2021-06-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det skulle vara trovärdigare för ICC om både PA och Hamas blir åtalade innan IDF.

Ar du radd lilla zzionist? Var lugn, alla sidor granskas for krigsbrott sedan 8 juni 2013.
Citera
2021-06-03, 03:09
Medlem
Vad var grejen med att börja kriga mot Israel genom att skjuta raketer om Palestina endå skulle ge upp direkt?
Ökänt att Israel har Iron Dome som sköt ner varenda raket, sen var det bara deras egna civila som fick sätta livet till något helt meningslöst, så Palestina "dödade" bara sina egna kan man säga.

Är absolut inte på judarnas sida allt dem gjort mot palestinier och sådant är vidrigt och sjukt men vad var tanken?
Judarna styr bankerna och är USAs högra hand, dvs Palestina har tyvärr inte en chans.
Citera
2021-06-03, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du kan alltså inte säga ett enda land i MÖ som är bättre än Israel, ok.

"Er"? Vet inte ens vilka du pratar om?

Alla länder i MÖ är bättre än Israel.

Jag pratar om er. Fundera på vilka du tillhör din dumma åsna 😂
Citera
2021-06-03, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Vad var grejen med att börja kriga mot Israel genom att skjuta raketer om Palestina endå skulle ge upp direkt?
Ökänt att Israel har Iron Dome som sköt ner varenda raket, sen var det bara deras egna civila som fick sätta livet till något helt meningslöst, så Palestina "dödade" bara sina egna kan man säga.

Är absolut inte på judarnas sida allt dem gjort mot palestinier och sådant är vidrigt och sjukt men vad var tanken?
Judarna styr bankerna och är USAs högra hand, dvs Palestina har tyvärr inte en chans.

Ockupationsmakten ska inte få vila, aldrig.

Sen att du tror att Iron Drome sköt ner alla raketer vissar på hur okunnig du är i ämnet.
Citera
2021-06-03, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Hamas har varit terrorister och är det än idag, vet knappast om jag tycker att de är så unika. Vare sig unika eller speciella. Men ser du Gaza som en framgång, ja du får du väl tycka det.

Hamas inte varre an zzionister barnamordare. Skulle inte forvana mig om Hamas slapps in for det blir ingen fred utan Hamas. Om zzionassar ar ena parten sa klart ar Hamas ocksa en part.
Citera
2021-06-03, 07:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Alla länder i MÖ är bättre än Israel.

Jag pratar om er. Fundera på vilka du tillhör din dumma åsna 😂

Fundersam på vad du menar med bättre? Du menar att man får ha sex med minderåriga i de andra länderna eller? Döda frun?
Citera
2021-06-03, 08:15
Avstängd
Citat:
Det borde vara så ja, men som sagt kommer ex. "allmep" upp först som resultat 5 på google, efter BBC, Al Jazeera och Reutersartiklar om Bidens bidrag till Palestina. Nathan Cummings Fund kommer inte ens upp förrän på sida 4, SIPP kommer inte upp förrän på sida 5 osv. Det är en israelisk fond per sida blandat med diverse pallywoodplattityder om Israel.
The Nathan Cummings foundation är inga problem att hitta:
https://nathancummings.org/
Det är någon sorts privat välgörenhetsstiftelse som ger pengar åt allt möjligt och om du letar kanske du rentav kan hitta att den gett pengar åt palestinier någon gång, men det är något helt annat än att staten Israel kompenserar för stulen mark. Dvs det var ungefär vad jag väntade mig: du råbluffar i hopp om att ingen skall syna.

Inte heller allmep är svår att hitta.
https://www.allmep.org/
Citera
2021-06-03, 08:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
The Nathan Cummings foundation är inga problem att hitta:
https://nathancummings.org/
Det är någon sorts privat välgörenhetsstiftelse som ger pengar åt allt möjligt och om du letar kanske du rentav kan hitta att den gett pengar åt palestinier någon gång, men det är något helt annat än att staten Israel kompenserar för stulen mark. Dvs det var ungefär vad jag väntade mig: du råbluffar i hopp om att ingen skall syna.

Inte heller allmep är svår att hitta.
https://www.allmep.org/

Det jag menar är att de borde komma upp på första sidan, inte fjärde, femte eller tionde.
Citera
2021-06-03, 08:29
Avstängd
Citat:
Det jag menar är att de borde komma upp på första sidan, inte fjärde, femte eller tionde.
Båda kom upp som första resultat för mig. Google brukar minnas vad man sökt på tidigare så det kanske ger en antydan om vad du brukar söka på...

I vilket fall som helst stödjer de inte ditt påstående.
Citera
2021-06-03, 08:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Båda kom upp som första resultat för mig. Google brukar minnas vad man sökt på tidigare så det kanske ger en antydan om vad du brukar söka på...

I vilket fall som helst stödjer de inte ditt påstående.

Vad sökte du på isf? Namnet eller "israeli funds for palestinians"?
Citera
2021-06-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hela staten Israel är grundad på religiösa texter. Israel förföljer palestinier. Fatta det!

Israel är en brutal apartheid regim. Det pågår flera internationella utredningar mot Israel, bland annat i Haag.

Er tid är snart över.
Ja ICC utreder ju Israel.
Men ICC hade/har även en utredning mot USA i Afghanistan. Dom fastställde Även att brittisk trupper hade begått krigsbrott Men valde att inte agera.
ICC kommer säkerligen hitta soldater i Israel som misskött sig men efter som IL inte samarbetar med ICC händer inget.

Men nu är ju Bibi borta, första steget.
Yair Lapid får ju visa vägen nu och förhandla.
Problemet är ju om Hamas vill driva bort alla Judar helt, då kan man ju inte förhandla.
Citera
2021-06-03, 08:55
Avstängd
Citat:
Vad sökte du på isf? Namnet eller "israeli funds for palestinians"?
Jag sökte på namnen eftersom du gett dem, men istället för att tjafsa om sökresultat kanske du kunde förklara hur du menar att dessa stödjer ditt påstående. Vare sig där du påstod att Palestinier har rätt att få tillbaka sin mark eller det där du påstod att de hade rätt till ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in