2021-06-05, 04:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Personligen tror jag att HD uttalat att LW måste bort…ett mer eller mindre uttalat krav. Detta var hans kärleksbevis

Det ska bli så bra nu…
2018-05-31:

SD: Men jag talar om vad jag vill, jag vill...
FL: Ja ja ...
SD: Jättegärna ...
FL: Jag förstår det...
SD: Träffa henne.
FL: Men hon är död ...
SD: Jag vill att hon har en plats ...
FL: Hon är ihjäl....
SD: I mitt liv ...
FL: Hon är ...
SD: Nästa vecka också.
FL: Hon är mördad.
SD: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
SD: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
SD: Mm."
Citera
2021-06-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2018-05-31:

Tyst en stund

Sabbare in i döden.. 17 stjärnor och hon lever med honom nu.
Stefans sår, så ock Lenas sår... han ägde henne ?
Citera
2021-06-05, 09:00
Medlem
Citat:
HovR ser ett liknande mönster att dyka upp runt midnatt men;

▪️SD HAR stämt träff i förväg med LW 11-12 maj
▪️Han påstår att hennes cache ligger för öppet.
▪️LW håller det hemligt. Kl 23.24 påstår hon att hon ska lägga sig. Visar att hon borstar tänderna.

▪️Klockan 00.01 går hon däremot (till en i förväg uppgjord plats) för att vänta på SD.
Hon går inte direkt till cachen de ska kontrollera.

BFL: Hon ska väl till burken?
SD:Nej.
FL: Ska hon inte?
BFL: Nehej vart ska hon ...
SD:Nej.
BFL: Då?
SD: Nej vi skulle ( ohörbart) ehh vi skulle träffas där man gick in i skogen, där stigen går in i skogen."

LW har ränt runt och servat sina närliggande burkar just den helgen.
Som han säger själv i förhör så är han fyrkantig - varav jag då tror att han sonika flyttar planen till en annan plats och har ett snarlikt påhitt att hjälpa henne med nåt runt midnatt, en bra smygtid bortom HD.

14 maj
▪️Det drar ut på tiden. Noll kaka, men LW lugn. Kl 23.01 skickar LW loggremsan till "Ord som beskriver världen":
-TeamDavidsson var FTF, HD hade inte närvarat, systerhax saknas på remsan LW visar upp.

Kanske som reminder om att SD inte ska tappa bort tiden helt.

Hypotes reviewern i FUP:
(..) LW tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där). Sannolikt har hon bytt ut dessa loggremsor till nya utan att kommentera i någon nätlogg. "Ab 150.

▪️Kl 23.23 går LW ut. Hon lämnar chatten och säger ingenting om att hon ska nån vägen.
Likt 11-12 maj.

▪️Brottsplatsen kan ha varit mötesplats sen tidigare för att undvika HDs hökögon.
"Törs" och "smyga" samt "Nordsjön" visar hur noga det var att inte avslöjas inför HD.

▪️De skulle nån annanstans i området och göra nåt med nån burk?
Likt 11-12 maj.

Så ja - jag ser det som mycket möjligt att SD har stämt träff i förväg med LW.
Det är han som inleder kontakten, LW är som sagt osedvanligt laidback.

Hennes invitation kaka tror jag är nåt utanför SDs box, i klass med hennes hallåande dvs nåt han inte räknat med:
Hon gör helt enkelt två kakor när hon ändå håller på och undrar om han törs smyga dit typ något tidigare.

Vilket han givetvis inte räknat med, inte vill besvara, är oerhört busy och efter mordet skickar han att han tyvärr inte hann.

Ja de har antagligen stämt träff 11/5 eftersom LW skickar ”hallå” och LW håller det hemligt i telsamtal. Vill inte vara öppen med träffen.

De bestämmer träff på en plats innan de ska gå till cachen. Vilket i sig inte är konstigt att mötas på gatan/cykelvägen för att sen tillsammans gå in i skogen.

Vad de gör 14/5 vet vi inte. Endast att hon verkar lämna hemmet frivilligt. Om det är kopplat till cache eller inte den natten vet vi ej. Ej heller om han föraviserar sin ankomst på nåt sätt.

Kakan är en invit men vi ser inte att han bekräftar.

Sen träffas de inte ens 11/5 på natten så långt vi vet. 14/5 träffades de tyvärr.

Så det är en del som skiljer nätterna åt om man ska gå på underlagen som finns. Och därför som hovrätten antagligen inte blandar in 11/5 ”träffen” i sin dom.

Låt säga att de setts 11/5 och det fanns ett dokumenterat ”bråk” så hade man kanske lättare kunnat göra kopplingen till våld 14/5.
Men nu hände inte mer än att SD ringde in polisen till platsen. Föratt han var ”orolig” enligt hovrätten.

Men antagligen inte orolig utan i ett delirium där med tanke på allt som pågick runt honom. Stressen och pressen? Eller så såg han några killar och fick nån fix idé att ringa polisen vem vet.
Senast redigerad av Avel 2021-06-05 kl. 09:29.
Citera
2021-06-05, 09:28
Medlem
Citat:
2018-05-31:

Tyst en stund

Du svarar på detta från panzer:

”Personligen tror jag att HD uttalat att LW måste bort…ett mer eller mindre uttalat krav. Detta var hans kärleksbevis

””Det ska bli så bra nu…””

Du menar att hans svar i förhör ”bekräftar” att HD vill se LW död?

Och att ”allt ska bli så bra nu” är kopplat till mordet och inte att de ska iväg på dröm- och ”återföreningsresan”?

För bra blev det liksom inte alls nu med facit i hand.

Om du rannsakar dig själv, är det rimligt att tro att HD ber SD ha ihjäl LW? Med tanke på att hon, även om inte han fattade det, borde förstå att han blir huvudmisstänkt och att det kommer bli rätt rörigt?

Hon bör varit vid sina sinnens hyfsade bruk den helgen då hon bevisligen kunde navigera i skog och mark och ta en massa burkar av olika slag. JS vittnar väl inte om nåt delirium där under deras helg tillsammans?

Nån vecka in i maj är hon på honom med lite ”word of reason” när han ballar ur kring barn och kaniner. Skulle det i det sammanhanget typ en vecka innan mordet finnas en uttalad plan att LW skulle mördas från HD:s sida?

Hon verkar ju tvärtom försöka få lite lugn och ordning på tillvaron med barn och skola och annat vilket ett mord skulle omkullkasta vardagen rätt rejält i jämförelse.

Fortsätt skriv om HD men det börjar bli lite repris och urvattnat menar jag. Speciellt om det tar utgångspunkt i fupen som alla nu läst här i ett år.

Hon ser ut att ha blivit styrd av SD. Mördaren. Blodsex har inte hon kommit på antar jag. Mötet med LW vet man inte vad man ska tro om. Detaljer har vi inte och frågan är hur mer ska framkomma? Hon lär ju inte ha anförtrott sig till nån väninna. En manisk eller ej.

Sen en iakttagelse jag gjorde var att du menade att du ”skrek” rakt ut i tråden flera gånger var barnen var när SD var ”efterlyst”.

Du menade de kunde vara vi fara. Pappa skulle slå ihjäl dem eller skada. Men det borde väl varit HD som du då skulle skrikit rakt ut i tråden om också då det var hon som han faktiskt primärt hade tänkt ha ihjäl en gång i tiden när hon hade tröttsjukan?

Men barnen var i större fara än ”medbrottslingen” som kunde skvallra menar du eller?
Senast redigerad av Avel 2021-06-05 kl. 09:34.
Citera
2021-06-05, 10:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag tänker på en slags sammanfattning på att det var SD som var mördaren och som stod i NA:
"Tjänsten platshistorik slutade att avge platshistorik på mordnatten kl. 23.38, antingen på grund av att mördaren har kunnat låsa upp mobiltelefonen och stänga av platsinformationen, eller kunnat logga in på Google-kontot och radera informationen.

Mördaren har haft tillgång till Lena Wesströms inloggningsuppgifter och kunnat logga in på hennes OneMail-konto på morgonen den 15 maj 2018."

Hur kan man exakt veta att Lena mördades där vid 23.30, kan hon inte ha stängt av platshistoriken själv, och hur vet man att det då inte var hon själv som loggade in på morgonen? Skulle hon inte kunnat dö precis efter sista inloggningen? Kroppen har ju legat några dagar så precis dödstid borde varit svår att få fram.

Jag har läst mycket i tråden, men inte tillräckligt för att veta svaren på det här.

Några har ju hört skrik vilket jag tycker är otroligt. De bor på andra sidan motorvägen, den är ju trafikerad hela tiden och det är lite buskage. Hur 17 kan man höra skrik i det oväsendet?

Men hur får du ihop det att Lenas mobil inte bara saknade platsinformation efter 23:38, utan även troligen blir förstörd vid 00:47?

Från kompletteringen:

Mobilen går också helt ur nätet vid 01:41.

Vilka skäl skulle Lena ha för det?

Det är ju inte så att Lena försvann utan ett spår, utan hon ligger ju faktisk död bakom planket. Och det är inte jälvmord. Det är mord.

Platsdata visar ju att hon lämnar hemmet 23:23, kommer till bullerplnaket vid 23:25 och blir kvar där i 11 min, till mobilen sedan flyttas en bit utanför mordplatsen.

Därefter har inte mobilen använts. Vilket logiskt skäl ska Lena ha för det?

A 166/20

Det var ju ett par som hörde skriken. Inte bara en. Den ena väckte den andre.
De ringde polisen, de åkte runt.

Vilka skäl skulle de ha till att ringa om de inte hörde hjärtskärande skrik?
Citera
2021-06-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tokar. Dream on.😐

Så det tycker du? Skriv hellre hur det ligger till så vi slipper spekulera. Rätt självklart att man kan tycka att det är märkligt att få en sån fråga. Särskilt om man är oskyldig.
Citera
2021-06-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du svarar på detta från panzer:

”Personligen tror jag att HD uttalat att LW måste bort…ett mer eller mindre uttalat krav. Detta var hans kärleksbevis

””Det ska bli så bra nu…””

Du menar att hans svar i förhör ”bekräftar” att HD vill se LW död?

Och att ”allt ska bli så bra nu” är kopplat till mordet och inte att de ska iväg på dröm- och ”återföreningsresan”?

För bra blev det liksom inte alls nu med facit i hand.

Om du rannsakar dig själv, är det rimligt att tro att HD ber SD ha ihjäl LW? Med tanke på att hon, även om inte han fattade det, borde förstå att han blir huvudmisstänkt och att det kommer bli rätt rörigt?

Hon bör varit vid sina sinnens hyfsade bruk den helgen då hon bevisligen kunde navigera i skog och mark och ta en massa burkar av olika slag. JS vittnar väl inte om nåt delirium där under deras helg tillsammans?

Nån vecka in i maj är hon på honom med lite ”word of reason” när han ballar ur kring barn och kaniner. Skulle det i det sammanhanget typ en vecka innan mordet finnas en uttalad plan att LW skulle mördas från HD:s sida?

Hon verkar ju tvärtom försöka få lite lugn och ordning på tillvaron med barn och skola och annat vilket ett mord skulle omkullkasta vardagen rätt rejält i jämförelse.

Fortsätt skriv om HD men det börjar bli lite repris och urvattnat menar jag. Speciellt om det tar utgångspunkt i fupen som alla nu läst här i ett år.

Hon ser ut att ha blivit styrd av SD. Mördaren. Blodsex har inte hon kommit på antar jag. Mötet med LW vet man inte vad man ska tro om. Detaljer har vi inte och frågan är hur mer ska framkomma? Hon lär ju inte ha anförtrott sig till nån väninna. En manisk eller ej.

Sen en iakttagelse jag gjorde var att du menade att du ”skrek” rakt ut i tråden flera gånger var barnen var när SD var ”efterlyst”.

Du menade de kunde vara vi fara. Pappa skulle slå ihjäl dem eller skada. Men det borde väl varit HD som du då skulle skrikit rakt ut i tråden om också då det var hon som han faktiskt primärt hade tänkt ha ihjäl en gång i tiden när hon hade tröttsjukan?

Men barnen var i större fara än ”medbrottslingen” som kunde skvallra menar du eller?

Oombedd hoppar jag in här med följande passus:

Inte konstigt att oroa sig för barnen, det gjorde jag också. Även för HD. Den som har följt bjärredfallet fattar vad som kan hända när en eller två pressade föräldrar med skruvade hjärnor anser att loppet är kört och mördar sina barn. Eller att en förälder dödar hela familjen Finns flera såna fall i litteraturen
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-05 kl. 11:07.
Citera
2021-06-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Oombedd hoppar jag in här med följande passus:

Inte konstigt att oroa sig för barnen, det gjorde jag också. Även för HD. Den som har följt bjärredfallet fattar vad som kan hända när en eller två pressade föräldrar med skruvade hjärnor anser att loppet är kört och mördar sina barn. Eller att en förälder dödar hela familjen Finns flera såna fall i litteraturen

Ja precis. Därför jag frågade varför det inte var nån oro för HD utan det skreks rakt ut i tråden om barnen var i säkerhet.

På pappret så är det ju HD som ska vara i riskzonen med tanke på att SD skulle ha död på henne främst vid tröttsjukan och att hon evtl kan vara medbrottsling här enligt vissa teorier.
Citera
2021-06-05, 11:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja precis. Därför jag frågade varför det inte var nån oro för HD utan det skreks rakt ut i tråden om barnen var i säkerhet.

På pappret så är det ju HD som ska vara i riskzonen med tanke på att SD skulle ha död på henne främst vid tröttsjukan och att hon evtl kan vara medbrottsling här enligt vissa teorier.
Kanske för att barnen är oskyldiga i det här och litar på och är utlämnade till sina föräldrar.
Vad SD och HD håller på med för slags dödsdans går inte att förstå.
De är båda inblandade i att allt blev som det blev.
Barnen är ofrivilliga offer.
Citera
2021-06-05, 11:30
Avslutad
Frågan är fortfarande, vart är Stefans fd familj? Eller bff, Jellybean?

Finns det ingen boende vid folketorp som kan berätta vad som hände? Dinglade Stefan eller hördes det skott? Tumult?
Citera
2021-06-05, 11:31
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
SD har nämligen bett henne kolla om en av hennes cacher ligger lite dumt till.

SD: Ja det är bara precis det du säger, ja jag stämde träff med henne för att träffa henne, jag trivs med det, gör det ofta ...
FL: Vad hade du för planer med den träffen med Lena på lördagen?
SD: Att träffas bara ses.
FL: Och göra vadå?
SD: Ja vår ursäkt var att vi skulle titta på den där burken ...
FL: Precis det var en ...
MT: Det var inte särskilt viktigt.
FL: Ursäkt ja.
MT: Mm.
FL: Men du ville gärna ha ut Lena då på lördagen, vad var det att du inte fullföljde träffen med Lena då? Vad var det som gjorde det?"
(..)
BFL: Hur vart det med burken uppe i Vivallaskogen då?
SD: Ja som jag sa, den har hon återkommit om i, i skrift och hon sa att "hon tycker den sitter
tillräckligt väl dold" jag tycker inte det, den kommer och bli, söndersparkad eller. ..
FL: När va det då? När återkom hon med det i skrift då?
SD: Söndagen, måndagen, vet inte, det var ju på lördagen vi skulle ha tittat på den."

Antar det är samma cache hon pratar om 12 maj efter sitt hallå hallå hallå på natten då han jagar sina mållgans:

" Samtal 2018-05-12 20:54:51 01:44:14 46705909622 Wesström, Lena 46706969300 JJ
Varbergag 161 NO, 60° Varbergag 161 NO, 60°
Lena är på väg från kalaset hos Ulf. Lena räknar upp de som var på kalaset: hon själv, [namn borttagna av mig] och kommer fram till att de var 18 personer. Lena tar med sig sopor från kalaset som hon slänger hemma. Hon
pratar om att hon ska klä om. Hon ska gå en tur till en gömma, "Absolute Christmas", där det var lite dåligt ljus under gårdagen då hon var där. Lena ska därför byta om. Längre in i samtalet rör sig Lena vid platsen där blixten slagit ner i ett träd. "

"Clouddata Bild 2018-05-12 21:31:10 Wesström, Lena 20180512_213110.jpg –
Bild på geocachen "Absolut Christmas"
(Samtalet med J som påbörjats 20:54:51 fortsätter)
Lite senare i samtalet är Lena ut och rör sig på platsen där cachen. Hon noterar att cachens batterier är slut och att hon måste gå tillbaka för att kunna byta de. Lena säger, "nej men den här sitter bra.. det var nån som sa att dom har röjt ur så mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men.. äh.. för tusan det här går väl bra". Hon går hem, hämtar batterier och går sedan åter tillbaka ut till cachen. Hon säger att det börjat bli skumt på platsen, hon går utan lampa. "

SD försäger sig här. Burken var en "ursäkt" för honom att locka ut LW.

Jag är övertygad om att SD hade en ursäkt även den 14/5.
Min teori är att han skulle hjälpa till med Blixten McQueen-cachen inför sonens födelsedag (typ som överraskning köpt leksaksbilen som fattades). Det om något skulle fått LW att skynda sig ut i natten mitt i paketinslagningen.
Citera
2021-06-05, 11:49
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske för att barnen är oskyldiga i det här och litar på och är utlämnade till sina föräldrar.
Vad SD och HD håller på med för slags dödsdans går inte att förstå.
De är båda inblandade i att allt blev som det blev.
Barnen är ofrivilliga offer.

Håller med här. Jag har varit orolig många gånger för döttrarnas (och HD:s) liv och säkerhet. Extra mycket den kritiska tiden mellan domen i hovrätten och upphittandet av SD:s kropp. Drog en stor lättnadens suck efter det.

Även om de nu såklart fått en stor sorgbörda att bära på och den hade jag önskat att de kunde slippa. ALLT detta är SD:s fel, han sket fullständigt i sina döttrar och tänkte bara på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in