2021-06-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A 150, s 218 och framåt.

Han heter G*erald G*ray.

Ah, inte så konstigt att han var svår att finna då. Märkligt att de använde hans smeknamn i det andra dokumentet.

Tusen tack!!
Citera
2021-06-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I dagens Expressen, för dem som kan lästa deras låsta artiklar (jag kan ej):

Triangeldramat, mordet och den döde mördaren.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/triangeldramat-mordet-och-den-doda-mordaren/

Kan inte heller läsa en massa låsta artiklar i flertalet tidningar. I stället avvaktar jag med stort intresse morgondagen (7e Juni). Då startar serien om hjärstamordet från rättegångarna på Prime crime på youtube med LJUD. Skriv: "mordet på Lena Wesström".
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-06 kl. 13:40.
Citera
2021-06-06, 13:52
Medlem
Haha, de här jävla människorna i FUPen alltså.

Alla geocachar, BARA.
Citera
2021-06-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I dagens Expressen, för dem som kan lästa deras låsta artiklar (jag kan ej):

Triangeldramat, mordet och den döde mördaren.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/triangeldramat-mordet-och-den-doda-mordaren/

Efter en fika m bakelse dagen till ära på mitt stammis fik som bjuder på alla tidningar ögnade jag igenom artikeln som var en kort sammanfattning av de stora dragen i fallet. Inget nytt under solen.

Man konstaterar skillnaden mellan TR och HR domslut. I TR valde man att värdera varje indiciebevis var för sig.

Citat
"Göta hovrätt gjorde en bevisvärdering enligt den modell som Högsta domstolen slagit fast ska gälla i svensk rätt: Om inget bevis ensamt kan leda till en fällande dom ska domstolen pröva om den sammantagna bevisningen är tillräckligt stark."

samt

Att tidigare mobilanalys, som delvis, gav SD viss alibi ersatts av en annan expertanalys där inget stöd för alibi kunde styrkas och vidare stärkte att GM måste haft insyn i BOs inloggningsuppgifter dvs mycket nära bekantskap med BO för att kunna slå av mobilens platsdata.
Senast redigerad av Remark 2021-06-06 kl. 13:59.
Citera
2021-06-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du noterade så det 23.19 som HD ringer och dottern ringde honom 23.10.
Att du ens orkar med dig själv...

Han var ute med cykeln och testade växlarna 29/4 där. Barnen hittade honom inte. Han hade inte mobilen med sig ut var hans förklaring. Den var på laddning. Det har jag noterat.

Det är ju detta han beskriver sen i förhör att det var ju vid ”Valborg” som han fixat växlarna och hållt på
och testcyklat. Måste ju vara natten 29/4 han hänvisar till då när han börjar slå till reträtt angående cyklandet 14/5.

Alltså ditt exempel visade på att han rörde sig utanför huset utan mobil. Enligt hans meddelanden till HD samma kväll. Om än kortare tyr ute än 11/5 som jag skrev.

Alltså enligt chatt med HD testade han växlarna likt han beskriver hur han testar växlar på mordnatten. Ute utan mobil.

Inte helt omöjligt att han faktiskt höll på med cykeln 14/5 och testade växlar m.m. Testcyklade ner på gatan likt han beskrivit och fick för sig att dra en spontanare förbi LW trots alla sina måsten med att tvätta t-shirt, kvällsmacka och svara på mejl m.m.
Citera
2021-06-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Nu har jag fan i mig gått igenom alla dokument i FUPen två gånger, men jag måste vara helslut för jag kan inte hitta förhören med ”Jerry” någonstans, stötte på honom när SD pratar med honom i ett avlyssnat samtal, och i det så pratar Jerry om sitt/sina förhör.

Är det någon vänlig själ som kan peka mig till rätt dokument? Tack!
Han heter Ger*ld Gr*y Jr
Citera
2021-06-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter en fika m bakelse dagen till ära på mitt stammis fik som bjuder på alla tidningar ögnade jag igenom artikeln som var en kort sammanfattning av de stora dragen i fallet. Inget nytt under solen.

Man konstaterar skillnaden mellan TR och HR domslut. I TR valde man att värdera varje indiciebevis var för sig.

Citat
"Göta hovrätt gjorde en bevisvärdering enligt den modell som Högsta domstolen slagit fast ska gälla i svensk rätt: Om inget bevis ensamt kan leda till en fällande dom ska domstolen pröva om den sammantagna bevisningen är tillräckligt stark."

samt

Att tidigare mobilanalys, som delvis, gav SD viss alibi ersatts av en annan expertanalys där inget stöd för alibi kunde styrkas och vidare stärkte att GM måste haft insyn i BOs inloggningsuppgifter dvs mycket nära bekantskap med BO för att kunna slå av mobilens platsdata.
Det var precis tvärtemot var Domare Bj*rn Lin*én hävdade. Alla enskilda händelser skulle analyseras separat och inte läggas ihop.
Jag tror att Soa, med ärvd skogsmark och och domaren är tjenis med varandra.
https://www.adolflindgren.se/om-oss/styrelsen/ Kolla vad han är engagerad i
Citera
2021-06-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Haha, de här jävla människorna i FUPen alltså.

Alla geocachar, BARA.

Det är säkert ett trevligt fritidsintresse i NORMALA fall. Sen att det för paret Davidsson (nu bara HD) är på liv och död är inte bara liiite sjukt. Det lutar åt det maniska hållet.
Citera
2021-06-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
Jag har följt den här tråden sedan dag ett men har valt att inte ge mig in och skriva i den förrän nu.

”Ensam eller tillsammans med annan”.

Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Detta pusslande som du och många andra lägger är ovärderligt! 👍

Det känns som att slutresultatet blir 3 dimensionellt och att det finns flera vyer som leder fram till samma slutscenario.

Tack Urshult. Som Seglarhatt antyder så kan ju även olika scenarion där någon annan (läs HD) medverkat ha varit möjliga.

Att HD drabbas av ”minnesförlust” i förhören och svarar näbbigt eller svävande på frågor kan ju antyda att hon åtminstone vet mer än vad hon (av okänd anledning) vill säga.

Vad jag vet så hölls inga barnförhör med flickorna D. En av dem ska ju ha delat säng med HD under mordnatten. Den saken kanske inte förändrat så mycket då vissa sover hårt och är svårväckta.

Men ingen husrannsakan gjordes ju hos HD samtidigt som hos SD. Vilket SDs och HDs så nära vän JG tyckte var så konstigt att han valde att ringa polisen om detta.

Ska man välja att tro att mordet var förberett och planerat (med ett misslyckat försök den 11/5) så kan ju HD ha varit anstiftaren som pushat på.

När SD nekar och antyder att han skulle gjort det smartare och på en annan plats, att det skedde mot hans vilja så kan man ju tolka det på olika sätt...
Citera
2021-06-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var precis tvärtemot var Domare Bj*rn Lin*én hävdade. Alla enskilda händelser skulle analyseras separat och inte läggas ihop.

SOA har nog ett brett kontaktnät. En känsla jag haft hela tiden.
Citera
2021-06-06, 15:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Citat

samt

Tack för den informationen.
Det tankesättet är det enda vettiga.
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varifrån fick Björn Linden sina idéer?
Redan när domen avkunnades verkade det konstigt att han så tydligt förklarade att han valde bort helheten.
Får domare verkligen vara så okunniga om vad Högsta domstolen har fastslagit?

Det skulle vara intressant att få veta om de känner varandra och hur väl i så fall.
Tur att HR inte ligger i Örebro.
Citera
2021-06-06, 15:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Citat

samt

Ha ha ha vilket innebär att att Björn Lidén & Co INTE följde svensk rättspraxis enligt HD utan istället valde att enögt glo på varje enskilt bevis…att inte se skogen för alla träd. SKÄMSKUDDE på det
Borde inte en ny lagman utses på Örebro TR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in