2021-06-10, 12:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om Sverige inte hade funnits som stat hade de faktiskt kunnat göra det rent lagligt. Ex. om hundratusentals araber hade immigrerat innan Gustav Vasas frihetskrig mot Danmark hade de haft en solkar juridisk opportunitet att kräva en egen stat inom det nuvarande Sveriges gränser precis som svenskarna hade.
Du kommer med din "stat" hela tiden.
Men det är ju inte det väsentliga och du svarar inte på frågan. Det bodde redan folk i området, som sionisterna behövde få bort för det var ju bara ett eget land som dög åt sionisterna. Judarna som hade bott i området sedan länge gillade inte alls att sionisterna började ställa krav och bråka med invånarna.
Vem gör sånt?
Är det inte konstigt att invandrare som säger sig vara förföljda börjar bråka med sina nya grannar? Jag tycker att det är högst besynnerligt. Det naturliga hade ju varit att söka skydd bland dessa som inte var fientliga från början.

Jag kan svara på frågan själv: Jag tror att svenskar hade kämpat mot inkräktarna, oavsett vilka de var. Juridiken hade inte spelat någon roll.
Det är väldigt märkligt att du inte förstår det självklara.
Citat:
Och oavsett vad du säger om "sionisterna" så är araberna också invandrare. Per definition.
Alla har ett ursprung. Men att kräva och de facto skapa en egen stat bland främlingar, är en helt annan sak.
Citera
2021-06-10, 12:19
Medlem
Citat:
Nej, jag menar Mansour Abbas i den israeliska regeringen som använde sina privata medel som han fått av israeliska skattebetalare för att sponsra en palestinsk familj som uppfostrat en mördare. Försök att föreställa dig ett scenario när en palestinsk minister betalar ut 40k dollar till en judisk terrorist.

OK. Jag trodde du menade denna: https://news.yahoo.com/palestinian-president-pays-42k-family-160858923.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAHsp iCwxpmHIhDVfv6RRIu1XV_0KhENrh7zrkWPjNZ3-1hXaQZBoNAxS2bqmb7IKEfBI57V3h5nFbZ P7BU3-aLWW-IySx3MhIchYiKqcrZMJzSbBMlWIlQibJxcawkeI7Vee-Ge02wKTBWWExcYrtLuoBGXWphbQj1TBWZpc1wKL
Citera
2021-06-10, 12:24
Medlem
Lär inte dröja allt för länge innan sion "peakar" och då vänder "dödsvinden"! Får se om de blodsugande sionistjudarna kan gå på havsvatten eller själva vill ha det andra alternativet som man påtvingat miljontals palestinier.

And it's all over!
Citera
2021-06-10, 12:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och du klarar inte ens att erkänna att det är ockupationsmakten Israel med sina bosättningar som är det stora problemet utan låtsas om Hamas bar la ned vapnen så skulle allt vara frid och fröjd.

Jag gillar inte bosättningarna på Västbanken och ja jag vill att båda lägger ned vapnen och istället sätter sig vid ett bord och pratar istället.

Precis så.
Citera
2021-06-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Kasta sten i glashus är vad du gör, du kan inte ens skriva att du vill ha en fredlig lösning på konflikten.

Låt ryssarna ta gotland om de vill ha det, punkt! Du måste vilja ha en fredlig lösning till trots om de "tar" gotland. Du måste kunna skriva att du vill ha en fredlig lösning även då.
Citera
2021-06-10, 12:31
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tycker du att Israel verkar sträva mot fred? Är det utplåning/fördrivning av palestinierna som är er förutsättning för fred?

Israel kan göra mycket mer för att få fred, och Hamas ska vi inte tala om i sammanhanget.

Du läser knappast mina inlägg, jag har skrivit att jag stöder en palestinsk stat.

Jag måste ju fråga, eftersom du så kategoriskt vägrar säga att du vill se en fredlig lösning, tror du våld kommer att lösa konflikten?
Citera
2021-06-10, 12:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Låt ryssarna ta gotland om de vill ha det, punkt! Du måste vilja ha en fredlig lösning till trots om de "tar" gotland. Du måste kunna skriva att du vill ha en fredlig lösning även då.

Vilken kul post. Vill du förklara likheterna i ditt exempel?
Citera
2021-06-10, 12:54
Medlem
Citat:
Vilken kul post. Vill du förklara likheterna i ditt exempel?

Ja, sänd en uppmaningen till varenda kotte här i världen:

Du kan vandra kors och tvärs i världen och roffa åt dig land och om du åker på motstånd (legitimt sådant) så stämplar man det som terror. Har man dessutom makt som i maktmissbruk i form av så väl överlägsen militär kraft som politisk propaganda där tex en dos spridning av historisk myt kan användas för att propagera för sitt syfte och som utmärkt går hem hos "nyttiga idioter". Ja, då ser uppdraget att lyckas gå hem.
Citera
2021-06-10, 12:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Ja, sänd en uppmaningen till varenda kotte här i världen:

Du kan vandra kors och tvärs i världen och roffa åt dig land och om du åker på motstånd (legitimt sådant) så stämplar man det som terror. Har man dessutom makt som i maktmissbruk i form av så väl överlägsen militär kraft som politisk propaganda där tex en dos spridning av historisk myt kan användas för att propagera för sitt syfte och som utmärkt går hem hos "nyttiga idioter". Ja, då ser uppdraget att lyckas gå hem.

Ok... men om vi backar bandet tillbaka, vilka var där först, om det nu spelar roll? Judar, muslimer eller kristna?
Citera
2021-06-10, 13:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Israel kan göra mycket mer för att få fred, och Hamas ska vi inte tala om i sammanhanget.

Du läser knappast mina inlägg, jag har skrivit att jag stöder en palestinsk stat.

Jag måste ju fråga, eftersom du så kategoriskt vägrar säga att du vill se en fredlig lösning, tror du våld kommer att lösa konflikten?
Det är enkelt att säga att man vill ha fred. Men den avgörande frågan är ju hur man kommer dit.

Det verkar finnas 2 huvudspår nu:
1. Israel lämnar tillbaka ockuperade områden och drar tillbaka bosättningarna och slutar hindra bildandet av Palestina. Israel börjar respektera palestinierna.
2. Den väg som Israel har valt är att krossa palestinierna. Det har de hållit på med i flera decennier och palestinierna gör motstånd fortfarande.

Jag tror inte att omvärlden kommer att acceptera ett fullkomligt utplånande av palestinierna.

Vilken väg väljer du?
Citera
2021-06-10, 13:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Mkt, läsvärd artikel om Albert Einsteins syn på Israels grundande.
Netanyahus parti Likud har sina rötter som en terroristorganisation grundad utav terrorister

The 'final' downfall of Israel was predicted by Einstein
https://www.middleeastmonitor.com/20210604-the-final-downfall-of-israel-was-
predicted-by-einstein/
Bra där av Einstein! Och de drog paralleller mellan Begin och fascister/nazister.
Citera
2021-06-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ok... men om vi backar bandet tillbaka, vilka var där först, om det nu spelar roll? Judar, muslimer eller kristna?

Det är såna här kommentarer som får mig att tappa all tro på mänskligheten.

Det har aldrig funnits ett israel! punkt. Det är sionister som hjärntvättar mänskligheten. Området har bebotts av arabiska muslimer/kristna, kristna, judar och andra.

Men det vi ser nu sedan 1948 är en invasion av sionister från världens alla hörn som ser en ensamrätt i att äga allt vad de vill och bygga en så kallad "sekulär" stat som ska erkännas som en "judisk" stat. Föreställ dig något sånt här i sverige vilket innebär att du ska fördrivas från ditt hem alternativt bo kvar som andra klassens medborgare och inte åtnjuta samma fria mänskliga rättigheter som de som nu invaderat din mark och du ska nu tvingas erkänna det som deras. Du läser hur bisarrt det låter. Så ser det palestinska folkets situation ut idag.

Omvärlden, även väst och då EU motsätter sig det här men inte usa som styrs av sionisthökar. Du frågar aldrig dig själv hur det här kommer sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in