2021-05-22, 09:52
Medlem
Kan meddela att min beställning hos Webhallen som jag gjorde 2020-09-17 kundes hämtas igår i en av deras butiker i Stockholm. Jag måste ha varit långt bak i deras kösystem
Citera
2021-05-25, 05:54
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sony borde jag satsa på att få tillverkat en PS5 innan de börjar att tänka på en uppgraderad version.

Det är inte en uppgraderad version utan en omdesignad på insidan för att kunna tillverka mera exemplar.
Citera
2021-05-25, 21:40
Medlem
Dan88s avatar
Ny State of Play på torsdag fokuserat på Horizon 2: https://twitter.com/Guerrilla/status/1397175628571443200
Citera
2021-05-27, 18:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Ny State of Play på torsdag fokuserat på Horizon 2: https://twitter.com/Guerrilla/status/1397175628571443200

Sändningen börjar nu. Gameplay om 5 timmar typ ?
Citera
2021-05-27, 19:03
Medlem
Qusimotos avatar
Finns säkert info i tråden men orkar inte plöja igenom 228 sidor

Men när kan man köpa ett PS5? vad jag har hört är det nått kort som det är slut på om jag har fattat det rätt
Citera
2021-05-27, 21:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto

Men när kan man köpa ett PS5? vad jag har hört är det nått kort som det är slut på om jag har fattat det rätt

Har sålts miljontals så den finns att köpa. Om du funderar på gå in på närmaste El-lada och bara hämta en ur hylla så kanske nästa år vid denna tiden.
Är halvledarbrist så allt från bilindustri till spelkonsoler har ansträngda produktionslinjer.
Citera
2021-05-31, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto

Om man ska gå på vad som står på sweclockers så är det typ en fabrik som förser hela världen med elektronikkomponenter. Redan innan corona var det förseningar och nu än mer. Det planeras dock att byggas fler fabriker runt om i världen. De kan börja vara klar för produktion 2024.

Så kanske däromkring det blir ps5or i överflöd.
Citera
2021-05-31, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Kan du försöka förklara skillnaden mellan en konsol och en dator utan att häva ur dig en lika meningslös kommentar igen?

En konsols primära uppgift är helt enkelt för användaren att spela spel på. En PC kan göra så mycket mer som att sköta dina arbetsuppgifter på men även att spela på.
Är det så svårt att begripa?
Citera
2021-06-01, 23:49
Medlem
Burken89s avatar
Finns på lager här https://webshop.fixarit.se/konsoler/playstation-5-disc-edition

Har aldrig handlat där så jag rekommenderar inget. Det är endast ett tips. Och den kostar 11999:-
Citera
2021-06-02, 21:19
Medlem
Tvonds avatar
https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats-next-for-playstation-studios/

Citat:
. PSB: [How does] PC fit into the worldview of PlayStation Studios moving forward?

Hermen: We’re still early on in our planning for PC. And Horizon Zero Dawn has been very successful. I think it shows there’s an appetite from gamers outside the PlayStation ecosystem to experience the amazing portfolio of games that PlayStation fans have enjoyed for years.

But I want to emphasize that PlayStation will remain the best place to play our PlayStation Studios titles at launch. But we do value PC gamers, and we’ll continue to look at the right times to launch each game. Bend Studio just released the PC version of Days Gone on May 18. So that’s about two years after the PS4 release.

And I hope that a new set of fans can and will enjoy that title. And that’s the goal — we want to reach new gamers who haven’t yet experienced the great stories, characters, and worlds that we’ve built. Releasing games on PC will not come ever at the expense of building an exciting lineup of great console games.

De smyger in mer och mer. Snart behöver man varken PS5 eller Xbox när man kan spela alla titlar så mycket bättre på PC.
Citera
2021-06-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
De smyger in mer och mer. Snart behöver man varken PS5 eller Xbox när man kan spela alla titlar så mycket bättre på PC.

Kan det vara så att SONYs strategi är att fasa ut hårdvara och bara fokusera på spelutveckling framöver? Börjar kännas som det helt ärligt. För en som precis skaffat en PS5 (och vart så taggad på det som komma skall) så är de senaste nyheterna om att t.ex GoW blir cross-gen riktigt surt. Man känner sig lite lurad faktiskt.
Citera
2021-06-03, 19:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om man nu känner för att vänta 2-3 år på att spela spelen då det är det det handlar om. Sen är det inte säkert att alla spel går på PC heller, även om de allra största titlarna lär göra det. Xbox har ju alla spel på PC också day one sedan ett tag tillbaka så den konsolen är ju helt överflödig om man har en PC setup.

Men är väl naturlig väg att gå. Släppa spelen 2-3 år efter release, för att tjäna extra pengar på det. Dumt att låsa ute potentiella köpare, samtidigt som folk som verkligen vill spela, och är fans kommer ha anledning nog att skaffa konsol ändå då man inte vill vänta 2-3 år när hypen redan är död.

Tror inte Sony dödar konsoltillverkandet, men alla konsoler säljs ju med förlust, det är ju subscriptions och spel och annat som man tjänar de stora pengarna på. Och kan man sälja det på PC är det väl bra business.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in