2021-06-05, 18:00
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Robin Olsen
Lustig Lindelöf Danielson Bengtsson
Larsson Ekdal Olsson Forsberg
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.

Ska bli intressant att se om ungtupparna på topp fixar att sätta presspelet. Tidigare när Berg saknats har ju laget irrat runt som en nackad höna, just för att de andra anfallarna varit helt lost i förstapressen.

Danielson har inte råd med en till skakig insats.

Mittfältet är det som lär och bör starta mot Spanien. Larsson är oerhört viktig, han ger stadga åt det hela, gör alla omkring sig bättre, och han har truppens vassaste fot när det kommer till fasta situationer. Sveriges facit med Larsson på planen under Janne är remarkabelt. Det är givet att han ska stega ut med bindeln på armen i EM-premiären.

För övrigt smart av Janne att han tryckt hårt på att Dejan är anfallare numera. Då slipper han den bisarra diskussionen om att Kulusevski ska starta till höger på mittfältet i landslaget. Det har Dejan redan med besked visat att han inte fixar. Och om det inte blir som så att han står för något sensationellt ikväll, så bör han vara fjärdegubbe bland anfallarna.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2021-06-05 kl. 18:03.
Citera
2021-06-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ska bli intressant att se om ungtupparna på topp fixar att sätta presspelet. Tidigare när Berg saknats har ju laget irrat runt som en nackad höna, just för att de andra anfallarna varit helt lost i förstapressen.

Danielson har inte råd med en till skakig insats.

Mittfältet är det som lär och bör starta mot Spanien. Larsson är oerhört viktig, han ger stadga åt det hela, gör alla omkring sig bättre, och han har truppens vassaste fot när det kommer till fasta situationer. Sveriges facit med Larsson på planen under Janne är remarkabelt. Det är givet att han ska stega ut med bindeln på armen i EM-premiären.

För övrigt smart av Janne att han tryckt hårt på att Dejan är anfallare numera. Då slipper han den bisarra diskussionen om att Kulusevski ska starta till höger på mittfältet i landslaget. Det har Dejan redan med besked visat att han inte fixar. Och om det inte blir som så att han står för något sensationellt ikväll, så bör han vara fjärdegubbe bland anfallarna.
Blir svårt att misslyckas mot Armenien.
Citera
2021-06-05, 18:47
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Blir svårt att misslyckas mot Armenien.

Jobbet måste göras.

Kroatien, med Brozovic, Modric, Kramaric, Perisic från start, fick 1-1 hemma mot Armenien i tisdags.
Citera
2021-06-05, 20:06
Medlem
OvissFramtids avatar

Det där blev lite mycket text men jag kan ju sammanfatta mina tankar lite kort som ett svar på det. Mina främsta invändningar mot dina inlägg berodde på att du lyfte fram en okänd back som anledning till Gabriels framgångar eller prestationer och i samma mening lyfter fram just denne back som något särskilt, lite märkligt med tanke på att detta är en landslagstråd där vi ska lyfta och analysera svenska spelare och inte tala om vad en nederländsk mittback gör i ett nederländskt lag. Sedan köper jag fortfarande inte resonemanget kring att Gabriel har denne Hintum att tacka för mycket, om man tittar på många highlights från hans bästa moment så är hans löp och bollbehandling en stor anledning till att han kan utmana motståndarna på sin kant. Självklart följer mittbacken med och understödjer defensivt men detta är ju självklart, men det offensiva beror mestadels på Gabriel själv. Han har ett otroligt driv med bollen och spelar med mod. Utöver det förstår jag mer nu vad du menar med resten. Lite kul är däremot att sedan vi hade vår diskussion har två Serie-A klubbar också visat intresse: Torino och Atalanta. Jag tror ingen av dessa klubbar skulle satsa på eller visa intresse för någon som är svag defensivt om de verkligen inte trodde att han skulle kunna förbättras på den punkten. Förhoppningsvis så får han bära landslagströjan i höst. Jag minns att för några månader/år sedan så var många i tråden oroliga för vår tillväxt på vänsterbackspositionen därför är det extra kul med någon som Gabriel, tacka Gud för det.

Med det sagt vill jag begrava stridsyxan här och be om ursäkt för mitt uppförande, i denna tråd ska vi hålla ihop.
Citera
2021-06-05, 21:51
Medlem
Måste vi inte starta en swishakampanj till Forsbergs frisör om vi ska stå ut över EM?
Citera
2021-06-05, 22:21
Medlem
Citat:
Jobbet måste göras.

Kroatien, med Brozovic, Modric, Kramaric, Perisic från start, fick 1-1 hemma mot Armenien i tisdags.
Får ge dig rätt angående Kulusevski. Han misslyckades fatalt mot detta sopgäng. Nu slipper vi honom garanterat i startelvan.
Citera
2021-06-05, 22:36
Medlem
Pojk-ansiktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Får ge dig rätt angående Kulusevski. Han misslyckades fatalt mot detta sopgäng. Nu slipper vi honom garanterat i startelvan.
Skål för det!
Citera
2021-06-05, 22:43
Medlem
Danielson var i mitt tycke bäst på plan idag till skillnad från senast. Tror också delvis att det handlar om att Lindelöf är en tryggare partner även om hans aktion på reduceringen lämnar en del att önska. Svanberg gör ett riktigt starkt inhopp, och bespara oss snälla projektet Kulusevski som forward nu och spela honom som ytter.
Citera
2021-06-05, 22:58
Medlem
TrolleriKontos avatar
Bäst ikväll: Danielson, Bengtsson, Forsberg.

Isak, Ekdal och Olsson var helt okej. Men Albin vill verkligen inte göra mål i landslaget. Eller så sparar han första struten till något riktigt viktigt tillfälle.

Stundtals undrade jag om Vigge spelade på fyllan i afton.

Vanligtvis brukar jag känna mig trygg i att Lustig ska steppa upp när han kommer till landslaget. Men han känns inte alls i slag. Dock ser jag ingen annan som skulle göra det bättre. Hoppas han tänder till när det vankas EM-premiär.

Blir intressant att se hur Janne resonerar kring Larssons straffmiss. Borde väl vara Forsberg som får chansen igen. Dock har Sebastian satt 4/5 straffar sedan han tog över, vilket får ses som godkänt.

Efter denna plattmatch konkurrerar Dejan med Sema och Jordan om vem som inte ska få sitta på läktaren i EM-premiären.

Bra inhopp av Berg och Quaison.

Startelvan mot Spanien.

Olsen
Lustig - Lindelöf - Danielsson - Ludde/Pierre
Larsson - Olsson - Ekdal - Forsberg
Berg - Quaison/Isak
Citera
2021-06-05, 23:17
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Bäst ikväll: Danielson, Bengtsson, Forsberg.

Isak, Ekdal och Olsson var helt okej. Men Albin vill verkligen inte göra mål i landslaget. Eller så sparar han första struten till något riktigt viktigt tillfälle.

Stundtals undrade jag om Vigge spelade på fyllan i afton.

Vanligtvis brukar jag känna mig trygg i att Lustig ska steppa upp när han kommer till landslaget. Men han känns inte alls i slag. Dock ser jag ingen annan som skulle göra det bättre. Hoppas han tänder till när det vankas EM-premiär.

Blir intressant att se hur Janne resonerar kring Larssons straffmiss. Borde väl vara Forsberg som får chansen igen. Dock har Sebastian satt 4/5 straffar sedan han tog över, vilket får ses som godkänt.

Efter denna plattmatch konkurrerar Dejan med Sema och Jordan om vem som inte ska få sitta på läktaren i EM-premiären.

Bra inhopp av Berg och Quaison.

Startelvan mot Spanien.

Olsen
Lustig - Lindelöf - Danielsson - Ludde/Pierre
Larsson - Olsson - Ekdal - Forsberg
Berg - Quaison/Isak

Enligt Noa Bachner på expressen så spelade Dejan till sig startplatsen mot Spanien i premiären.

"Det är bara att hålla med. Kulusevski fortsatte att vara bra, tillräckligt bra för att befästa det intryck som hade givit honom startplatsen här. "

"Sveriges anfallspar blir nog det som Andersson plitade ned till den här matchen. Det tror jag. Kulusevski fick visa tillräckligt mycket och tillräckligt ofta, och kanske var det en viktigare match för honom än hans anfallskollega. Stark i kroppen, klart övertag i en-mot-en-situationerna, bra bollmottagningar, arbetsför, bra djupledslöpningar. Omställningarna mot Spanien blir viktiga, Kulusevski således likaså. I min bok spelade han bort eventuella tvivel."

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/sag-ut-att-ha-trottnat-pa-forberedelserna/

Jag har som dig svårt att se Dejan skulle starta mot Spanien. Jag tror nog han får börja på bänken.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-06-05 kl. 23:21.
Citera
2021-06-05, 23:21
Medlem
Mot Spanien kommer bollinnehavet vara lågt och målchanserna lätträknade. När vi väl får chansen gäller det att ha ett anfallspar som känner varandra utan och innan och hittar varandra i sömnen. Berg och Quaison från start mot Spanien!
Senast redigerad av HaconBacon 2021-06-05 kl. 23:27.
Citera
2021-06-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Danielson var i mitt tycke bäst på plan idag till skillnad från senast. Tror också delvis att det handlar om att Lindelöf är en tryggare partner även om hans aktion på reduceringen lämnar en del att önska. Svanberg gör ett riktigt starkt inhopp, och bespara oss snälla projektet Kulusevski som forward nu och spela honom som ytter.

Kulusevski som ytter är kamikaze, blir fri gata mot vårt mål för motståndarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in