2021-06-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, det är vad jag undrar över.
Nu blev Stefan överbevisad.
Att Soa skulle agera med att orsaka Stefan viss kroppsskada är inte långsökt.
Kan även ligga bakom det förmodade självmordet.
Så fruktansvärt besviken och insikten att han har skyddat en brottsling, likt Ba och Hd.
Skandal deluxe, finns ingen matta stor nog att dölja det misstaget.

Ja, SOA måste ha insett läget nu efter att ha stöttat och trott på SD i 3 år. Blivit fulljugen. Klart han måste ha blivit extremt besviken och förbannad. Kanske känt sig dum.
Citera
2021-06-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Ja, du har också märkt det, bra! Kanske blir så när man levt ihop så länge eller vad tror du? Kanske övat in svar tillsammans.
Skulle vara fränt om SD efterlämnar en digital och hemlig inspelning där de övar ihop på svar..

Kaka söker Maka.
Citera
2021-06-04, 23:35
Medlem
Ligger 2 dagar efter i tråden med min läsning men är det ingen som kan delge hur snacket går i Örebro om Stefans självmord? Vid det här laget måste det ju läckt ut om det var SAO eller inte samt SDs sätt att ta sig av daga?
Citera
2021-06-04, 23:43
Medlem
Citat:
Legendstatus på den sammanställningen! 👍
Det skulle gå att skriva en lista på det hon kommer ihåg, med. Den listan blir inte lång men blir ganska kärnfull i vad hon kommer ihåg av traumatiska och livsomvälvande händelser. Eller ja, kommer ihåg och kommer ihåg..det är ju närmast skitsaker hon kommer ihåg..

Det finns så mycket att hämta både ur de nedskrivna ~ 450 sidorna (10 förhör) och från förhöret i TR som är ca: 80 min långt.

När jag lyssnat på TR-förhöret några gånger är det ganska genomskinligt vad för typ av frågor hon tränat in att svara "jag minns inte" och vilka frågor som är lite överraskande för henne. Likaså hur besvärligt det är för henne att hon måste styrka SD:s blodsex genom att säga att LW sagt det själv till henne.
Tonarten, snabbheten, styrkan eller den extra betänketid hon behöver för att svara avslöjar henne ju mer man lyssnar. Det är väl så man genomskådar känslan av att det hon säger är lögn eller uppdiktat/genomtänkt svar som övats in.

Ska lyssna på ett av SD:s förhör i rätten. Vill minnas att även SD, likt HD, uttalar samma fras "det är faktiskt något viktigare här, en mordutredningen som pågår" eller liknande på frågor varför de inte minns. Någon som minns den på rak arm? Annars kollar jag och återkommer.

Pyrex*-Hanna är det nog mer stål i än bomull, helt klart! Den skörheten hon hade för flera år sedan verkar hon ha byggt upp med råge. Synd att byggnationen blev skev i grunden och till slut blev mer lik lutande tornet i Pisa.
Undrar hur mycket SD är ansvarig för i den uppbyggnaden?!

*Pyrex är ett vanligt golvbrunnsmärke har vi och en granne på gatan konstaterat, därav ytterligare ett namn till HD, Pyrex-Hanna. Kärt barn har många namn..

Det ska bli så bra nu. En fras som biter sig fast i all sin äcklighet.

"Det är faktiskt en mordutredning" sa SD under ett av de allra första förhören av P. Springare och Johan R. Finns på video. P. S blir irriterad när SD inte vet om eller hur han har cyklat kvällen den 14e.

Intressant detta med lögnares kropps- och röstspråk. Länge trodde man att ögon och kroppsspråk var avslöjande, men som du skriver: röstläge, styrka och intonation är mycket mer avslöjande.
Citera
2021-06-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Ligger 2 dagar efter i tråden med min läsning men är det ingen som kan delge hur snacket går i Örebro om Stefans självmord? Vid det här laget måste det ju läckt ut om det var SAO eller inte samt SDs sätt att ta sig av daga?

Inget har läckt hit och tveksamt om det gör det.
Citera
2021-06-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var utifall det skulle bli fällande dom.

Hahaha! Låter ju helknäppt.
- Om ni anser att jag är skyldig så betalar jag väl då.
Det är i mina öron samma sak som att erkänna brottet. Är man falskeligen anklagad så vill man väl inte ens diskutera saken?
Citera
2021-06-04, 23:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hahaha! Låter ju helknäppt.
- Om ni anser att jag är skyldig så betalar jag väl då.
Det är i mina öron samma sak som att erkänna brottet. Är man falskeligen anklagad så vill man väl inte ens diskutera saken?

Det kanske är en ren formalitet, att han måste svara på frågan hur han ställer sej till skadeståndet.
UW ville han i vart fall inte betala något till.
Citera
2021-06-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I förhör i TR säger hon att hon inte har problem med minnet i allmänhet, typ.
Bara när det gäller mord kanske.

Tack för återkoppling om det 👍
Det är bra att så många är engagerade och att vi lägger märke till olika saker.

Ibland är det ju svårt att sätta ord på känslan att något är fel. Men i den här tråden rätas frågetecknen ut förr eller senare.
Citera
2021-06-04, 23:56
Medlem
Citat:
"Det är faktiskt en mordutredning" sa SD under ett av de allra första förhören av P. Springare och Johan R. Finns på video. P. S blir irriterad när SD inte vet om eller hur han har cyklat kvällen den 14e.

Intressant detta med lögnares kropps- och röstspråk. Länge trodde man att ögon och kroppsspråk var avslöjande, men som du skriver: röstläge, styrka och intonation är mycket mer avslöjande.
Aha det är där SD säger det.
Snabb fråga: finns den videon tillgänglig (i så fall har jag missat den)?
Citera
2021-06-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ett erkännande, intressant, om han vore helt utan skuld skulle han aldrig betalat ett öre

Visst är det ett väl kamouflerat erkännande. Men det spelar liksom ingen roll för domstolen. SUCK!
Citera
2021-06-05, 00:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

När SD får frågor från sina försvarare där på sluttampen så hör man hur han säger ”mmm” ”mmm” hela tiden innan de frågat klart. Han är så på att han knappt kan behärska sej tills han ska få breda ut sej.
Det är lite andra tongångar när BL ger honom en tillsägelse att han gör utvikningar och inte svarar på Åkl frågor. Man riktigt hör hur SD spänner sej för att hålla lugnet. Och det går ... så där.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-05 kl. 00:08.
Citera
2021-06-05, 00:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Aha det är där SD säger det.
Snabb fråga: finns den videon tillgänglig (i så fall har jag missat den)?

Jag har sett den. Minns dock inte vem som länkade den. Men hamnade den inte i gofile via TS?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-05 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in