Citat:
Ursprungligen postat av
dekadence
Som sagt så bad de deltagarna spela upp diskussioner igen som hänt när teamet inte var där.
Om du med "OperationHaparanda" menar när de smet iväg och fixade mat och godis m.m så har du även där fel. Det var vakter på plats när de stack iväg. De blev även påkomna långt innan det togs upp inför kamerorna och man valde att se mellan fingrarna med fusket. Det var inte förrän Ludde fick höra om det och ställde ultimatum att han skulle lämna om de inte blev diskade som de faktiskt blev straffade och då var ju allt redan slut sedan länge. Alex tar bl.a upp en del av detta i telefon med Wrenkler på youtube. Snackas även mycket om personlighetsförändringar den lilla stunden kamerateamet var där. Annki t.ex var inte alls särskilt hurtig när inte kamerorna var på.
Haha, dåre. Hur kan man ha så fel, men ändå ha så pass mycket självförtroende som du?
Exakt ALLA här inne vet att gränsländarna blev påkomna innan det togs upp framför kamerorna och att det inte var förrän Ludde fick höra om det som de gjorde något åt det. Det är inget nytt du kommer med. Du är en månad sen på bollen, haha.
Varför jag tog upp exemplet med Gränslandet, var för att demonstrera att även kamerateamet är där under större delen av dagen. Nedan hänvisar jag till
två olika källor som styrker att det inte fanns någon på plats när Elias & T-S smet iväg. Men så envis som du är kommer du hänvisa till din älskling Wrenkler och intervjun med Alex. Alex formulerar sig förmodligen lite snöpligt. Han säger att alla i produktionen har lämnat ön, men att det är en vakt kvar. Jag gissar att han bara missar att att berätta om luckan mellan att produktionen åker och att vakten kommer, i och med att storyn stämmer överens med vad både Elias och T-S i övrigt har berättat. Utöver det så är det Alex säger i talad form, och det Elias & T-S säger i skriven form, vilken innebär att de kan välja sina ord bättre och inte glömma detaljer i samma utsträckning - tid att läsa igenom. Läs det Elias och T-S skrivit och försök kom fram till slutsatsen att det var folk på plats. Jag ber dig!
Elias instagram:
Det här var en kupp som vi genomförde och verkställde tillsammans, där vi valde att utnyttja möjligheten som uppstod under ett tidsfönster som skapades när produktionen och nattvakten bytte av med varandra. källa
Tova-Sophias instagram:
Filmteamet lämnade lite tidigare den här dagen & vi hade vid det här laget lärt oss när nattvakten kommer. Nu har vi vår chans! Planen var som så, att jag & Elias sticker iväg till huset medan Alex stannar kvar & uppehåller nattvakten när han kommer. källa
När det kommer till hur länge kamerateamet är på huvudön och filmar så har jag även här hänvisat till en källa:
(I podcasten Umeguiden berättar Andreas att kamerateamet är där och filmar från morgon till kväll).
Men även här ignorerar du fakta och svamlar istället om att Annki ändrar beteende när kamerorna stängs av. Noll relevans. En god start är att referera till dina påståenden.