2021-06-05, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Pyrex*-Hanna är det nog mer stål i än bomull, helt klart! Den skörheten hon hade för flera år sedan verkar hon ha byggt upp med råge. Synd att byggnationen blev skev i grunden och till slut blev mer lik lutande tornet i Pisa.
Undrar hur mycket SD är ansvarig för i den uppbyggnaden?!

*Pyrex är ett vanligt golvbrunnsmärke har vi och en granne på gatan konstaterat, därav ytterligare ett namn till HD, Pyrex-Hanna. Kärt barn har många namn..

Det ska bli så bra nu. En fras som biter sig fast i all sin äcklighet.
Nej, hon är inte minsta svag längre. Redan 2017 ses hur målmedveten och strategisk hon är inför sitt avslöjande, en otrohet som hon vetat om. Hur hon sätter regler och ställer krav på SD.
Inte mig emot - men det är inte en bild av varken rädsla eller svaghet.

Skulle tippa att det passar henne ypperligt att bejaka offerstatus och få sjukdomsvinst. Hon omhuldas, servas och de går som på äggskal kring henne. Det HD tycker, tycker vi lika.
Hon har vinstvinning i att ses annat som svag, skör, bräcklig och oförmögen. Hon är dock imponerande snabbt på benen. När det passar henne vill säga...
Citera
2021-06-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, hon är inte minsta svag längre. Redan 2017 ses hur målmedveten och strategisk hon är inför sitt avslöjande, en otrohet som hon vetat om. Hur hon sätter regler och ställer krav på SD.
Inte mig emot - men det är inte en bild av varken rädsla eller svaghet.

Skulle tippa att det passar henne ypperligt att bejaka offerstatus och få sjukdomsvinst. Hon omhuldas, servas och de går som på äggskal kring henne. Det HD tycker, tycker vi lika.
Hon har vinstvinning i att ses annat som svag, skör, bräcklig och oförmögen. Hon är dock imponerande snabbt på benen. När det passar henne vill säga...
Precis,. Ja energinivån är så hög under så lång sammanhängande tid att det svårligen kan förklaras via bipoläritet eller depressivitet (det lilla jag förstår av det).
Vinstvinning är ordet att lägga på minnet inatt.
Citera
2021-06-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kaka söker Maka.

Det har du väldigt rätt i! Läskigt om det är hyfsat vanligt förekommande med denna parkonstellation och sjuka beteenden. Brr....
Citera
2021-06-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har sett den. Minns dock inte vem som länkade den. Men hamnade den inte i gofile via TS?

Ok, tack! Jag letar upp den och kompletterar samlingen 👍
Citera
2021-06-05, 00:28
Medlem
Citat:
Det har du väldigt rätt i! Läskigt om det är hyfsat vanligt förekommande med denna parkonstellation och sjuka beteenden. Brr....

Någon har kommenterat att dom är som En person.
Citera
2021-06-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja indiciekedjorna är solklara i sig. De har väl kommit fram till ungefär det som varit narrativet här i tråden. Allt pekar på SD och har någon t.ex loggat in så kan det bara vara han då rimligtvis.

Sen kan man göra lite analyser kring det tekniska i sig men att de gått på åklagarens linje är bara positivt på alla sätt. Repris på tingsrätten ville vi inte se.

Med tanke på tingsrättsdomen så tror jag nånstans dock att det inte är en helt självklar dom som fallit. Chansen är att andra rådmän, lagda lite åt Lindén-hållet, hade sett på detta med andra ögon.

Men tack och lov var det nu inte så. Precis som ”IT-mänskor” tolkar händelser olika så tolka jurister lagen olika. Fördelen med IT är väl att man ofta kan läsa innantill vad som hänt. Om man vet var man ska leta.
Jag är nog inne på att den tekniska avdelningens arbete under de här åren inte varit helt rättssäkert. De borde göra djupare analyser och bli mycket bättre på att dokumentera och protokollföra osv.
Nästa gång rätten tar dem på orden vad gäller ”egna tester” osv så kan det gå illa.

Hejsan Avel. Jag är glad att läsa att någon mer kan sträcka sig att tro att en annan grupp rådmän hade kunnat döma åt det andra hållet. Jag försökte lyfta just indiciekedjans svagare länkar som ett problem - just i relation till det faktum att balkongfallet är betydligt mindre komplext ur ett perspektiv där indicier enklare kan ses hänga samman. Min fråga till dig är om du tror detta fallet hade kunnat gått till HD?
Citera
2021-06-05, 00:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tack Avd.9 för allt nytt senaste dygnet!

Vet inte om filmsnutten som åkl visade upp från cykelförhöret kom med i tråden?

Här kommer den iaf något förkortad:

https://gofile.io/d/XgceV5

(Vet ej hur länge den ligger kvar)

Citat:
Ok, tack! Jag letar upp den och kompletterar samlingen 👍

Hittade inlägget.
Citera
2021-06-05, 00:56
Medlem
Citat:
Hittade inlägget.

Tack för att du tog dig tid! 👍
Jag försökte söka reda på piastrones profil då jag vill minnas att han har länkarna men kom inte fram ordentligt, är nog trött.. Ha en god helg på dig (och alla andra goda själar här i tråden, ingen glömd)!
Citera
2021-06-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Undrar om SOA anser det bevisat numera, i och med domen?
Undrar om Hanna mådde dåligt för att hon helt plötsligt insåg att Stefan var skyldig eller därför att hon insåg att det bara var Stefan som fick stå till svars för vad hon också hade deltagit i?

Nix, SOA kommer aldrig acceptera domen. Hur exfrun (H) ser på saken kommer förbli en gåta. Allt annat är tomma spekulationer. O&O
Citera
2021-06-05, 00:59
Medlem
Citat:
Det var utifall det skulle bli fällande dom.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hahaha! Låter ju helknäppt.
- Om ni anser att jag är skyldig så betalar jag väl då.
Det är i mina öron samma sak som att erkänna brottet. Är man falskeligen anklagad så vill man väl inte ens diskutera saken?

Citat:
Det kanske är en ren formalitet, att han måste svara på frågan hur han ställer sej till skadeståndet.
UW ville han i vart fall inte betala något till.

Precis, en formalitet.
Handlar ju bara om att SD/försvaret vitsordat summorna som sådana, att det inte i sig handlar om några orealistiska belopp såsom skadestånd vid mord.
Säger alltså, givetvis, absolut inget om själva skuldfrågan.
Citera
2021-06-05, 01:07
Medlem
Citat:
Hittade inlägget.

Har sett ett par gånger nu. Det är läskigt hur SD ålar sig fram och tillbaka och flinar (man ser ju inte det men PS och JR säger ju till han). Advokaten ser ju ut att vända sig mot SD och själv analysera hans beteende med.
Skulle vilja se mer av hans kroppsspråk. Kommer det ljudfiler och kanske video från hovrätten senare?
Citera
2021-06-05, 01:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har sett ett par gånger nu. Det är läskigt hur SD ålar sig fram och tillbaka och flinar (man ser ju inte det men PS och JR säger ju till han). Advokaten ser ju ut att vända sig mot SD och själv analysera hans beteende med.
Skulle vilja se mer av hans kroppsspråk. Kommer det ljudfiler och kanske video från hovrätten senare?

Tror faktiskt att IB tycker att det är riktigt skönt att slippa SD nu, även om han så klart inte skulle önskat att det blev som det blev.

Jag har en känsla av att det inte kommer mer från HR, särskilt inte med den riktning som allt tagit iom SD:s (förmodade) självmord.
Hoppas att jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in