2021-06-01, 19:57
Medlem
Finns dock en poäng med ffa kläderna, noterade att alla utom Anki allt som oftast hade helt rena och strukna kläder efter att bott ute i naturen i 40 dagar. Så hade de inte sett ut om de tvättat dem i sjön efter att tex trillat i lera.
Det är orimligt, mina för dagen rena kläder ser mer solkiga ut efter en dags arbete framför datorn.
2021-06-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Tycker det var en bra Robinson i år 2021. Värdig vinnare, och finaltävlingen var en bra tävling. Vet inte om det bara var "Länta" som hade något emot vem det var som vann.
De lyckades få dit, eller lura dit, roliga karaktärer. Wrenkler trodde det skulle vara överlevnadstävling, men man fick knappt bryta en kvist.

Att det s k fusket kom i år, är inte så konstigt då gränslandet var på svenska fastlandet. Och då fanns det goda förutsättningar, om någon bodde i närheten, eller om det fanns en camping. Språket kunde ju, och valutan var inte så svår att få fram.
Sedan var de inte så taggade på att vara kvar på gränslandet, beroende på hur de hamnade där. Jag vet inte ens om jag skall kalla det fusk, men får väl göra det, då de inte höll tillgodo med den mat de fick av TV4. De fick ju inte jaga efter mat själva mer än fiskenät och fiskespö.

kul att det blev av en Robinson i Haparanda skärgård, men är rädd att den här blev nog kanske den enda däruppe, om inte utländska intressen finns att spela in där, då sommaren är ljus.

Vi tycker inte lika, men det är det som är grejen och så är det i Robinson, och det är ju bra att tycka olika för att lösa problem ur olika perspektiv. Lag Nord blev ju lite speciella ett tag när de vann så många robinsontävlingar, så de nästan framställdes som en sekt. Nu vet jag inte om det stämde. Att det kom kvinnor på plats 2 och 3 var ju en bra utgång ändå för dom som tycker att kvinnor skall vinna Robinson.
Jag tror ändå Andreas hade kunnat vara farlig i finalen, men hur han var gentemot andra deltagare (t ex Dean), så platsade han inte att vara med i en finaltävling.
De skriver på ett kontrakt som förklarar vad de får göra under sin tid i Robinson. Så visst var det fusk då de gjorde något som var utanför de påskrivna villkoren
2021-06-01, 20:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Finns dock en poäng med ffa kläderna, noterade att alla utom Anki allt som oftast hade helt rena och strukna kläder efter att bott ute i naturen i 40 dagar. Så hade de inte sett ut om de tvättat dem i sjön efter att tex trillat i lera.
Det är orimligt, mina för dagen rena kläder ser mer solkiga ut efter en dags arbete framför datorn.

Jahopp... Det är orimligt... ¯\_(ツ)_/¯ Gick in i ett slumpmässigt avsnitt. Tog avsnitt 14:

Vid minut 13:30 tvättar Joanna sin tröja
Vid minut 15:59 ser du en tvättlina där över 10 plagg hänger (tröjor, byxor, t-shirtar).

Men visst, strukna kläder som snurrat runt i en tvättmaskin.
2021-06-01, 20:56
Medlem
Adonis.s avatar
Vad var det som Länta hade blivit dömd för? Misshandel? Tjuvskytte? Renstöld?

Flera andra i hans zigenarklan är oxå dömda för brott. Han är en farlig typ.

Själv är jag dömd för dopingbrott, ringa narkotikabrott, penningtvätt, brott mot läkemedelslagen, vapenbrott, fortkörning, misshandel & Egenmäktigt förfarande. Men jag är go & snäll för det. Tjejer gillar mig. Så vad är renknullaren dömd för?
2021-06-01, 21:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vad var det som Länta hade blivit dömd för? Misshandel? Tjuvskytte? Renstöld?

Flera andra i hans zigenarklan är oxå dömda för brott. Han är en farlig typ.

Själv är jag dömd för dopingbrott, ringa narkotikabrott, penningtvätt, brott mot läkemedelslagen, vapenbrott, fortkörning, misshandel & Egenmäktigt förfarande. Men jag är go & snäll för det. Tjejer gillar mig. Så vad är renknullaren dömd för?

Det vet man inte och det står: Strafföreläggande

Säkert inget intressant och du får väl betala själv vad det kostar för att läsa vad just Länta fått det för.
Ingen sitter och kastar ut pengar för att läsa dess innehåll!

https://www.advokatbolaget.eu/blogg/strafforelaggande
2021-06-01, 21:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det vet man inte och det står: Strafföreläggande

Säkert inget intressant och du får väl betala själv vad det kostar för att läsa vad just Länta fått det för.
Ingen sitter och kastar ut pengar för att läsa dess innehåll!

https://www.advokatbolaget.eu/blogg/strafforelaggande

Intressant att någon som är så pass välbärgad (och välhängd) som Adonis inte har råd med Lexbase
2021-06-01, 21:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Intressant att någon som är så pass välbärgad (och välhängd) som Adonis inte har råd med Lexbase

Ja du - kan bara hålla med
2021-06-01, 21:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Men din jävla knullare. Jag vet vad straffföreläggande är, då alla mina dopingbrott & brott mot läkemedelslagen är strafföreläggande. Men vad har renknullaren med dåligt ölsinne gjort var min fucking fråga & du vet väl att uppgifter bara står kvar 5 - 10 år efter dom, beroende på ifall du dömts till fängelse eller inte. Jävla sosse. Länta har många lik i garderoben. That's for sure. Det är av allmänintresse att sanningen kommer ut. Ofredande kan oxå vara strafföreläggande & har han dömts för ofredande så kan han dömts för betydligt väree saker, eller hur? Han har en genomträngande & intensiv blick. Galen typ.

Hur många lik Länta har i garderoben får du allt ta reda på själv och bekosta ur egen penningpung - för som det ser ut tänker ingen i tråden betala för att få veta det heller. Jag är iaf ointresserad och det tror jag nog andra också är som det verkar. Men om du skulle betala för det och det kommer fram vad han har fått detta för - vad tänker du göra då? Gå till tidningarna och sälja uppgiften? Eller varna hans grannar? Skulle vara komiskt om det kom fram att han åkt fast för fortkörning och erkänt. Det gör väldigt många och klassas oftast inte som att det är något som ligger i Allmänhetens intresse direkt!
Senast redigerad av CS128 2021-06-01 kl. 21:45.
2021-06-01, 21:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Peterzipen, du är min vän. 💗 Jag gillar dig. Varför jiddrar du? Jag trodde mer om dig. Jag ställde bara en relevant fråga i tråden. Vad är samen dömd för?

Haha, ta det lugnt sötnos! Är på din sida, kallade dig både välhängd och välbärgad. Inte som den där jävla soyboyen KlartSur (gillar missionärsex) som försöker sätta käppar i hjulet för dig vid första bästa tillfälle. backar dig all the way liksom.

Ingen som vet vad samen länta med resten av klanen av zigenare åkt dit för. Går inte att lita på flashback längre
2021-06-01, 21:55
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Haha, ta det lugnt sötnos! Är på din sida, kallade dig både välhängd och välbärgad. Inte som den där jävla soyboyen KlartSur (gillar missionärsex) som försöker sätta käppar i hjulet för dig vid första bästa tillfälle. backar dig all the way liksom.

Ingen som vet vad samen länta med resten av klanen av zigenare åkt dit för. Går inte att lita på flashback längre

Jag gillar dig, bror.
2021-06-01, 22:02
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Fortkörning med traktor? Eller ridande på en ren? Skojar du, ditt särbarn. Gubben har ingen körkort. Grow up, bitch.

Jag tror du vet vad han är dömd för. Kanske du är rädd att alla ska få veta att du talat gott om en samisk mysfarbror som ofredat minderåriga familjemedlemmar i sin klan. Vad vet jag? Ni är med i samma peddoring? Sluta jiddra & öppna plånboken på samma sätt som du särar på dina lår istället. Få fram domen nu. Jävla fegis. Ge oss vad vi vill ha nu.

Skulle vara komiskt om det kom fram att han åkt fast för ofredande och erkänt.

Det finns inget mer ointressant att veta vad han fått strafföreläggande för - i min värld. Öppna plånboken själv du och sluta jiddra själv för du är ju uppenbarligen den enda som är intresserad av att få veta vad den sura och bittra gubben Länta har gjort!
2021-06-01, 22:57
Medlem
Citat:
Fortkörning med traktor? Eller ridande på en ren? Skojar du, ditt särbarn. Gubben har ingen körkort. Grow up, bitch.

Jag tror du vet vad han är dömd för. Kanske du är rädd att alla ska få veta att du talat gott om en samisk mysfarbror som ofredat minderåriga familjemedlemmar i sin klan. Vad vet jag? Ni är med i samma peddoring? Sluta jiddra & öppna plånboken på samma sätt som du särar på dina lår istället. Få fram domen nu. Jävla fegis. Ge oss vad vi vill ha nu.

Skulle vara komiskt om det kom fram att han åkt fast för ofredande och erkänt.
Det är förmodligen jaktbrott, antingen björn eller järv, möjligen både och. Brott mot vapenlagen är också en lågoddsare med tanke på yrke och härkomst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in