2021-06-02, 22:17
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Israel är en ockupationsmakt som trakasserar kristna.

"The oppression of Christians in Israel comes mostly from Ultra-Orthodox Jews"

https://www.opendoorsusa.org/take-action/pray/christians-feel-growing-oppression-in-israel/

Att religiösa förföljer varandra, check! Du kommer inte mötas av motargument från mig, se listan... Räkna ex antalet kyrkor i Saudi om du vill?

Men var hittade du Israel på listan över de 50 värsta?
Citera
2021-06-02, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Min hebreiska är rätt rostig.
Du måste skämta. Finns dessa fonder som betalar för all mark Israel stal skulle det annonseras vitt och brett på alla tillgängliga språk.
Citera
2021-06-02, 22:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du måste skämta. Finns dessa fonder som betalar för all mark Israel stal skulle det annonseras vitt och brett på alla tillgängliga språk.

Det borde vara så ja, men som sagt kommer ex. "allmep" upp först som resultat 5 på google, efter BBC, Al Jazeera och Reutersartiklar om Bidens bidrag till Palestina. Nathan Cummings Fund kommer inte ens upp förrän på sida 4, SIPP kommer inte upp förrän på sida 5 osv. Det är en israelisk fond per sida blandat med diverse pallywoodplattityder om Israel.
Citera
2021-06-02, 22:34
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Min information gällande Hamas utveckling från 1998 kommer främst från olika oberoende doktorsavhandlingar samt annat vetenskapligt materiel tillgängligt på nätet. Mycket att läsa ibland men intressant.

Hamas och Gaza, arab och den muslimska världen är inte som hemma på din gata. Lika lite som om du möter ursprungsbefolkning i Amazonas. Det handlar inte om hur de ska reglera sitt samhälle.
I detta fall, handlar det om en främmande ockupationsmakt som är inblandat, detta får man aldrig glömma. Vilka är vi kolonisatörer att bestämma?
Problemet är Israel inte Hamas....

Håller med jag faller ofta tillbaka på PEW men mer finns såklart.

"Vi" kolonisatörer? Jag har aldrig koloniserat något land vad jag vet. Vill du vara seriös och prata kolonier och imperialism så brukar jag hylla Etiopien i deras kamp mot Italien bla. Likaså Indiernas kamp mot britterna, så jag försvarar inte kolonialism om du nu tror det?

Du lyckas ändå inte helt dribbla bort frågan, att du kritiserar Israel inte för att de är på något sätt värst utan av andra anledningar. Tror inte ens någon i denna tråd försökt att argumentera att Israel är värst. Men det är ju ärligt. Vilket land i mellanöstern var bättre nu då?

Israel gör sin beskärda del av fel, utan tvekan. Men det är inte en dödskult som Hamas.
Citera
2021-06-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Att religiösa förföljer varandra, check! Du kommer inte mötas av motargument från mig, se listan... Räkna ex antalet kyrkor i Saudi om du vill?

Men var hittade du Israel på listan över de 50 värsta?

Hela staten Israel är grundad på religiösa texter. Israel förföljer palestinier. Fatta det!

Israel är en brutal apartheid regim. Det pågår flera internationella utredningar mot Israel, bland annat i Haag.

Er tid är snart över.
Senast redigerad av Richmoney 2021-06-02 kl. 22:49.
Citera
2021-06-02, 22:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Hela staten Israel är grundad på religiösa texter. Israel förföljer palestinier. Fatta det!

Israel är en brutal apartheid regim. Det pågår flera internationella utredningar mot Israel, bland annat i Haag.

Er tid är snart över.

Ha ha, du har ju inte hängt med alls. Fråga gärna vilka religiösa texter jag tror på?

Israel har många fel men är kanske det bästa landet i mellanöstern, eller har du ett bättre exempel?

"Er"? Du antar alldeles för mycket.
Citera
2021-06-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ha ha, du har ju inte hängt med alls. Fråga gärna vilka religiösa texter jag tror på?

Israel har många fel men är kanske det bästa landet i mellanöstern, eller har du ett bättre exempel?

"Er"? Du antar alldeles för mycket.

Bra att du erkänner att Israel har många fel.
Ta nu avstånd från Israel så blir du en bra kille.😂
Citera
2021-06-02, 23:04
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Bra att du erkänner att Israel har många fel.
Ta nu avstånd från Israel så blir du en bra kille.😂

Japp, Israel är en sk flawed democracy.

Svara nu på vilket land som är bättre, vi kan bortse från PA och Hamas då de är auktoritära.

Citera
2021-06-02, 23:17
Medlem
Citat:
Japp, Israel är en sk flawed democracy.

Svara nu på vilket land som är bättre, vi kan bortse från PA och Hamas då de är auktoritära.

Vi kan bortse Israel som är en auktoritär apartheid regim. Er tid är snart över.
Citera
2021-06-02, 23:20
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vi kan bortse Israel som är en auktoritär apartheid regim. Er tid är snart över.

Du kan alltså inte säga ett enda land i MÖ som är bättre än Israel, ok.

"Er"? Vet inte ens vilka du pratar om?
Citera
2021-06-02, 23:47
Medlem
arbetets avatar
Har vi tur nu så har Netanyahu satt sin sista potatis:

Klart för ny regering i Israel – partikoalition överens
En koalition av israeliska oppositionspartier har lyckats komma överens om att bilda en ny regering i Israel, skriver Reuters. Premiärminister Benjamin Netanyahus tolvåriga tid vid makten ser därmed ut att vara över.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/klart-for-ny-regering-i-israel-1
Citera
2021-06-03, 00:10
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har vi tur nu så har Netanyahu satt sin sista potatis:

Klart för ny regering i Israel – partikoalition överens
En koalition av israeliska oppositionspartier har lyckats komma överens om att bilda en ny regering i Israel, skriver Reuters. Premiärminister Benjamin Netanyahus tolvåriga tid vid makten ser därmed ut att vara över.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/klart-for-ny-regering-i-israel-1

Hoppas han åker i fängelse för sina mutbrott..
Eller utlämnas till Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in