2021-06-03, 10:33
Medlem
Kanske hade SD bestämt en tid då alla skulle komma och fira ute på landet och när det inte blev utfallet så ringde SD till SOA och sa att han skulle komma själv. Och då hittade SOA SD.
Citera
2021-06-03, 10:41
Medlem
Kan SD ha haft ett eget skjutvapen? Kommer ihåg att när polisen bröt sig in vid gripandet i hans hem så gick snacket att orsaken till den snabba "raiden" var att SD skulle kunna göra sig illa (med vapen?).
Citera
2021-06-03, 10:52
Medlem
Otto Flicks avatar
Ni med koll. Vilket datum var den bild från?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Verkar ju som att han är på något slags sommarställe och har det blivit klarlagt vem som sitter med honom?
Citera
2021-06-03, 10:57
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en sak om en vanlig person begår självmord, som Deniz Arda.
Oavsett hur mycket publicitet fallet har fått så är han fortfarande en privatperson och då är det helt rätt att allt i fallet är privat och sekretessbelagt.

Det är en helt annan sak om en dömd mördare begår självmord.
Det handlar om ett fall som har allmänintresse och som det har skrivits massor om i media.
Som jag ser det hör det ihop med fallet och det borde inte vara belagt med sekretess.

När det handlar om den andra Stefan som för några år sedan begick självmord innan mordrättegång fick vi i alla fall veta hur han begick självmord.
Han hängde sig väl i häktet (gymet) i sina skosnören?

Det beror på vad man menar med allmänintresse.
Jag tror det finns ett mycket större "intresse" runt Arda än SD.
Jag följde fallet om tragedin i Bjärred och även där fanns det personer som påstod att fallet har ett allmänintresse och ansågs sej därför ha rätt att få veta detaljer. Vilket jag själv inte håller med om trots mitt stora intresse för fallet.
Jag tror det lätt blir så när man uppslukas av ett fall att man tror att alla andra ser det på samma sätt.
Fallet Bjärred är väl glömt för länge sedan och det är väl snart Arda också. Jag har lite svårt att se spänningen i fallet SD, man mördar kvinna, mannen tar sitt liv. Jag tror det är som det brukar vara att de enda som är intresserade är de som skriver i trådarna på flashback.
Citera
2021-06-03, 11:04
Medlem
Citat från correns reporter som bevakat rättegången gällande mordet på Lilla Hjärtats, Esmeralda i hovrätten:

Mamman kommer inte begäras häktas i dag. Om en person suttit häktad sedan tidigare ska rätten ta beslut om fortsatt häktning direkt efter avslutad förhandling. I övrigt fall blir det beslut om häktning när det står klart vad personen döms för. I det här fallet blir det aktuellt med häktning först om mamman förklaras skyldig till mord, dråp eller synnerligen grov misshandel.

Så det verkar inte vara helt ovanligt, men korkat.
Citera
2021-06-03, 11:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Det får inte sluta så här, ett sånt jävla antiklimax. När polisen fastslår att det är självmord så blir det ju givet med locket på. En massa "inga kommentarer"-kommentarer och inga handlingar kommer att lämnas ut.

Men finns så många frågor som nog aldrig kommer få svar utan bara blir till, visserligen plausibla, trådspekulationer.
* Hur dog han?
* När exakt dog han?
* Vem var med honom?
* Var det någon som visste att han skulle ta livet av sig vid fällande dom och undlät att förvarna myndigheter?
* Lämnade han något brev efter sig?
* Hur inblandade är, och vad visste, golvbrunns-Hanna och handhjärts-Svenne egentligen om Lenas död?

Om Stefan blivit inlåst i Tidaholm eller Kumla fanns ju chansen i allafall att han skulle sjunga ut och inte ta hela skulden själv för detta "amatör-mord".
Tidigare har han sagt att Lena mördades "mot min vilja".
Nu säger han att mordet är för klantigt gjort för att han ska vara skyldig.

Är båda dessa uttalanden en hint om att det faktiskt inte var han som slog ihjäl Lena?
Citera
2021-06-03, 11:17
Medlem
Jag kan bara konstatera att HD inte såg välmående och glad ut, exakt en månad innan mordet på Lena.
Hon ser manisk ut
https://img.geocaching.com/cache/log/94ff1085-d02d-4fb4-92a0-c7fb29e1a447.jpg
Citera
2021-06-03, 11:22
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:

Är båda dessa uttalanden en hint om att det faktiskt inte var han som slog ihjäl Lena?

Jag är helt övertygad om att det var SD som slog var hennes bödel, men givetvis var det ett krav från någon (hmm) att det skulle innan USA-resan.

Däremot var Steffes, och medkonspiratörernas, plan givetvis mer raffinerad än att helt enkelt slå ihjäl henne bakom ett bullerplank intill motorvägen medelst ett domkraftshandtag.

Den mer listiga planen involverade ju ett samtal till polisen om påstådda "snorungar" som stod i bakhåll, en utlurad Lena för att kolla en cache i skogen, en lämpligt "glömd" telefon, listig konversation i Telegram etc.
Citera
2021-06-03, 11:27
Medlem
Citat:

Han fick ut Lena, men HD var nog redo vid planket, beredd. 17 slag.
Sparkad, slagen nertryckt, Stefan hade mycket sår och skråmor på händerna och benen.
Han har säkert varit den som avvärjde Lenas kamp, medan HD slog.

Som han uttryckte vid förhör ang domkraftskaftet, att han inte hade använt skaftet, men att han inte kunde veta vad någon annan använt.

Citat från aktbilaga 58, göta hovrätt

MT: Nej... Jag vet i alla fall att jag inte har använt nånting sånt där för att skada nån. Sen vad nån annan har haft, ingen aning. Och.. eller bara så (ohörbart..)
BFL: Vilket då menar du? vad.. jag hörde inte vad sa du? vad? MT: Vad nån annan har använt för nånting.

Det är klargjort att någon efter händelsen rört/flyttat på Lenas kropp, att benen särats.
Kroppen var mycket besudlad av blod och smuts, ändå kunde Stefans sperma säkras..
Som om han stått som en nekrofil..
Senast redigerad av Litenensam 2021-06-03 kl. 11:34.
Citera
2021-06-03, 11:29
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag är helt övertygad om att det var SD som slog var hennes bödel, men givetvis var det ett krav från någon (hmm) att det skulle innan USA-resan.

Däremot var Steffes, och medkonspiratörernas, plan givetvis mer raffinerad än att helt enkelt slå ihjäl henne bakom ett bullerplank intill motorvägen medelst ett domkraftshandtag.

Den mer listiga planen involverade ju ett samtal till polisen om påstådda "snorungar" som stod i bakhåll, en utlurad Lena för att kolla en cache i skogen, en lämpligt "glömd" telefon, listig konversation i Telegram etc.

Exakt så (men helt ensam gärningsman)! SD tyckte nog att det verkade jätterimligt. Varför han backade är dock mer oklart, jag har flera teorier om det.
Citera
2021-06-03, 11:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jobb? Skola? Lundby? Hemma hos HD?

Jag tror dock att de var samlade för gofika och firande i Folketorp.

Det är ändå ganska förvånande att inget framkommit om var de var.

Efter de här tre åren vet de exakt vem de kan lita på och vem de inte kan lita på.
Citera
2021-06-03, 11:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kan bara konstatera att HD inte såg välmående och glad ut, exakt en månad innan mordet på Lena.
Hon ser manisk ut
https://img.geocaching.com/cache/log/94ff1085-d02d-4fb4-92a0-c7fb29e1a447.jpg

? Var får du allt ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in