Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
//
Semantik, släpp det.
Du fortsätter ju att göra de här konstiga vantolkningarna av vad jag skriver, och då är det väl bra om jag förklarar vad det är du har missförstått. Jag tror att din förvirring i grunden beror på att du inte förstår att det troligen handlar om minst tre olika versioner som SE lämnar om iakttagelser han skall ha gjort av en man med en blå täckjacka:
1. De första uppgifterna han lämnar till SvD och polisen dagen efter mordet, och som skall handla om gärningsmannen. Här utgår ju SE helt klart från de uppgifter man gick ut med i rapportsändningen kl. 04:00, om en flyende yngre gärningsman i mörkblå täckjacka som avtecknar sig mot den ljusa väggen som bakgrund.
2. De uppgifter han sedan lämnar efter att Lars J har trätt fram i en intervju den 4/3, och där SE nu plötsligt börjar beskriva detaljer om sådant som Lars J:s byxor och frisyr. Han kan nu också peka ut Lars J som mannen i den blå täckjackan i en "fotokonfrontation". Han kan till och med rita en teckning som nästan perfekt stämmer in på Lars J, som han nu menar sig ha sett stå ända borta vid väggen där längst in i gränden.
3. Det han sedan berättar efter att Lisbeth Palme har pekat ut Christer Pettersson som gärningsmannen. Nu ändrar SE sin historia igen, och menar nu alltså även han att mannen i den blå täckjackan skall ha varit Christer Pettersson.
Jag är ganska säker på att SE aldrig såg någon människa överhuvudtaget där inne i gränden.