Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Källor o annat kan ju styrka din berättelse?
GF är som klippt o skuren som C.I.A-agent.
Ingen komisk variant heller.
Profilen är exakt.
Jag hänger inte med med alla förkortningar ,vem är GF?
Citera
2021-06-02, 22:13
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag hänger inte med med alla förkortningar ,vem är GF?

Så vitt jag vet, om inget ändrats, är det Tomas T. Konstnären och Palmehataren med ateljé i GS.
Citera
2021-06-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Så vitt jag vet, om inget ändrats, är det Tomas T. Konstnären och Palmehataren med ateljé i GS.
OK tack ...
Obehaglig människa.......Usch.......
Citera
2021-06-02, 22:30
Medlem
Kommer ni ihåg Fred Harrison:
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/bostad/a/oAXOnR/oraklets-18-arsformel-avslojar-nasta-bostadskrasch
Citera
2021-06-02, 23:20
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag såg bland annat följande i ett Palmeforum på Facebook

"Min begäran om hela uppslag D-3178 om Arvo Horm och hela uppslag G-4984 om Åke Lindsten avslås med motiveringen att det omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1 paragrafen OSL huruvida dessa enskilda personer förekommer i uppslagen eller inte, och jag får då inte ut några handlingar alls."

"Vidare har jag begärt ut hela uppslaget N-3319 som handlar om VG. Tidigare har jag angående VG och hans intrång på ITT Flygt fått ett myndighetsbeslut där jag fick rätt i att uppgifter om honom inte skulle maskas eftersom han sedan länge är avliden. Men nu får jag ändå dokument i N-3319 som är helt söndermaskade och där egentligen bara en halv sida är läsbar med något sorts sammanhang. Här måste jag tydligen åberopa det gamla myndighetsbeslutet ännu en gång. "

"Vidare kan från min begäran noteras att PU enligt beskedet märkligt nog inte har några foton eller fotokopior på föremål och dokument som har beslagtagits i husrannsakan hos VG enligt protokoll N-3218.

Dessutom finns inget material om de poliser som enligt Ulf Dahlsten genomförde en insats i området på mordkvällen.
Och det finns märkligt nog inte några förhör med eller PM om eller av advokaten Lennart Hane."

Om ovanstående om uppslagen kring Horn och Lindsten stämmer hoppas jag personen JO-anmäler Polismyndigheten. Det är en allmän handling som ska lämnas ut. Uppgifterna ska prövas mot sekretess. Ärendemening får inte maskas överhuvudtaget.
Citera
2021-06-03, 09:18
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LZJ.37
Det svåra är inte att innertaket har låg bärighet utan det är att det finns en stor mängd isolering (gullfiber och sågspån) som täcker hela vinden. Det är som att leta efter en nål i en höstack.

Det enda riktiga som finns att göra är att undersöka vinden med radarutrustning. Vi har haft kontakt med en radartekniker som jobbar med detta åt polisen och är mycket van vid att ta fram just vapen. Undersökningen tar bara ett par timmar och ger ett 99% säkert svar. Vi är beredda att betala hela kostnaden själva men husägaren vägrar att gå med på det. Efter att husägaren hade ett samtal med en polis i palmegruppen vägrar han nu låta någon mer få tillgång till vinden.

Den enda möjligheten som jag kan se det är att polisen beslutar om husrannsakan och själva gör radarundersökningen. Men alla poliser och åklagare som vi har haft kontakt med de sista 2 åren är totalt ointresserade av att göra någonting.

Wow, visste inte att det var någon som jobbade på det, imponerande. Då får vi hoppas att surgubben i huset snart är redo att läggas in på hemmet så ni kan skicka dit radarn på visningsdagen.
Citera
2021-06-03, 10:58
Medlem
ben-varfors avatar
Nu finns det intresse för amerikansk avlyssning. Då kunde man
kanske häva hemligstämplarna från 1989 när det gäller Nerzjinskij
också.

https://www.svd.se/hultqvist-inte-nojd-med-svar-om-avlyssning
Citera
2021-06-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Källor o annat kan ju styrka din berättelse?
GF är som klippt o skuren som C.I.A-agent.
Ingen komisk variant heller.
Profilen är exakt.

Källa är närstående till GF.
Jag har ofta funderat på varför GF så abrupt avfördes från utredningen. Ingen förklaring ges i något släppt dokument. Och varför inkommet material därefter med bilder på GF hållandes vapen som mycket väl kan var av rätt sort inte följs upp. Varför handlingar glöms bort och inte hittas. Varför de nu inte alls lämnas ut... varför förhör nr 2 förnekas ha ägt rum...

Tanken att GF i själva verket var agent åt ena eller andra hållet har ibland slagit mig som åtminstone kittlande. Det skulle förklara ett och annat. Men även kräva en del förklaringar.

Kan tilläggas att han spenderat tid och troligen delvis växt upp i USA och Kanada.
Senast redigerad av Kall-Kyl 2021-06-04 kl. 00:58.
Citera
2021-06-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Vilken företagsledare var det?
Får återkomma i frågan.
Citera
2021-06-04, 06:19
Medlem
I do not know who GF is
According to previous posts - he had an art exhibit / gallerie in GS

Anyone know by chance - what kind of car he drove?

Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Källa är närstående till GF.
Jag har ofta funderat på varför GF så abrupt avfördes från utredningen. Ingen förklaring ges i något släppt dokument. Och varför inkommet material därefter med bilder på GF hållandes vapen som mycket väl kan var av rätt sort inte följs upp. Varför handlingar glöms bort och inte hittas. Varför de nu inte alls lämnas ut... varför förhör nr 2 förnekas ha ägt rum...

Tanken att GF i själva verket var agent åt ena eller andra hållet har ibland slagit mig som åtminstone kittlande. Det skulle förklara ett och annat. Men även kräva en del förklaringar.

Kan tilläggas att han spenderat tid och troligen delvis växt upp i USA och Kanada.
Citera
2021-06-04, 08:12
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
I do not know who GF is

Car? Not a clue

(FB) Tråden om GMP-objekt GF (konstnären Thomas T)
Citera
2021-06-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
I do not know who GF is

He is not known for driving. I have a suspicion he doesn't have a driver's licence. He was known for walking and using the subway.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in