2021-06-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det någon i tråden som har koll på alla relationer och kan sammanställa en lista på vilka personer i utredningen som har varit jäviga och om de har varit inblandade i att skapa alla förseningar och felaktigheter?
En sådan sammanställning skulle vara mycket intressant.

Sedan undrar jag vem det är inom rättsväsendet som kan besluta om att starta en internutredning av hur det här fallet har hanterats av polisen?
Det är väl ungefär femte gången jag ställer samma fråga men ingen verkar vilja svara.

Kanske för att ingen tror att dessa medvetet sinkat utredningen eller (iaf inte medvetet) bär skuld till att utredningen skötts bitvis illa och hafsigt.

An Str. - HDs familj
Mö**k - SD
PW - SD
samt nån mer kvinnlig polis har jag för mig.
Citera
2021-06-02, 00:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det någon i tråden som har koll på alla relationer och kan sammanställa en lista på vilka personer i utredningen som har varit jäviga och om de har varit inblandade i att skapa alla förseningar och felaktigheter?
En sådan sammanställning skulle vara mycket intressant.

Sedan undrar jag vem det är inom rättsväsendet som kan besluta om att starta en internutredning av hur det här fallet har hanterats av polisen?
Det är väl ungefär femte gången jag ställer samma fråga men ingen verkar vilja svara.

Avdelningen för särskilda utredningar, SU, är en fristående och oberoende avdelning inom Polismyndigheten som utreder misstänkta brott som bland annat polisanställda, polisstudenter, domare och åklagare kan ha gjort sig skyldiga till. Det är dessa du måste höra av dej till om du vill ha gång en internutredning. Men du måste väl anmäla den polis du vill ha utredd innan det startas en utredning.
Citera
2021-06-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske för att ingen tror att dessa medvetet sinkat utredningen eller (iaf inte medvetet) bär skuld till att utredningen skötts bitvis illa och hafsigt.

An Str. - HDs familj
Mö**k - SD
PW - SD
samt nån mer kvinnlig polis har jag för mig.

Att plocka bort An St och låta en erfaren expert från Telia lämna sin analys gjorde uppenbart stor skillnad.
Citera
2021-06-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla dödsfall som inte sker på sjukhus utreds.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Det gör dom väl inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Är väl en sanning med stor modifikation i så fall. Vet fall där polisen inte gjort ett skit trots misstänkt dödsfall i hemmet.

Nej Remark du har verkligen fel här.
Även om jag förmodar att du syftar på oväntade och plötsliga dödsfall och inte folk med palliativ vård som avlider i hemmet.
Ibland vid oväntade dödsfall väljer jourläkare som dödförklarat personen på plats att inte ens tillkalla polis.
Vilket ju är en annan diskussion i all sin tveksamhet.

Mvh/ har mycket god insyn i och kunskaper om detta.
Citera
2021-06-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att plocka bort An St och låta en erfaren expert från Telia lämna sin analys gjorde uppenbart stor skillnad.

Ja har jag sagt något annat?
Jag svarade på hoppsanns fråga om en lista och om någon medvetet "sinkat" utredningen.
Att An Sts kunskaper var på en lägre nivå än Teliakillens är ju rätt obvious.

Jag tror vi har en del att tacka Avels mail och lunta till ÅH för att de valde att stryka AnSt och fokusera på Teliakillen. Såvida de inte tänkt ut det själva förstås, men jag gissar att Avels konstruktiva kritik blev en liten ögonöppnare.
Citera
2021-06-02, 01:02
Medlem
Citat:
Nej Remark du har verkligen fel här.
Även om jag förmodar att du syftar på oväntade och plötsliga dödsfall och inte folk med palliativ vård som avlider i hemmet.
Ibland vid oväntade dödsfall väljer jourläkare som dödförklarat personen på plats att inte ens tillkalla polis.
Vilket ju är en annan diskussion i all sin tveksamhet.

Mvh/ har mycket god insyn i och kunskaper om detta.

Jag har inga problem att backa och ta till mig erfarenhet jag saknar. Tack.
Citera
2021-06-02, 01:07
Medlem
Citat:
Jag svarade på hoppsanns fråga om en lista och om någon medvetet "sinkat" utredningen.

Jag tror vi har en del att tacka Avels mail och lunta till ÅH för att de valde att stryka AnSt och fokusera på Teliakillen. Såvida de inte tänkt ut det själva förstås, men jag gissar att Avels konstruktiva kritik blev en liten ögonöppnare.
Övertygad om att Avel har gjort skillnad i detta fall! Och tråden som med sin grund kunde hjälpa hen framåt (fup i tråden var tex avgörande). Allt detta är en tacksam över!

Hoppas nu att Avel lyckats påverka det polisiära arbetet i stort till kommande utredningar. Skulle vara högst önskvärt.
Citera
2021-06-02, 01:12
Medlem
Citat:

Ja, det är närmast självklart att en person med 25 års kompetens och som byggt upp systemet är outstanding. Tacksam att han involverades.
Citera
2021-06-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Övertygad om att Avel har gjort skillnad i detta fall! Och tråden som med sin grund kunde hjälpa hen framåt (fup i tråden var tex avgörande). Allt detta är en tacksam över

Och personlighetsdragen som belyses med (för mig) ny fakta och som är kontrollerbar med flera andra källor på nätet!
T.ex. hade jag ingen aning om att Gaslighting är en metod som används för att förvanska händelser/fakta hos mottagaren.
(och då pratar vi även om en del skribenters trollande i tråden)

För mer ordinära och vardagsnära situationer antar jag att det kan vara bra att läsa på om härskartekniker, åtminstone lite översiktligt.

Ja det finns många positiva efterverkningar och lärdomar att ta med sig från väldigt många olika skribenter. Olika uttryckssätt och olika synvinklar är berikande till helheten.
Citera
2021-06-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Och personlighetsdragen som belyses med (för mig) ny fakta och som är kontrollerbar med flera andra källor på nätet!
T.ex. hade jag ingen aning om att Gaslighting är en metod som används för att förvanska händelser/fakta hos mottagaren.
(och då pratar vi även om en del skribenters trollande i tråden)

För mer ordinära och vardagsnära situationer antar jag att det kan vara bra att läsa på om härskartekniker, åtminstone lite översiktligt.

Ja det finns många positiva efterverkningar och lärdomar att ta med sig från väldigt många olika skribenter. Olika uttryckssätt och olika synvinklar är berikande till helheten.

Känner mig manad att hoppa in här med några ord:
Håller verkligen med till 100%. Har också lärt mig mycket bra och användbart under mina år på fb.

Samtidigt har jag blivit varse hur förljugna, hånfulla, dömande och rent elaka folk kan vara mot andra även här, trots att vi väl egentligen borde samarbeta. Dela med oss av bra ideer och förhoppningsvis nå ett slags konsensus(light).
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-02 kl. 02:36.
Citera
2021-06-02, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Kan någon bekräfta för mig något jag hört i förbifarten, att SDs dna på LWs ring satt på utsidan av ringen?
Ja, på utsidan,
Citera
2021-06-02, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Känner mig manad att hoppa in här med några ord:
Håller verkligen med till 100%. Har också lärt mig mycket bra och användbart under mina år på fb.

Samtidigt har jag blivit varse hur förljugna, hånfulla, dömande och rent elaka folk kan vara mot andra även här, trots att vi väl egentligen borde samarbeta. Dela med oss av bra ideer och förhoppningsvis nå ett slags konsensus(light).
Jag läste snabbt, mina år på FBI
Någonting som slog mig, Stefans vidriga uttalande från ingenstans (minns inte ordagrant) att han skulle sparkat ner henne och stått som en nekrofil, det är uppenbarligen vad han gjorde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in