2021-06-02, 02:40
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
De hade inte räknat med att det blev så kallt. I och med det så gick den lilla, lilla energi vi fick från blåbär och svamp till att värma upp kroppen. Till slut så klarade kroppen inte mer. Jag var superyr, nästan okontaktbar. Det gick bara inte mer. Jag tror jag hade klarat mig bättre på Fiji, för då hade jag inte frusit. Jag är en väldigt frusen person. Det blev ett lite snopet slut. Direkt efter att jag hamnade på sjukhus ser man i programmet att de får havregryn regelbundet och mer mat. Hade maten kommit tidigare så hade det nog sett annorlunda ut. Men jag är nöjd det lilla jag var med.

Lovisa om sin tid i Robinson. Bekräftar lite det man själv tänkte att det blev mer och mer mat till deltagarna ju längre programmet pågick.
2021-06-02, 07:50
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vad var det som Länta hade blivit dömd för? Misshandel? Tjuvskytte? Renstöld?

Flera andra i hans zigenarklan är oxå dömda för brott. Han är en farlig typ.

Själv är jag dömd för dopingbrott, ringa narkotikabrott, penningtvätt, brott mot läkemedelslagen, vapenbrott, fortkörning, misshandel & Egenmäktigt förfarande. Men jag är go & snäll för det. Tjejer gillar mig. Så vad är renknullaren dömd för?

Han är inte dömd för nått. Kan bara hitta hans namn två domar. En där han hörs som vittne efter att två andra har slagits på fyllan. Den andra är ett mål om underhållsbidrag som han vann.
2021-06-02, 08:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Som sagt så bad de deltagarna spela upp diskussioner igen som hänt när teamet inte var där.
Om du med "OperationHaparanda" menar när de smet iväg och fixade mat och godis m.m så har du även där fel. Det var vakter på plats när de stack iväg. De blev även påkomna långt innan det togs upp inför kamerorna och man valde att se mellan fingrarna med fusket. Det var inte förrän Ludde fick höra om det och ställde ultimatum att han skulle lämna om de inte blev diskade som de faktiskt blev straffade och då var ju allt redan slut sedan länge. Alex tar bl.a upp en del av detta i telefon med Wrenkler på youtube. Snackas även mycket om personlighetsförändringar den lilla stunden kamerateamet var där. Annki t.ex var inte alls särskilt hurtig när inte kamerorna var på.

Haha, dåre. Hur kan man ha så fel, men ändå ha så pass mycket självförtroende som du?

Exakt ALLA här inne vet att gränsländarna blev påkomna innan det togs upp framför kamerorna och att det inte var förrän Ludde fick höra om det som de gjorde något åt det. Det är inget nytt du kommer med. Du är en månad sen på bollen, haha.

Varför jag tog upp exemplet med Gränslandet, var för att demonstrera att även kamerateamet är där under större delen av dagen. Nedan hänvisar jag till två olika källor som styrker att det inte fanns någon på plats när Elias & T-S smet iväg. Men så envis som du är kommer du hänvisa till din älskling Wrenkler och intervjun med Alex. Alex formulerar sig förmodligen lite snöpligt. Han säger att alla i produktionen har lämnat ön, men att det är en vakt kvar. Jag gissar att han bara missar att att berätta om luckan mellan att produktionen åker och att vakten kommer, i och med att storyn stämmer överens med vad både Elias och T-S i övrigt har berättat. Utöver det så är det Alex säger i talad form, och det Elias & T-S säger i skriven form, vilken innebär att de kan välja sina ord bättre och inte glömma detaljer i samma utsträckning - tid att läsa igenom. Läs det Elias och T-S skrivit och försök kom fram till slutsatsen att det var folk på plats. Jag ber dig!

Elias instagram:
Det här var en kupp som vi genomförde och verkställde tillsammans, där vi valde att utnyttja möjligheten som uppstod under ett tidsfönster som skapades när produktionen och nattvakten bytte av med varandra. källa

Tova-Sophias instagram:
Filmteamet lämnade lite tidigare den här dagen & vi hade vid det här laget lärt oss när nattvakten kommer. Nu har vi vår chans! Planen var som så, att jag & Elias sticker iväg till huset medan Alex stannar kvar & uppehåller nattvakten när han kommer. källa

När det kommer till hur länge kamerateamet är på huvudön och filmar så har jag även här hänvisat till en källa:
(I podcasten Umeguiden berättar Andreas att kamerateamet är där och filmar från morgon till kväll).
Men även här ignorerar du fakta och svamlar istället om att Annki ändrar beteende när kamerorna stängs av. Noll relevans. En god start är att referera till dina påståenden.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-06-02 kl. 08:42.
2021-06-02, 08:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är förmodligen jaktbrott, antingen björn eller järv, möjligen både och. Brott mot vapenlagen är också en lågoddsare med tanke på yrke och härkomst.

Ånej! Har man ihjäl något sådant och åker dit så blir det långa fängelsestraff! Hade lapparna åkt fast för alla rovdjur dom tagit av daga så hade fängelserna varit fulla med renkötare.

Citat:
Ursprungligen postat av lasseko
Inför varje öråd fanns riktig toalett på transportbåten även tvål schampo och Dusch.
vi fick aldrig se den i bild. så det är möjligt. Vi fick aldrig se toaletterna . Har läst någonstans
att de var baja major med tvål och vatten pga infektionsrisk, nära lägren.
så visst ligger det något i det du säger.

Nej, det finns flera scener där det syns rib-båtar. Ta en titt på sjökort (eniro) över området så ser du att en båt stor nog att rymma minst 10-15 personer med dusch och toalett är så pass djupgående att den inte tar sig in nära stränderna. Dessutom vill man ha fart då det är rätt långt mellan öarna. Om dom inte åkte bil från Seskarö vill säga?
2021-06-02, 08:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, det finns flera scener där det syns rib-båtar. Ta en titt på sjökort (eniro) över området så ser du att en båt stor nog att rymma minst 10-15 personer med dusch och toalett är så pass djupgående att den inte tar sig in nära stränderna. Dessutom vill man ha fart då det är rätt långt mellan öarna. Om dom inte åkte bil från Seskarö vill säga?

Haha: -"Riktig toalett med dusch". Satan vad folk har börjat svamla nu på slutet.

Två exempel på båtarna de åker med, inga lyxyacht precis:
https://www.instagram.com/p/CPf2UgFJknU/

https://www.instagram.com/p/CPiJT7KJlqL/ (Bild 2)
2021-06-02, 08:54
Medlem
LeBronThurmans avatar
Vid urval av deltagare till Robinson så förstår man att produktionen vill ha en mix utav olika människotyper.
Trots det så känns det förvånande att vissa personer antogs till Robinson Sverige 2021.

Om man bortser ifrån några individer som slogs ut tidigt, så tycker jag att personer som t.ex. Wrenkler och Elias var patetiska figurer som inte alls hade i programkonceptet att göra.

Bra att Dennis tog hem det, då hans konkurrenter i finaltävlingen inte var värdiga vinnare i mina ögon.
2021-06-02, 10:40
Medlem
Citat:
Här.
Att söka efter Wrenkler på youtube är givetvis enkelt, men kan du länka till videon där han säger detta? Han har en del videos uppe om Robinson och har inte tid att kolla igenom allt.
2021-06-02, 11:32
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Att söka efter Wrenkler på youtube är givetvis enkelt, men kan du länka till videon där han säger detta? Han har en del videos uppe om Robinson och har inte tid att kolla igenom allt.
Precis som du säger så snackar han om Robinson i många videos och varför skulle jag orka sitta och kolla igenom dem igen åt dig när du inte orkar det själv?
2021-06-02, 11:35
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Tack, men hade det varit för mycket begärt att du länkat direkt till Wrenklers berättelser där han bekräftar hur länge filmteamet varit på plats?
Ja, det hade det varit. Har följt honom sedan han åkte ur Robinson och kollat varje video han släppt. Tänker inte sitta och kolla igenom dem igen för att du är för lat för att göra det.
2021-06-02, 11:43
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Haha, dåre. Hur kan man ha så fel, men ändå ha så pass mycket självförtroende som du?

Exakt ALLA här inne vet att gränsländarna blev påkomna innan det togs upp framför kamerorna och att det inte var förrän Ludde fick höra om det som de gjorde något åt det. Det är inget nytt du kommer med. Du är en månad sen på bollen, haha.

Varför jag tog upp exemplet med Gränslandet, var för att demonstrera att även kamerateamet är där under större delen av dagen. Nedan hänvisar jag till två olika källor som styrker att det inte fanns någon på plats när Elias & T-S smet iväg. Men så envis som du är kommer du hänvisa till din älskling Wrenkler och intervjun med Alex. Alex formulerar sig förmodligen lite snöpligt. Han säger att alla i produktionen har lämnat ön, men att det är en vakt kvar. Jag gissar att han bara missar att att berätta om luckan mellan att produktionen åker och att vakten kommer, i och med att storyn stämmer överens med vad både Elias och T-S i övrigt har berättat. Utöver det så är det Alex säger i talad form, och det Elias & T-S säger i skriven form, vilken innebär att de kan välja sina ord bättre och inte glömma detaljer i samma utsträckning - tid att läsa igenom. Läs det Elias och T-S skrivit och försök kom fram till slutsatsen att det var folk på plats. Jag ber dig!

Elias instagram:
Det här var en kupp som vi genomförde och verkställde tillsammans, där vi valde att utnyttja möjligheten som uppstod under ett tidsfönster som skapades när produktionen och nattvakten bytte av med varandra. källa

Tova-Sophias instagram:
Filmteamet lämnade lite tidigare den här dagen & vi hade vid det här laget lärt oss när nattvakten kommer. Nu har vi vår chans! Planen var som så, att jag & Elias sticker iväg till huset medan Alex stannar kvar & uppehåller nattvakten när han kommer. källa

När det kommer till hur länge kamerateamet är på huvudön och filmar så har jag även här hänvisat till en källa:
(I podcasten Umeguiden berättar Andreas att kamerateamet är där och filmar från morgon till kväll).
Men även här ignorerar du fakta och svamlar istället om att Annki ändrar beteende när kamerorna stängs av. Noll relevans. En god start är att referera till dina påståenden.

Är mycket medveten om att detta varit känt länge. Dock har du ju som sagt fel vad gäller vakterna.

Känns som att Alex ord väger tyngre än de andra två (med IQ fiskmås) tillsammans. T-S har ju dessutom både diktat ihop historier och ändrat dem för var gång hanhon berättat dem, så att du ser henom som en källa är ju ganska skrattretande.

Mina "påståenden" har jag ju refererat och du hänvisar ju även till denna referensen då du nämner intervjun med Alex, så vet inte vad du svamlar om. Tycker f.ö att du ska lyssna på intervjun innan du uttalar dig, då han uttrycker sig betydligt klarare och sakligare än idioterna du hänvisar till.

Hänvisningen till Ankis beteende var ju dessutom i högsta grad relevant då jag berättade om wrenklers videos och vad som sades i dessa, och att detta var ett av ämnena som berördes där.

Tycker för övrigt att du ska tagga ner lite med benson, åtminstone innan du diktar ihop en post här. Hur man under tiden man skriver kan glömma vad man skrivit två rader innan är imponerande.
2021-06-02, 11:46
Medlem
Citat:
Precis som du säger så snackar han om Robinson i många videos och varför skulle jag orka sitta och kolla igenom dem igen åt dig när du inte orkar det själv?

Citat:
Ja, det hade det varit. Har följt honom sedan han åkte ur Robinson och kollat varje video han släppt. Tänker inte sitta och kolla igenom dem igen för att du är för lat för att göra det.
Ilska och irritation när den inte behövs. Det är ju ingen som har bett dig kolla igenom dem igen? Du refererade till en Wrenkler-video på Youtube, så det var väl en bra gissning att du visste vilken video det var?
2021-06-02, 11:51
Medlem
Citat:
Är mycket medveten om att detta varit känt länge. Dock har du ju som sagt fel vad gäller vakterna.

Känns som att Alex ord väger tyngre än de andra två (med IQ fiskmås) tillsammans. T-S har ju dessutom både diktat ihop historier och ändrat dem för var gång hanhon berättat dem, så att du ser henom som en källa är ju ganska skrattretande.

Mina "påståenden" har jag ju refererat och du hänvisar ju även till denna referensen då du nämner intervjun med Alex, så vet inte vad du svamlar om. Tycker f.ö att du ska lyssna på intervjun innan du uttalar dig, då han uttrycker sig betydligt klarare och sakligare än idioterna du hänvisar till.

Hänvisningen till Ankis beteende var ju dessutom i högsta grad relevant då jag berättade om wrenklers videos och vad som sades i dessa, och att detta var ett av ämnena som berördes där.

Tycker för övrigt att du ska tagga ner lite med benson, åtminstone innan du diktar ihop en post här. Hur man under tiden man skriver kan glömma vad man skrivit två rader innan är imponerande.
Du är ju medlem sedan 2008, så då kan du knappast vara 18 år, vilket jag annars hade gissat på. Du lever väl på att vara obstinat.

Alex har ju också sagt att han inte följde med för att han bäst kunde hantera vakten, och att de andra inte kunde det. Varför tror du annars att han stannade kvar, när man skulle handla för hans frus pengar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in