2021-06-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är så konstigt är SD:s sätt att väga rättvisan .
Om HAN blir dömd ja DÅ tänker han minsann ta självmord ...
Han hade ju valet att välja vilket han skulle göra .

Men när det gällde LW så var hon tvungen att avstå sin sons födelsedag för att SD ansåg sig nödgad att ta hennes liv ...
Hon fick inte välja vilket hon ville göra ...hon skulle bara dö enligt GM .

Glöm inte bort att SD var en inte helt frisk människa. Han hade helt klart psykiska störningar om än inte juridiska sådana. Man kan inte logiskt jämföra sig själv eller andra vanliga människor i sin omgivning med en sjuk/störd person.
Citera
2021-06-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Eftersom Hovrätten menar att SD planterat falska bevis (blodsex) till några bekanta, måste det väl anses att HD har gjort samma sak eftersom HD sagt samma sak till åtminstone en vän?

Är det då en anledning för polis och åklagare att ta in HD igen och förhöra henne och finns det någon åtalspunkt som kan gälla?

Det är, som tidigare sagts, väldigt knepigt och osannolikt att LW skulle sagt något dylikt under den där 2-timmarsfikan med HD..

Den enda 2-timmarsfikan de hade. Hur troligt är det att sitta och prata om blodigt sex med älskarens fru? När tar man upp det ens? Är det när man smakar en hallongrotta?
Citera
2021-06-03, 16:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att det ska mycket till för att skydda någon som man tror är en mördare, särskilt om man fått veta om de tidigare planerna om att förinta hela familjen och dödshot mot både Lena och hennes minderåriga son.

Jag tror att SD fått de som har varit honom nära att tro på honom (om än ibland med tvekan, titta bara på JG).

Om nu både HD och SOA (om det nu var han som var med SD på slutet) är helt oskyldiga, då har de ju svart- på- vitt att man kan aboslut bli misstänkt för mord, trots att man är helt oskyldig.

Dessutom kan HD också ha kört med sina förklaringar som egentligen är SDs och som föräldrar och JG köper.

Jag tror att de psykologiska försvaren kan vara stora när det kommer till en så här allvarlig historia som mord och en nära som misstänks, även om det finns mycket luckor och konstigheter i berättelserna. Mn bortförklarar gärna saker som man inte vill ska vara sanna.

Sedan är vi förstås olika.

SOA kan ha sett SD "brytas" ner de sista åren och avfärdat hans underliga beteende och helt galna förklaringar sprunget från en man som är desperat och vars psyke nötts ner av år av misstanke.

Det är iaf en teori jag kan tänka mig.

Håller med dej, Precis allt kan ses med olika ögon beroende på vilken sida betraktaren står, Även om HD och SOA har misstänkt att SD är skyldig så tror jag att dom valde att tro på SD, Dom blundade helt enkelt för det uppenbara. Sedan var det väl inte bara HD och SOA som trodde på SDs oskuld, Det var väl flera även inom GEO-Gänget som också försvarade SD, Förutom JG då.
Citera
2021-06-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hur tänker du nu? Det är väl högst troligt att det kommit till polisens kännedom ganska direkt. Operatören på 112 kontaktar väl rimligen polisen omgående under samtalet som i sin tur direkt kablar ut det till patruller i närheten. Såvida inte SOA var alldeles chockad och hade svårt att få fram till 112-operatören vad som skett och ge adress och en bild av läget eller operatören varit helt inkompetent.

Ja jag tänker nog lite tokigt. Ska försöka försvara mig lite ändå...

112 (operatören) är inte inblandade/vet om vad gäller patrullerna som är ute efter SD och som är på väg till Folketorp.
Inte förrän någon från polisen ringer och frågar om ev dödsfall. Jag tänker om 112 kontaktar ambulans först och att det sedan tar en stund innan de kontaktar polisen...
Citera
2021-06-03, 16:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja SOA lär inte må så bra, inte HD heller kan man tycka.

Om man vill se självmordet med lite poetiska ögon så ser det nästan ut som om SD väljer att återförenas med LW i livet efter döden i stället för att leva med HD i det verkliga livet.
Det är väl en tanke som kan passa våra religiösa fanatiker i tråden.
Citera
2021-06-03, 16:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Så som jag förstått det i händelserapporteringen efteråt så har samtalet inte kommit in via 112, utan det är polisen som kontaktats direkt. När polisen blir omdirigerad kollar de med 112 om ett samtal inkommit, och det har det då inte. Det är polisen väl på plats som kontaktar 112 när de påträffar SD.

Lite misstänsamt kan jag tycka att just den biten är. Om man påträffar någon död hade man väl ringt 112? Inte letat upp nåt nummer direkt till någon poliskonstapel eller patrull?
Citat:
Folk reagerar ju olika i chock eller oro för egen del. Kolla på han som hittade Deniz Arda. Gick hem och mailade polisen... Kontaktade dem personligen först ett par dagar senare när han inte fått svar.

Kanske ville SOA undvika ett jättepådrag med sirener och massor av blåljusfordon vid fastigheten.
Han kanske också har en poliskompis han kan ringa.
Trodde han att det skulle bli enklare överstökat då?
Citera
2021-06-03, 16:11
Medlem
Citat:
Folk reagerar ju olika i chock eller oro för egen del. Kolla på han som hittade Deniz Arda. Gick hem och mailade polisen... Kontaktade dem personligen först ett par dagar senare när han inte fått svar.

Kanske ville SOA undvika ett jättepådrag med sirener och massor av blåljusfordon vid fastigheten.
Ja, fast ändå konstigt att inte ringa 112 av den som nu hade direktnummer till någon polis..
Han som hittade Arda hade ingen personlig koppling till honom, han såg väl inte heller hela kroppen/det som fanns kvar. Men att 112 varken gjorde till eller från iom det inte fanns hopp om liv eller var brådskande i grottan
Citera
2021-06-03, 16:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är väl en tanke som kan passa våra religiösa fanatiker i tråden.

Lite Rome o& Julia stuk över den här historien men i en agressivare tappning ....BRRR...
Citera
2021-06-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
[/b]
Den enda 2-timmarsfikan de hade. Hur troligt är det att sitta och prata om blodigt sex med älskarens fru? När tar man upp det ens? Är det när man smakar en hallongrotta?

Ja, verkligen, haha..! Har så sanslöst svårt att tro att HD skulle acceptera ett möte för det första och sen under så lång tid samt äta macka där också..
Skulle någon av er läsare/skribenter/tyckare föra samma sak?
I övrigt ser man ju i sms-konversationerna mellan LW och HD att:
A, HD vill inte ha kontakt med LW,
B, Om LW ändå insisterar så vill HD att någon annan ska vara med som är på HD:s sida s.a.s.

Det ovan nämnda styrks av att HD i övrigt uttrycker ilska/hat mot LW i kontakt med t.ex JG och sin kollega/chef M.T.

Sen har vi den lilla detaljen när HD får frågan;
- Har LW varit hemma i din nya bostad under de 2 månader som du bott där?
- Ehhh...Jag vet inte..man kanske borde veta det men jag vet inte, svarar HD.

Det är som sagt för mycket outrett och konstigt kring HD:s svar att det vore naivt att släppa det bara så där!
Sen att några gått all-in när det gäller SD:s skuld och den till slut fällande domen är givetvis helt OK, men att blunda för alla konstigheter kring HD låter sig inte göras även om jag unnar alla kämpar vila! 👍
Citera
2021-06-03, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När Du skriver så där... SD inte svarade i mobilen.

Kanske var det hans ringande mobil som avslöjade för SOA var SD befann sig, kanske fick lyfta blicken lite?

Ja, även det kan ha hänt.
Citera
2021-06-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kan bara konstatera att HD inte såg välmående och glad ut, exakt en månad innan mordet på Lena.
Hon ser manisk ut
https://img.geocaching.com/cache/log/94ff1085-d02d-4fb4-92a0-c7fb29e1a447.jpg

Citat:
Tack. Exakt vad jag alltid sagt när trådisar påstått att HD ser glad och välmående ut på bilder från tiden efter mordet. Hon ser manisk ut och alla leenden ser stela och pressade ut. Ingen äkta glädje i blicken. Täck över nedre halvan av ansiktet så synd det tydligt.
Där ser man vad olika man kan se. Blev förvånad efter Litenensams inlägg och kollade in bilden, nyfiken som jag är. Själv tycker jag att H ser fullständigt lugn och normal ut på den bilden, inte det minsta manisk.
Citera
2021-06-03, 16:49
Medlem
Expressen skriver 3/6-2021 kl16.30

Inga mordmisstankar vid Stefan Davidssons död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in