2021-06-02, 17:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Handen på hjärtat nu....har någonting relevant NYTT framkommit rörande Stigs tänkbara gärningsmannaskap?? Under de senaste tre månaderna.
Det där är naturligtvis helt individuellt. T.ex. finns det ju några nu som tycks mena att det av principiella skäl inte går att förstå någonting alls om hur det här gick till, men jag skulle nog hellre säga som SE själv:
- Men för mig trillar det hela tiden ned små förklarande "polletter" som svar på mina frågor...
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-Säkerhet-nr-5-1992.pdf
Sedan det här om att han också verkar ha kunnat vara vid Grandbiografen tidigare under kvällen (när filmen börjar och/eller när den slutar) är dock fortfarande ett totalt mysterium för mig. Skulle uppskatta om någon kan reda ut det där.
Senast redigerad av Draifos 2021-06-02 kl. 17:52.
Citera
2021-06-02, 17:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Vad tror ni, var SE välbekant med kvarteren runt Skandia?
Citera
2021-06-02, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du kunde alltså inte redogöra för hur man slagit fast tiden.

På vilket sätt stödjer 23:20 en mörkläggning?

Har nog redogjort för det 100 gånger vid detta laget, ditt bullshiit ligger på teatermordsnivån där saker som är fastställda till 100 procent säkerhet sedan över 35 år tillbaka men du verkar ha någon religiös övertygelse om att SE är oskyldig så fakta bortser du från. Roland Bergström säger 23:20 men den egentliga tiden är 23:19 det finns ingen anledning till att ifrågasätta Roland Bergström då han tillskillnad från HO omöjligt kan ha blandat ihop dagarna.

Wall är inne på sitt mörkläggningstrams så han vill slå håll på den uppenbara och enkla sanningen SE som sköt palme, därför hittar han på en annan tid. Wall gör det dock för han vill tjäna pengar på sina böcker om mörkläggning medan du bara suger hans kuk
Citera
2021-06-02, 19:00
Bannlyst
Citat:
Du pekar alltså ut Margareta Engström som kriminell?

Ja självklart visste hon om att SE är skyldig, dock är det fullt förståeligt att hon inte vill sätta dit sin man så jag klandrar henne inte
Citera
2021-06-02, 19:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Har nog redogjort för det 100 gånger vid detta laget, ditt bullshiit ligger på teatermordsnivån där saker som är fastställda till 100 procent säkerhet sedan över 35 år tillbaka men du verkar ha någon religiös övertygelse om att SE är oskyldig så fakta bortser du från. Roland Bergström säger 23:20 men den egentliga tiden är 23:19 det finns ingen anledning till att ifrågasätta Roland Bergström då han tillskillnad från HO omöjligt kan ha blandat ihop dagarna.

Wall är inne på sitt mörkläggningstrams så han vill slå håll på den uppenbara och enkla sanningen SE som sköt palme, därför hittar han på en annan tid. Wall gör det dock för han vill tjäna pengar på sina böcker om mörkläggning medan du bara suger hans kuk

Med andra ord: du kan inte berätta för oss hur man slagit fast stämplingstiden?

Man kan enbart minnas fel genom att blanda ihop dagar? Hehe. Det är en del logiska luckor i det du påstår.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-02 kl. 19:22.
Citera
2021-06-02, 20:12
Medlem
Citat:
Nej han köpte det uppenbara, nämligen att SE är gm som sköt palme i affekt. TP hade lite löjliga konspirationstankar först men han sansa sig och tog förnuftet till fånga, tillskillnad från vad du verkar ha gjort

Jo han har släppt det mesta, annars hade han nog aldrig fått tillåtelse att publicera sig i Filter. Omvändelse under galgen möjligen?
Nu kör han hårt om måndagen den 3/3 på Skandia, Engströms förändrade berättelse, förväxlingsstrategier, anonyma samtal från Idre, hustruns lögner och villospår.
Vapensamlaren och hans familj är naturligtvis kvar som del i konspirationen, och allt detta tror du på...

Filter berättar sina sagor för en krympande skara lärjungar.
Elaka sagor anpassade för den pöbel där de får bäst uppbackning.
Inte sällan samma stollar som var med då det begav sig med konspirationsteorier om Stay Behind, Contra, Walkie Talkies, Bofors, EAP och marinofficerare.
Ni är åtminstone anpassningsbara.
Citera
2021-06-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Han saknar alibi ja,
Vi vet dock att han årtervände till arbetsplatsen (som vi vet låg oerhört nära själva mordplatsen.så nånstans i krokarna var han ju bevisligen,
Det är många olika saker som bidrar till att jag är nästintill helt säker på att han var GM.
Han stämmer relativt väl med signalementet . han saknar alibi och har allmänt rätt dålig koll på vad som hände på platsen efter mordet(vem vet kanske kommer jag att presentera flertalet sådan saker inom kort).Han stämmer väl med GMP.
Han stämmer förbluffande väl med Clarkes ideer i "the probable assasin".Han återspeglat mördarens trörelser i sina egna utsagor, mordet kom att helt ta över hans liv på ett onaturligt sätt de sista 14 åren o,s,v, o.s.v.Det var några få skäl till varför det är så svårt att komma runt honom som högst tänkbar GM.

Jag är tämligen säker på att SE var uppe på David Bagares gata och iakktogs av YN.
Jag har väldigt svårt att få honom till ett vittne då hans berättelse inte går ihop för fem öre.

Men hur ställer du dig till att YN konfronterats av polis och då avfärdat fotot på SE?
Citera
2021-06-02, 22:24
Bannlyst
Citat:
Med andra ord: du kan inte berätta för oss hur man slagit fast stämplingstiden?

Man kan enbart minnas fel genom att blanda ihop dagar? Hehe. Det är en del logiska luckor i det du påstår.

Fortfarande genom Roland Bergström och utskrifter från skandias datasystem. HO pratade ofta med SE och kan lätt blanda ihop dagarna. Roland Bergström kolla knappast vanemässigt upp SE utpasseringstid, att du inte förstår skillnaden säger en hel del om din låga intelligens
Citera
2021-06-02, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Men hur ställer du dig till att YN konfronterats av polis och då avfärdat fotot på SE?

Hon har inte avfärdat SE, ytterligare en lögn ni förnekare kör med
Citera
2021-06-02, 22:34
Medlem
Citat:
Hon har inte avfärdat SE, ytterligare en lögn ni förnekare kör med

Jag tror du blev så upphetsad av mitt inlägg att du inte riktigt läste rätt. Hon avfärdar FOTOT på SE i rock.
Citera
2021-06-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är väl det stora dilemmat för KP.
Han kan inte sitta på pressträffen och säga det rakt ut i luften, men det framgår ju via förhörsprotokollen vad de tror.
Men TP har ju inga större problem med att misstänkliggöra henne offentligt.
På den punkten är han ganska tydlig.

Det är förstås inte möjligt att hon från kl 01.00 på mordnatten, via Idre och framåt inte anat det minsta, och om hon inte anade något fel så är han ju oskyldig enbart av den anledningen.
Så förutsättningen är alltså att hon ljuger och skyddar honom.
Hur ser din förklaring ut, om du lägger hyckleriet åt sidan för ett litet ögonblick?

Dessutom med tanke på dina tidigare förhoppningar om ett kommande avslöjande om att hon ringde från Idre till jourhavande präst.
Det var inga förhoppningar om att ME ska ha ringt ett par samtal från stugan i Idre.det var information som jag råkade komma över.Vi vet att det inte är något som man kunnat bevisa efter så här många år så då får det väl ses som rykten/spekulationer bara helt enkelt,
Min förklaring till vad?OM SE var GM så känns det som att personer i hans omgivning åtminstone måste ha anat detta.
Sedan är det väl nåt sorts försvarsmekanism som tar vid där man slår det ifrån sig fullt mänskligt
Jag vill inte spekulera mer än så vi vet inte ens om SE är GM vilket dock är mycket sannolikt.
Hur sannolikt det isåfall är att ME visste eller vet om detta får var och en fundera på.
Oavsett vem som var GM så är jag rätt säker på att det finns ännu levande personer som känner till vem mördaren är och ungefär hur det gick till.
Citera
2021-06-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Det var väl snarare så att hon menade att han stämde väl med den man hon såg springa med undantag för rocken då.
Vilket ältats här i tråden i evigheters evighet.
Inget utpekande, inget avfärdande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in