Citat:
Det är ju inte mig det är synd om.
Jag menar att tråden tar mer än det ger.
Jag har liksom "tröttnat" och orken och lusten försvinner att mala samma saker om och om igen.
Och jag har väldigt svårt för hatet.
Jag har abslolut förståelse för att hD blev misstänkt. Och att hon ännu kan vara misstänkt.
Jag ser hennes beteende som avvikande och att hon ger ett opålitligt intryck. Hon är för mig ganska obegriplig.
Jag hr min teori och andra sin, varför hon beter sig som hon gör.
Men jag har då aldrig sett en mer manipulativ människa i "verkligheten", alltså det vi fått genom FUP och rättegångarna än SD. Om man nu kan prata om ond, så känner jag att det är ondskan personifierad.
Samtidigt kan jag ana att denna människa inte förmådde mer. Han hade inte varken redskapen eller "förståndet". Det fattades för många delar för att han skulle klara av motgångar och för att kunna samverka i livet med andra.
Kontroll och status blev hans verktyg.
Det tyglade han dom han kunde komma åt med.
Det är som sagt så många offer i den här sörjan, men jag är inte en av dom.
Jag är här på frivillig basis, till skillnad får alla barn och föräldrar, vänner och andra involverade.
Jag menar att tråden tar mer än det ger.
Jag har liksom "tröttnat" och orken och lusten försvinner att mala samma saker om och om igen.
Och jag har väldigt svårt för hatet.
Jag har abslolut förståelse för att hD blev misstänkt. Och att hon ännu kan vara misstänkt.
Jag ser hennes beteende som avvikande och att hon ger ett opålitligt intryck. Hon är för mig ganska obegriplig.
Jag hr min teori och andra sin, varför hon beter sig som hon gör.
Men jag har då aldrig sett en mer manipulativ människa i "verkligheten", alltså det vi fått genom FUP och rättegångarna än SD. Om man nu kan prata om ond, så känner jag att det är ondskan personifierad.
Samtidigt kan jag ana att denna människa inte förmådde mer. Han hade inte varken redskapen eller "förståndet". Det fattades för många delar för att han skulle klara av motgångar och för att kunna samverka i livet med andra.
Kontroll och status blev hans verktyg.
Det tyglade han dom han kunde komma åt med.
Det är som sagt så många offer i den här sörjan, men jag är inte en av dom.
Jag är här på frivillig basis, till skillnad får alla barn och föräldrar, vänner och andra involverade.
Du har på flera plan varit en förnuftig röst i tråden. Plockat fram citat ur fupen eller från tingsrätten för att klargöra det ena och det andra när andra är på villovägar i sina resonemang eller sanningshalt.
Du vet att du har många med dig som uppskattar det du skrivit och stått för här i tråden.
Men så som det ser ut nu i tråden så skriver nån person nåt om att HD sagt nåt om att hon önskar LW död och sen går tåget.
Sen skriver nån annan att hon nog slagit sönder nån cache. Och så går tåget igen.
Och så pågår det nu dag ut och dag in.
Det är ju bara upprepningar på sånt som skrivits under år tillbaka.
HD-spåret har ju aldrig varit kallare än det är nu.
Inga poliser utreder henne.
Inga Flashbackare kommer med nåt nytt.
Oavsett vad hon hittat på här i relation till fallet så lär ingen bli klokare på detta framöver. Det skrivs i tråden att nu är det dags för fokus på HD. Nu ska det grävas och letas fram saker och det ska återkommas på teman när det lästs lite i fupen igen. Så har det sett ut väldigt länge men nån handfull skribenter får väl roa sig med fortsatt granskning men det ser väldigt väldigt tunt ut.
Mördaren är dömd och död. Mer spännande än så blir det nog inte här framöver.
) respekterar jag dina åsikter och värdesätter dina inlägg enormt mycket. Jag är väl medveten om det tunga lass du dragit under perioder då tråden nästan gick i stå, förutom ett evigt bakdantande av LW. Utan dej hade troligen tråden tynat bort, vilket kanske somliga hade uppskattat.