Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Om Sverige inte hade funnits som stat hade de faktiskt kunnat göra det rent lagligt. Ex. om hundratusentals araber hade immigrerat innan Gustav Vasas frihetskrig mot Danmark hade de haft en solkar juridisk opportunitet att kräva en egen stat inom det nuvarande Sveriges gränser precis som svenskarna hade.
Du kommer med din "stat" hela tiden.
Men det är ju inte det väsentliga och du svarar inte på frågan. Det bodde redan folk i området, som sionisterna behövde få bort för det var ju bara ett eget land som dög åt sionisterna. Judarna som hade bott i området sedan länge gillade inte alls att sionisterna började ställa krav och bråka med invånarna.
Vem gör sånt?
Är det inte konstigt att invandrare som säger sig vara förföljda börjar bråka med sina nya grannar? Jag tycker att det är högst besynnerligt. Det naturliga hade ju varit att söka skydd bland dessa som inte var fientliga från början.
Jag kan svara på frågan själv: Jag tror att svenskar hade kämpat mot inkräktarna, oavsett vilka de var. Juridiken hade inte spelat någon roll.
Det är väldigt märkligt att du inte förstår det självklara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Och oavsett vad du säger om "sionisterna" så är araberna också invandrare. Per definition.
Alla har ett ursprung. Men att kräva och de facto skapa en egen stat bland främlingar, är en helt annan sak.