2021-06-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Det där med hotellet förklarade väl HD tidigt i förhör med att när det blev sent innan de kom iväg så ringde hon/de till hotellet och sa det och fick då en kod för att kunna komma in. Lappen med koden glömde hon hemma så då blev de tvungna att sova en stund i bilen istället. För mig som glömmer saker lite här och var för jämnan så låter det inte som något otroligt.

Tydligen hade hotellet ett kodsystem som var enkelt att komma ihåg, typ sista 4 siffrorna i personnnumret, mobilnnumret eller liknande. Så det var en annan anledning till att de valde att sova i bilen.
Citera
2021-06-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2018-04-29 23:19:55 skickar HD till SD:
" Tjejerna letar efter dig. Är oroliga"

Varav SD skickar skärmdumpar på chatt som bevisar att han inte varit med LW aktuell tid.
Han skickar om Ts uppringning och har haft mobilen på laddning.

SD redogör för HD vad han ägnat sig åt och att det inte rör sig om en timmes frånvaro som T påstått:

"Pratade med T. Hon sa hon hörde mig en timme innan och att jag var borta sedan. Jag kan visa ett par bilder för att visa jag ej var borta så. Jag gissar att SP passerade dina tankar. Vill ej du tror så. Förresten så ringde T 23:10, och då kan du nog förstå att hon inte sovit en timme."(Ab 165)

Dagen efter chattar HD på viber om sin misstro till JS och att hon hade fel. (ab 168)

SD har inte lämnat mobilen kvar hemma och han har inte varit med LW:

På kvällen 29 april har LW umgåtts med N*a och käkat middag.

29 apr 2018 21:50
skriver LW till ÅH:
"Har inte träffat S på nära håll på länge nu. Hörs fortfarande mycket i chatten, men där är svalt och rätt hårt. han är livrädd att jag ska klippa det sista och avslöja honom, att vi träffats hela året. Och jag är ärligt inte rädd för att göra det. men inte sugen heller. Han kan gott vara nervös. Jag håller honom kort. "

Chatten fortsätter intensivt till klockan 29 apr 2018 23:46. (ab 168)

Hon är således inte med SD.

En intressant detalj du inte har med där är att han skriver till HD att han är ute och testar växlarna på cykeln när barnen letade och ringde. 163A/14. Hur länge är inte känt.
Nu träffade han ju inte LW den kvällen men det gjorde han ju å andra sidan inte heller 11/5.

Så i teorin visar ditt exempel att SD lämnar hemmet utan mobil.
Senast redigerad av Avel 2021-06-06 kl. 11:47.
Citera
2021-06-06, 11:49
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jo men oavsett om de missat det eller ej så är väl ett uppgjort möte precis det som de alltid ägna tsig åt under ”otroheten”. Förstår inte skillnaden denna kväll jämfört med andra.

Men du får tolka domen som du vill men där finns inga kopplingar till det du varit inne på tidigare att det funnits planering med i bilden och han har varit Örebros mest busy man. En business som då ska kopplas till mord enligt dig.

SD försäger sig angående lördagen den 12/5-2018 när han erkänner i polisförhör att han hade (geocache)burken som ursäkt för att träffa LW. LW däremot tror verkligen på SD och kollar upp att allt är okej med cachen dagen efter när det är ljust ute.
Det är en avgörande skillnad jämfört med andra dagar då SD och LW gemensamt använder geocaching som ursäkt (i syfte att lura HD) för att kunna träffas.

"SD: Ja det är bara precis det du säger, ja jag stämde träff med henne för att träffa henne, jag trivs med det, gör det ofta ...
FL: Vad hade du för planer med den träffen med Lena på lördagen?
SD: Att träffas bara ses.
FL: Och göra vadå?
SD: Ja vår ursäkt var att vi skulle titta på den där burken ..."
Citera
2021-06-06, 11:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Har har sagt i förhör att han inte mördat LW och sen masturberat över hennes kropp.
Har inte tillgång till källmaterial nu men fler kan nog bekräfta det.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Som om jag...skulle vara nekrofil eller nåt"...
Hittar tyvärr inte det uttalandet.

Han säger något i stil med "så du menar att jag först sparkade ihjäl LW och sedan stod där som en nekrofil och..."
Han förnekar bestämt nekrofili men inte ihjälsparkandet om jag minns rätt.
Citera
2021-06-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tydligen hade hotellet ett kodsystem som var enkelt att komma ihåg, typ sista 4 siffrorna i personnnumret, mobilnnumret eller liknande. Så det var en annan anledning till att de valde att sova i bilen.

Det var nåt med att det sms(?) som fanns i hans beslagtagna mobil visade till vilket rum eller nyckelbox eller vad det var som koden sista fyra siffrorna gick.

Så utan det sms så kunde de inte komma in i rummet för de visste inte vart koden gick.

Så nånstans har jag fattat det men nån har säkert bättre koll.

Men hur det än var så hade de inte kommit in i rummet med endast den fyrsiffriga koden. För de visste inte vilket rum då alltså.
Citera
2021-06-06, 12:07
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du @Mumsbulle…en liten viktigpetter, en småpåve, sliskig och självod som få i videon där han sitter och pratar med len stämma bredvid sina två unga nystrukna dyrkande jurister…

Björne som anställde en domare som var dömd för sexuellt ofredande trakasserier…inte helt olikt SOA som ursäktade, viftade bort SDs 6 år långa otrohet...)
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ofredade-kvinna-kan-bli-domare-1.4186648

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Som sagt hade denne lille man fått som han ville genom sitt eget personliga beslut om att FUP ”aldrig skulle lämnas ut digitalt” skulle vi aldrig haft FUP i tråden.

Att det skulle handla om att värna om integritet just i detta fall... jomen tjena…det går ju att lämna ut andra minst lika grova fup…

Nä det handlade nog här mer om om maktkamp, ett markerande, statuerande av makt pga av den anstormning av Flashbackare som inte nöjde sig med ett nej utan låg på.

Då kände sig Björne manad att peka med hela handen.

Fast då salade vi ihop pengar i tråden.

Tack vare grävande av Flashbackare kom det fram nya intressanta uppgifter i HR. Via Telia-experten bl.a. Vilket varit svårt utan tillgång till dessa 14.000 sidor…

Detta har varit en utredning kantad av fatala misstag och misslyckanden. Så nonchalant och tragiskt. Och jag är så tacksam och lättad att HR till slut valde (i motsats till Björne & Co) att se på alla dessa inkriminerande bevis, den uppenbara beviskedjan, och dömde med huvudet.

Undrar hur Björne Lindén ser på denna överkörning?

Dum-boomern är nog allt annat än nöjd i dagsläget. Hovrättens logiska slutsatser i den fällande domen var nog spiken i kistan för dumjäveln. Hans egna små ologiska resonemang i hans egen friande dom i tingsrätten blev därmed gårdagens sopor.
HAHAHAHAHA!!!👊😂
Citera
2021-06-06, 12:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kan det kanske varit så att han inte kom till hennes hus - kanske det var hon som kom ut i en hast för att söka upp honom ute pga något han sagt, skrivit eller mms:at.

Han kanske i vredesmod skulle ge sig ut och slå sönder hennes burkar som en hämnd för att han gjort HD upprörd med radera det av hennes fuskloggar.

Kanske skickade han en text eller bild i affekt på vad han tänkte göra.

Kanske till och med en liten skaftfilm likt den Åsa fick...

LW kanske blev orolig för sina burkar som hon jobbat så mycket med och klädde på sig i all hast och sprang ut för att försöka tala honom till rätta.

Hon kanske tänkte att han skulle lugna sig och ta sitt förnuft till fånga om hon talade med honom.

Eller så var också hon fly förbannad. För förbannad för att minnas eller bry sig om hur han blev i bilen de där två gångerna...

Kanske trodde hon att det värsta som skulle kunna hända var att han gnuggade hennes hår och knuffade henne igen... Att hon skulle hinna undan om han försökte sig på det igen.

Nån granne hörde väl en arg mansröst vid lämplig tidpunkt.
Kanske LW inte ville att han skulle väcka hela grannskapet och bad att de skulle prata någonstans ostört...
Ja, en sovande kvinna i ett närbeläget radhus hade vaknat av en mansröst - men kan lika gärna vara ett villospår. - Ett ärende till L:s planerade nya cache bakom planket lär hur som helst ha varit enkelt att initiera; både av L och S. - L stannar till en el. ett par minuter i hörnet, som om hon tvekat, alt. diskuterat något; mött eller inväntat någon - men det går heller inte att utesluta att den väckta kvinnan hört rätt.

S hade - medvetet eller planlöst - under allehanda förevändningar förhalat ett möte. - S har ej haft några garantier för att hans eller L:s sms/bilder för gott skulle kuinna raderas. Det finns inte minsta tillstymmelse till ”planering” av ett mord; varken 11-12 eller 14-15 maj; ej ens ett dåligt planerat rånmord. - Som S själv sade i HR:
Citat:
Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.
Allt sedan mordet (f.ö. även innan) har en omfattande damage control pågått på alla fronter inkl. psykologiska finter och manövrer (gäller även från H:s sida). - Om mordet följer de inblandades tid. beteendemönster har ett upplagrat hat (blandat med svartsjuka och kontrollförlust) från S:s sida utlöst vansinnesdådet. - Självmordet, däremot, var noga övertänkt och gynnar helt hans familj samt hans eget otyglade och bottenlösa frihetsbehov.
Citera
2021-06-06, 12:33
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Dum-boomern är nog allt annat än nöjd i dagsläget. Hovrättens logiska slutsatser i den fällande domen var nog spiken i kistan för dumjäveln. Hans egna små ologiska resonemang i hans egen friande dom i tingsrätten blev därmed gårdagens sopor.
HAHAHAHAHA!!!👊😂

Måste erkänna att jag trodde att han skulle frias i HR också, var rädd för att det var alltför mycket, indicier för en utan-tvivel-fällande dom. Lyckligtvis hade jag fel och de var inte lika förstående för SD's extremt krångliga invändningar och förklaringar som enmansshowen Lindén var i TR.
Citera
2021-06-06, 13:16
Medlem
Nu har jag fan i mig gått igenom alla dokument i FUPen två gånger, men jag måste vara helslut för jag kan inte hitta förhören med ”Jerry” någonstans, stötte på honom när SD pratar med honom i ett avlyssnat samtal, och i det så pratar Jerry om sitt/sina förhör.

Är det någon vänlig själ som kan peka mig till rätt dokument? Tack!
Citera
2021-06-06, 13:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
I dagens Expressen, för dem som kan lästa deras låsta artiklar (jag kan ej):

Triangeldramat, mordet och den döde mördaren.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/triangeldramat-mordet-och-den-doda-mordaren/
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-06-06 kl. 13:21.
Citera
2021-06-06, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Nu har jag fan i mig gått igenom alla dokument i FUPen två gånger, men jag måste vara helslut för jag kan inte hitta förhören med ”Jerry” någonstans, stötte på honom när SD pratar med honom i ett avlyssnat samtal, och i det så pratar Jerry om sitt/sina förhör.

Är det någon vänlig själ som kan peka mig till rätt dokument? Tack!

A 150, s 218 och framåt.

Han heter G*erald G*ray.
Citera
2021-06-06, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En intressant detalj du inte har med där är att han skriver till HD att han är ute och testar växlarna på cykeln när barnen letade och ringde. 163A/14. Hur länge är inte känt.
Nu träffade han ju inte LW den kvällen men det gjorde han ju å andra sidan inte heller 11/5.

Så i teorin visar ditt exempel att SD lämnar hemmet utan mobil.
Om du noterade så det 23.19 som HD ringer och dottern ringde honom 23.10.
Att du ens orkar med dig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in