2021-06-01, 23:22
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Heymid 2.0

Ingen hemlighet att de har ett produktionsteam med sig på plats.

Ja, kamerateam är med dem från morgon till kväll.

Ja, de har nattvakt.

Ja, de har läkarbesiktning inför tävlingar.

Ja, de går noggrant igenom tävlingarna med produktionen innan Arga Snickaren går igenom tävlingen med deltagarna.

Ja, det står 30 pers bakom kameran när tävlingarna är igång.

Ja, ö-rådets inredning är en fasad. Containrar 20m bort.

Ja, de sover över vid örådet och åker tillbaka till sitt läger dagen efter.

Ja, de åker båt med produktionen

Nej, det är inte fake. Det låter på dig som att deltagarna är skådespelare som har fest så fort kamerorna stängs av.

Svar på fetade; nej, kamerateamet var bara där någon timme om dagen på sin höjd. De bad ofta deltagarna spela upp konflikter som skett igen inför kameran, och flera saker som skedde gjordes det flera omtagningar på. T.ex när Anders "skällde" på Alex och Hanhon efter de fuskat var det tredje omtagningen som kom med i TV. Kolla in wrenklers youtube där han går in på bland annat detta.

Det med örådet stämmer inte heller. De var där ca. en timme och åkte sedan tillbaka till lägret.
2021-06-01, 23:34
Medlem
ollepolle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
Finns det någon som följer Johanna på instagram? Verkar inte som att hon accepterar längre.

Har du skrivit något som hon anser är taskigt? Då har hon förmodligen begränsat dig. Dvs du är inte blockad, men du får inte följa henne
2021-06-01, 23:43
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Svar på fetade; nej, kamerateamet var bara där någon timme om dagen på sin höjd. De bad ofta deltagarna spela upp konflikter som skett igen inför kameran, och flera saker som skedde gjordes det flera omtagningar på. T.ex när Anders "skällde" på Alex och Hanhon efter de fuskat var det tredje omtagningen som kom med i TV. Kolla in wrenklers youtube där han går in på bland annat detta.

Tvek. Någon timme om dagen låter otroligt lite. Hela programmet går ut på att skapa material av folk som sitter och häckar vid en eld. Andreas nämnde senast i förrgår i en podcast att kamerateamet är där och filmar från morgon till kväll.

Samtidigt står det givetvis inte en kameraman vid lägerelden 24/7. Att de är där och filmar kan ju innebära mer än att de följer efter deltagarna. Synkar, drönarshots, brevscener, få två pers att gå iväg och diskutera paktande osv osv. Allt sådant tar tid. Deltagarna är nog sällan ensamma. Alltid produktionsfolk runt omkring som preppar olika grejer.

Hela OperationHaparanda gick ju även ut på att Alex skulle vara kvar när kamerateamet åkte hem och nattvakten var på ingång. Kamerateamet och nattvakten byter av varandra, vilket innebär att de är där väldigt länge.

Även Klas Beyer nämnde i sin ljudbok att kamerateamet är där en hel del. Han berättar t.ex att kamerateamet sitter på stranden och chillar tills det att något spännande händer.

Att de är där exakt från morgon till kväll varje dag vet jag såklart inte om det stämmer. Men att de är där mer än en timme tror jag definitivt.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-06-01 kl. 23:45.
2021-06-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Robinsson är fejk från början till slut..fejkade och klippta tävlingar..fusk med maten..fusk med tvål..tandkräm hårschamp..tror knappast att dom sover ute i skogen i 6 veckor..dom har inspelningsdagar ute på ön..sen bor dom på hotel eller nån inhyrd båt med produktionsteamet.

Inför varje öråd fanns riktig toalett på transportbåten även tvål schampo och Dusch.
vi fick aldrig se den i bild. så det är möjligt. Vi fick aldrig se toaletterna . Har läst någonstans
att de var baja major med tvål och vatten pga infektionsrisk, nära lägren.
så visst ligger det något i det du säger.
2021-06-02, 00:05
Medlem
Citat:

Det med örådet stämmer inte heller. De var där ca. en timme och åkte sedan tillbaka till lägret.

Minns inte var jag läst, men kamerateamet var där 7-19, om inte längre. Varifrån har du fått uppgiften att de bara varit där någon timme per dag?
2021-06-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det vet man inte och det står: Strafföreläggande

Säkert inget intressant och du får väl betala själv vad det kostar för att läsa vad just Länta fått det för.
Ingen sitter och kastar ut pengar för att läsa dess innehåll!

https://www.advokatbolaget.eu/blogg/strafforelaggande

5 st renskötare åtalades 15 oktober 2017 för grovt jaktbrott kan förklara att
flera i släkten Länta är dömda.
2021-06-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasseko
Inför varje öråd fanns riktig toalett på transportbåten även tvål schampo och Dusch.
vi fick aldrig se den i bild. så det är möjligt. Vi fick aldrig se toaletterna . Har läst någonstans
att de var baja major med tvål och vatten pga infektionsrisk, nära lägren.
så visst ligger det något i det du säger.

Nu vet jag förstås inte vad du avser med transportbåt eller "riktig toalett", men att det hade funnits en vattenklosett på någon av båtarna är ganska osannolik. Detsamma gäller dusch. Om jag förstått rätt så ligger öarna inte såå långt ifrån varandra och därför är det ganska osannolikt att transportbåtarna var så stora att de hade haft både WC och dusch.

Tidigare i tråden har det talats om att deltagarna sket i bytta och det är förståeligt, eftersom de var i ett naturskyddsområde. Det skulle heller inte förvåna mig om de hade möjlighet till ordentlig handtvätt efteråt.
2021-06-02, 00:47
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Minns inte var jag läst, men kamerateamet var där 7-19, om inte längre. Varifrån har du fått uppgiften att de bara varit där någon timme per dag?

wrenklers youtube.
2021-06-02, 00:53
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tvek. Någon timme om dagen låter otroligt lite. Hela programmet går ut på att skapa material av folk som sitter och häckar vid en eld. Andreas nämnde senast i förrgår i en podcast att kamerateamet är där och filmar från morgon till kväll.

Samtidigt står det givetvis inte en kameraman vid lägerelden 24/7. Att de är där och filmar kan ju innebära mer än att de följer efter deltagarna. Synkar, drönarshots, brevscener, få två pers att gå iväg och diskutera paktande osv osv. Allt sådant tar tid. Deltagarna är nog sällan ensamma. Alltid produktionsfolk runt omkring som preppar olika grejer.

Hela OperationHaparanda gick ju även ut på att Alex skulle vara kvar när kamerateamet åkte hem och nattvakten var på ingång. Kamerateamet och nattvakten byter av varandra, vilket innebär att de är där väldigt länge.

Även Klas Beyer nämnde i sin ljudbok att kamerateamet är där en hel del. Han berättar t.ex att kamerateamet sitter på stranden och chillar tills det att något spännande händer.

Att de är där exakt från morgon till kväll varje dag vet jag såklart inte om det stämmer. Men att de är där mer än en timme tror jag definitivt.

Som sagt så bad de deltagarna spela upp diskussioner igen som hänt när teamet inte var där.
Om du med "OperationHaparanda" menar när de smet iväg och fixade mat och godis m.m så har du även där fel. Det var vakter på plats när de stack iväg. De blev även påkomna långt innan det togs upp inför kamerorna och man valde att se mellan fingrarna med fusket. Det var inte förrän Ludde fick höra om det och ställde ultimatum att han skulle lämna om de inte blev diskade som de faktiskt blev straffade och då var ju allt redan slut sedan länge. Alex tar bl.a upp en del av detta i telefon med Wrenkler på youtube. Snackas även mycket om personlighetsförändringar den lilla stunden kamerateamet var där. Annki t.ex var inte alls särskilt hurtig när inte kamerorna var på.
2021-06-02, 01:03
Medlem
Citat:
wrenklers youtube.

Kan du länka? Jag tvivlar inte på att du har fel, men jag är lat och orkar inte leta.
2021-06-02, 01:13
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Kan du länka? Jag tvivlar inte på att du har fel, men jag är lat och orkar inte leta.

Här.
2021-06-02, 02:25
Medlem
Citat:
Här.

Tack, men hade det varit för mycket begärt att du länkat direkt till Wrenklers berättelser där han bekräftar hur länge filmteamet varit på plats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in