2021-06-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD försäger sig här. Burken var en "ursäkt" för honom att locka ut LW.

Jag är övertygad om att SD hade en ursäkt även den 14/5.
Min teori är att han skulle hjälpa till med Blixten McQueen-cachen inför sonens födelsedag (typ som överraskning köpt leksaksbilen som fattades). Det om något skulle fått LW att skynda sig ut i natten mitt i paketinslagningen.

Inte så dum teori. Jag kan tänka mig att han knackat på hennes fönster där hon stod och slog in paket. Kanske hållit upp en sån leksaksbil. Alternativt hört av sig via Telegram som sedan raderats.
Citera
2021-06-05, 11:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Inte så dum teori. Jag kan tänka mig att han knackat på hennes fönster där hon stod och slog in paket. Kanske hållit upp en sån leksaksbil. Alternativt hört av sig via Telegram som sedan raderats.

Typ så. Eller foto på leksaksbilen med texten "står vid *cachenamnet* och väntar".
Citera
2021-06-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så det tycker du? Skriv hellre hur det ligger till så vi slipper spekulera. Rätt självklart att man kan tycka att det är märkligt att få en sån fråga. Särskilt om man är oskyldig.

Jag har skrivit hur det ligger till. Det är inget erkännande från SD:s sida, det är en obligatorisk aspekt som alltid skall behandlas vid åtal (där skadestånd kan bli aktuellt).
Jag svarade dig tidigare ang detta (något som du tydligen missade):

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis, en formalitet.
Handlar ju bara om att SD/försvaret vitsordat summorna som sådana, att det inte i sig handlar om några orealistiska belopp såsom skadestånd vid mord.
Säger alltså, givetvis, absolut inget om själva skuldfrågan.
Citera
2021-06-05, 12:10
Medlem
Citat:
Tror du? Kanske han råkade försäga sig? En praktblunder i så fall. Dåligt för honom men bra för rättvisan.
Så som hans käft glappat så är det föga förvånande.
Han liksom bara måste få påpeka och lägga in någonting som slutord.
Att han inte har lämnat jordelivet utan att ha meddelat eftervärlden, genom ett sista ord, är inte troligt.
Förmodligen var det han själv som ringde "polisen".
Vem av de inblandade kan det ha varit? Det finns endel att välja mellan.
Att han inte hittades direkt, utan att det spärrades av ett stort område, talar för att de var beredda på det värsta.
Frågan är, kom det någon amulans eller brandkår? Eller skötte poliserna det hela internt?
Det måste/borde skrivits utförliga händelserapporter, men det kanske de gör lite halvhjärtat om ett år, eller så. Den som lever får se..
Citera
2021-06-05, 12:12
Medlem
Citat:
SD försäger sig här. Burken var en "ursäkt" för honom att locka ut LW.

Jag är övertygad om att SD hade en ursäkt även den 14/5.
Min teori är att han skulle hjälpa till med Blixten McQueen-cachen inför sonens födelsedag (typ som överraskning köpt leksaksbilen som fattades). Det om något skulle fått LW att skynda sig ut i natten mitt i paketinslagningen.
Ja, jag undrar fortfarande presentpappret i komposten hos Stefan, hur såg det ut?
Citera
2021-06-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis, en formalitet.
Handlar ju bara om att SD/försvaret vitsordat summorna som sådana, att det inte i sig handlar om några orealistiska belopp såsom skadestånd vid mord.
Säger alltså, givetvis, absolut inget om själva skuldfrågan.
En oskyldig person hävdar sin oskuld.
Stefan har väl aldrig sagt att han är oskyldig?
Citera
2021-06-05, 12:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Så det tycker du? Skriv hellre hur det ligger till så vi slipper spekulera. Rätt självklart att man kan tycka att det är märkligt att få en sån fråga. Särskilt om man är oskyldig.

Det står så här i domen (ej kopierat utan bara avskrivet med ev stavfel på köpet...):

HR bestämmer därför påföljden för SD till fängelse i 18 år.
—-
Vid denna utgång har SD medgett MÄ:s skadeståndsanspråk utom såvitt avser dödsboets begäran om ersättning för nedlagt arbete av UW.

Och då har SD fått frågan innan domen, och han säger då ok, blir det fällande så betalar jag, men UW ska inte få en spänn.
Då trodde han (ev) att det skulle bli friande, likväl ville han inte ens då gå med på att hypotetiskt betala en rimlig summa till UW.
Detta understryker min känsla av att SD, som enligt egen uppgift är så långt ifrån en grubblare man kan komma, är extremt långsint

Min tolkning av både domen och SD:s personlighet.
Citera
2021-06-05, 12:33
Medlem
Citat:
Typ så. Eller foto på leksaksbilen med texten "står vid *cachenamnet* och väntar".

Precis nåt sånt jag såg framför mig. Pure evil om det var i syfte att mörda LW. Att använda sonens födelsedag som lockbete...😳
Kanske naiv men kan alternativt tänka mig att det gått till så men att SD faktiskt haft i syfte att hjälpa LW med cachen. Sen har hon sagt något retsamt eller spydigt om USA-resan eller HD vilket har fått den tickande bomben SD att explodera och ge sig på henne med det verktyg han tagit med för att montera burken.
EDIT. En borrmaskin kanske, den har ju en smalare spets... men att slå med en sån skulle väl ge en helt annan skadebild.

Det som talar emot de här teorierna är att LW väl aldrig tidigare velat avslöja något om sina nya cacher för SD. Han brukade väl vara FTF på dem osv.
Jag har fått meddelande av nån som säger sig ha geocachat med LW och hen beskrev henne som mycket "sportslig" gällande geocaching. Dvs. hon var noga med att allt skulle gå enligt reglerna.

Off topic. vad sugen jag blev på de där röda stora racerbilsgodisarna nu. 🍬😬
Senast redigerad av Firesnake 2021-06-05 kl. 13:14.
Citera
2021-06-05, 12:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2018-05-31:

SD: Men jag talar om vad jag vill, jag vill...
FL: Ja ja ...
SD: Jättegärna ...
FL: Jag förstår det...
SD: Träffa henne.
FL: Men hon är död ...
SD: Jag vill att hon har en plats ...
FL: Hon är ihjäl....
SD: I mitt liv ...
FL: Hon är ...
SD: Nästa vecka också.
FL: Hon är mördad.
SD: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
SD: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
SD: Mm
."

Japp…detta tillsammans med den numera trådklassiska ”det ska bli så bra nu ”säger i min mening det mesta. Han har nämligen ett sätt att omedvetet läcka emellanåt.

Men vad lovar och gör man inte för att behålla sin drömkvinna…

Jag ser rött, även svart, så fort jag ser hennes nuna. För jag är övertygad om att hon ligger bakom detta…och att Steffe i vanlig ordning med sin problemlösningmetod (= död) denna gång drog det till sin yttersta spets…

(Hanna, du läser ju säkert härinne: hur kan du sova om nätterna? I mina ögon har du nu två liv på ditt samvete)
Citera
2021-06-05, 12:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så i praktiken finns allt kvar men "utom tävlan" sas. Är det rätt fattat?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, själva burkarna ligger kvar i naturen såvida inte någon traskar runt och plockar bort alla. Men det går inte längre att logga dem digitalt. (Att hans numera arkiverade cacher "går att titta på" beror på att man inte vill ta bort dem helt från den digitala sajten, för då skulle statistiken hos alla dem som hittills har loggat hans cacher bli fel. Och många använder dessutom sina loggtexter som en slags dagbok, och vill kunna titta på sina texter/bilder även framöver).

Konstigt nog verkar några burkletare ha kunnat logga SDs cache GC3*5G4 (*=Z) digitalt den 3 juni, fastän HQ Admin låste alla SDs cacher den 2 juni.
Citera
2021-06-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Konstigt nog verkar några burkletare ha kunnat logga SDs cache GC3*5G4 (*=Z) digitalt den 3 juni, fastän HQ Admin låste alla SDs cacher den 2 juni.

Vad skulle kunna förklara det?
Citera
2021-06-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja precis. Därför jag frågade varför det inte var nån oro för HD utan det skreks rakt ut i tråden om barnen var i säkerhet.

På pappret så är det ju HD som ska vara i riskzonen med tanke på att SD skulle ha död på henne främst vid tröttsjukan och att hon evtl kan vara medbrottsling här enligt vissa teorier.

Kanske var det också därför som HD och barnen verkar ha hållit sig undan. För säkerhets skull? Kanske på uppmaning av SOA? Det är så jag har tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in