Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Jag borde skrivit erfarna och kunniga snarare än insatta. Kvalificerade gissare.
(Som jag iof tänker har viss insyn i andra fall där det varit oklart om det handlat om suicid eller mord och därmed ha lite på fötterna).
Kanske SOA hjälpt SD ekonomiskt "under bordet" den här tiden.
Att han beräknande eller i stundens hetta bragt SD om livet känns ändå lite långsökt.
LWs anhöriga kan tydligen kräva dödsboet på skadeståndet även om domen inte vunnit laga kraft enligt en tingsfiskal som jag pratade med.
Aha, tack för förtydligandet.
Ja, vad säger man.
Förmodligen har dessa personer både sett, hört och varit med om situationer som gör att de inte alltid är som det verkar (rent logiskt).
Vi som inte konfronteras med sånt här dagligen, har nog en "inre spärr" att tro att männsikor beter sig på ett sådant sätt. Det är naturligt. Man kan ju inte gå omkring och misstänka folk för de mest underliga sakerna dagarna i ända sas.
Jg håller med om att det verkar vara ganska osannolikt att det inte är självmord och just det tillfället verkar vara lite underlig tillfällighet.
Men vad vet man. Kanske har det under HR- förhandlingarna börjat klarna även för anhöriga till SD vad som försegått under åren.
Kanske det inte gjordes några försök till att avstyra, förhindra, eller annat som kunnat rädda livet på SD?
Men jag har svårt att tro det också.
Jag tycker att det verkar som att polisen vara på tårna direkt här genom att på en gång spärra av och ta in en misstänkt. Jag hoppas att man kan få tillräckliga svar på frågorna och att allt är som det "verkar" vara.
Skönt för Lenas anhöriga om de kan få ut skadeståndet, samtidigt som man tänker att det är små summor som inte är något plåster på såren. Inte heller blir det bättre för SDs barn, som även de är oskyldiga i det här hemska spelet.
Även de har förlorat mycket. Inte minst tillton på att den som ska ta hand om och värna om dig mest, inte alls var den du trodde.