar tycka att problemet inte är den äkta maken/makan utan älskaren/älskarinnan.
Konstigt enligt mig.
Senast redigerad av hoppsann 2021-06-07 kl. 17:05.
Citera
2021-06-07, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Läs ordentligt innan du fyrar av dina kanoner!

"Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog." skrev jag.

DÅ var du inte här. Abslout inte!

Och så får du läsa lite mellan raderna, vilket du verkar ha svårt med.

Denna tråd har tagit på krafterna rent mentalt. Och vad jag säger mellan raderna kanske måste skrivas ut tydligt så du förstår vad jag menar.

Jag vill inte längre delta i de här diskussionerna, där man förenklat rycker ut tre meningar som förklarar allt!

Vem har sagt att Lena inte är offret?

Det är väl just ett sådant här synsätt, som gör att det blir så svårt att diskutera!
Det är ju en ren självklarhet att Lena är offret.

Men, hon är inte det enda offret i den här hemska historien.
Bara för att en lider, dör, betyder det väl inte att ingen annan har lidit, är offer.

Att jämföra lidande är ingen väg här.

Ska vi göra listor på turordningen, vem som fått lida mest och vem som lidit minst? Vem avgör det? Du?

Tyvärr är det här ett mord med enormt många offer. På olika sätt.

Du har ingen empati alls med HD, det vet jag. Hennes barn har du heller inte så mycket empati med, eftersom du menar att de mår bra(enligt HD) och dessutom är de som är de enda riktiga offer är enbart Lenas barn.

Jag håller inte med dig ett dyft här.

HD har ljugit och undanhållit.
Hon har avskytt Lena.

Men nej, jag tor inte att hon varken stod bakom planket eller på annat sätt var med i någon planering av mordet.
Jag tror att HD sa de numera bevingade orden; jag önskar att hon var död, vid ett senare tillfälle än när hon stod vid medicinvgnen kl 8, och jag tror inte heller att hon är anstiftare (mer än indirekt). Hon har inte heller enligt mig varit den som har bett SD döda henne eller hennes barn, det tror jag är SDs sätt att lösa problemet.

Och ja, jag har empati med henne. Hon har levt med en så skev person så länge och på det haft allvarliga psykiska problem. Nu har hon själv blivit misstänkt och fått bära mycket skuld. Fått sitt liv in- o- utvänt precis som Lena.

Hatad och kallad för hemska saker.

Förutom allt ont SD gjort så har han lämnat allt utan att själv verken ta ansvar för sitt handlande eller förklaring till vad som har hänt.

Jag ger honom all skuld för all skit som har hänt här faktiskt. Utan honom hade Lena levt idag och inga hade behövt vara offer.

Då inkluderar jag alla, som lider av de här mordet.
Oavsett rankning.
Du får tycka vad du vill om HD och anse att hon inte har skuld. Du får ha empati med HD, jag har det inte. Du får tycka att hon är ett offer, hjärntvättad och styrd av SDs tankar.
Jag gör det inte.

Men du får även finna dig i att jag (även andra) inte håller med.
För den skull är det ingen som gör anspråk på att sitta på sanningen, vilket du upprepar hela tiden och gapar i versaler att vi spekulerar.
Det begriper väl vem som helst.

Ej heller minimeras SDs ansvar som mördare.

... Och oavsett om du lägger brasklappar:
Citat:

Jag tycker mig se att några i tråden använder förenklade slutsatser och förklaringar på komplicerade och invecklade skeenden, som drar ut en enkel lösning från kommunikationer mellan olika parter. En enda mening i dagar av kommunikationer får stå som lösningen på gåtan. Svaret på mordet.
Citat:
Jag tycker att en och var också skulle behöva granska sig själva och tänka på att det finns en möjlighet att det jag tror kan stämma. Även om man tror annorlunda. En person som kan vara helt oskyldig till mordet, som har blivit kontrollerad av SD i åratal, som har psykisk ohälsa i botten.
Citera
2021-06-07, 16:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har inte heller tid just nu.
Så svarar kort.

Jag har delatgit i tråden i tre långa år.
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Jag har förklarat i MÅNGA, många, maånga inlägg inlägg min teori varför jag tror att HD agerar som hon gör. I nästan lika många inlägg har jag också förklarat att INGEN sitter med SANNINGEN.

VI SPEKULERAR ALLA!

Och detta, att jag har fått mycket obehagliga pm, och att jag precis som du nu säger, kommer att ganska unisont svara mig, inte genom diskussion där det är "högt i tak" utan tvärtom haglar anklagelser och krav på förklaringar (som jag inte längre orkar med längre).

Därför lämnar jag den delen i diskussionen helt nu.
Jag har verkligen uppskattat dina inlägg, framför allt för att du hela tiden försöker förstå och är mycket resonerande och förklarande istället för att vara aggressiv (som en del av vi andra är).
Det är verkligen förskräckligt att du har fått ta emot hot.
Citera
2021-06-07, 17:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lena gjorde ju egentligen HD en tjänst och visade vad SD gick för. Normalt blir man arg på sin man och inte på de kvinnor som fiskar efter honom.

Är du säker på det?
Mannen älskar man antagligen och är kanske villig att förlåta men älskarinnan har man ingen anledning att känna något annat än avsky och förakt för.
Citera
2021-06-07, 17:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag har inte heller tid just nu.
Så svarar kort.

Jag har delatgit i tråden i tre långa år.
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Jag har förklarat i MÅNGA, många, maånga inlägg inlägg min teori varför jag tror att HD agerar som hon gör. I nästan lika många inlägg har jag också förklarat att INGEN sitter med SANNINGEN.

VI SPEKULERAR ALLA!

Och detta, att jag har fått mycket obehagliga pm, och att jag precis som du nu säger, kommer att ganska unisont svara mig, inte genom diskussion där det är "högt i tak" utan tvärtom haglar anklagelser och krav på förklaringar (som jag inte längre orkar med längre).

Därför lämnar jag den delen i diskussionen helt nu.

Jag om någon vet hur mycket du har kämpat för LW, Det kan ingen ta ifrån dej och du har kämpat många gånger i motvind. Men du har också vunnit många slag här i tråden med alla dina kloka och förnuftiga inlägg som LW-hatarna inte har kunnat bemöta pga bland annat ditt lugn och framför allt din saklighet. Och dom allra värsta är ju borta sen en tid tillbaka, tänker närmast på snoris,glorian och trädindianen, och det är inte en dålig seger.Och nej det är inte okej att du ska behöva ta i mot hot via pm men det beror mycket på att vissa människor förstår inte att ett hot via internet är ett lika allvarligt hot som utdelas öga mot öga. Men det är väl där skon klämmer att dessa svagbegåvade skulle aldrig våga att utdela ett hot till någon i det verkliga livet eftersom den hotade kan försvara sej där och då. Jag är en som uppskattar dina inlägg och hoppas på att du oförtröttligt fortsätter att förgylla tråden med dina kloka inlägg.
Citera
2021-06-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Är du säker på det?
Mannen älskar man antagligen och är kanske villig att förlåta men älskarinnan har man ingen anledning att känna något annat än avsky och förakt för.

Att ha sex är ändå en frivillig viljehandling.
Citera
2021-06-07, 17:29
Medlem
Citat:
Att ha sex är ändå en frivillig viljehandling.
Nej inte alla gånger.. trodde du hade kontakter inom vård/omsorg och kunde sådant.
Citera
2021-06-07, 17:31
Medlem
Citat:
Instämmer till fullo. Oavsett hur vidriga kommentarerna var så svarade Nötis med en ängels tålamod och länkade till korrekt information. Helt beundrandsvärt! Stort tack! Jag klarade inte ens se Snoris nick till slut (jag vet nu att han var/är psykiskt sjuk). Under vård.
Har han blivit ofrivilligt intagen? På vilka grunder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in