2021-06-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Cocco_c bor numera i Göteborg.

LW hade också en stalker från Göteborg.
Vem är Cocco_c?
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-01 kl. 21:56.
Citera
2021-06-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Jävligt tungt bevis ändå, hade ingen aning om innan att det var på utsidan av ringen, och på en glatt yta dessutom.
Citera
2021-06-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
bara tvistemål, vad jag kan se. Brottmål ska avgöras där de har skett. Vet inte hur stränga dessa regler är och i vilka fall det kan ändras. Som jag skrev ovan - vi har kanske blivit lurade av en trött person som skrivit pressmeddelandet och som helt enkelt har skrivit fel? Vi får nog svar i morgon.
Är du helt säker?

Här läste jag
Citat:
Det ovan beskrivna är huvudregler då man vet var ett brott har begåtts. Det finns dock två undantag från dessa huvudregler. Det är nämligen möjligt för åklagaren att väcka åtal hos den domstol som stämningansökan skulle ha lämnats in till om den misstänkte personen skulle vara svarande i ett tvistemål. Dessutom kan åklagaren väcka åtal hos den domstol där den misstänkte personen mer varaktigt uppehåller sig. Situationer där den misstänkte begått ett brott i Malmö, men kanske bor i Göteborg, är vanliga och regeln om att åklagaren i sådana fall kan väcka åtal i Göteborg finns för att värna om den misstänkte personen eftersom det då blir lättare för honom eller henne att medverka i processen. Båda dessa undantag kräver dock att det är lämpligt att åklagaren gör ett avsteg från huvudregeln med hänsyn till utredningen och kostnaderna för målet samt övriga relevanta omständigheter.
Typ ett brottmål kan i vissa fall handhas i den domstol där en stämningsansökan skulle ha lämnats in till om det hade handlat om ett tvistemål.

https://www.minilex.se/a/vilken-domstol-%C3%A4r-laga-domstol-i-brottm%C3%A5l

Men som sagt, det visar sig väl, och behöver inte alls ha med den misstänktes bostadsort att göra.

Intressant i alla fall.
Citera
2021-06-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Var bara tyst Carinah!
Hade ingen aning om Carinah var åter i tråden. Till hens antiförsvar måste jag ändå säga att jag alltid varit övertygad om att HD haft ett finger med i spelet samt att hennes far betett sig jävligt åt mysko på flera punkter. Men att fällningen av dessa har byggt på att först få S fälld.

Vet att jag har flera med mig.

Men sure, låt hen hållas, går inte att språka med en person utan öron och ögon.

Tillägg: Allt ovan lämnar jag dock åt rättvisan att utreda. Tråden blir nog mer av en follow up än en utredande tråd framöver. Är min gissning.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-01 kl. 22:07.
Citera
2021-06-01, 22:09
Medlem
Har du möjlighet att länka till de bilder du hänvisar till? Intressant att lägga bilderna sida vid sida för att tydliggöra förfallet. En bild säger mer än tusen ord...Skulle uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Håller med dig. Kikade igenom hans bildgalleri/loggar på geocachingsidan och slogs av det tydliga förfallet.
Precis innan mordet på LW såg han ung, fräsch och glad ut och efter mordet allt slitnare, tunnare och glättigare i framtoningen. Som om han åldrats tjugo år i slutändan -när det bara gått tre.

Även HD:s förfall är tydligt. Innan LW:s mord nådde leendet ögonen, efteråt inte alls.

Bara hoppas att något framtida psykopatweirdo tar lärdom av detta och inser att mord inte är en hållbar lösning på problemet. Utan tvärtom drar upp varenda liten detalj till hela världens beskådan!
Citera
2021-06-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Är du helt säker?

Här läste jag

Typ ett brottmål kan i vissa fall handhas i den domstol där en stämningsansökan skulle ha lämnats in till om det hade handlat om ett tvistemål.

https://www.minilex.se/a/vilken-domstol-%C3%A4r-laga-domstol-i-brottm%C3%A5l

Men som sagt, det visar sig väl, och behöver inte alls ha med den misstänktes bostadsort att göra.

Intressant i alla fall.

Jag har också läst motsvarande skrivelse så jag kan inte säga att jag är säker.. Men det jag, framförallt, tycker är konstigt är i så fall är att den misstänkte har en försvarsadvokat från Örebro, men som sagt, vi kanske lägger ner onödig tid på något vi får en väldigt naturlig förklaring till i morgon.
Citera
2021-06-01, 22:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
O, tack för svar. För en som bara är halvinsatt - vem är Cocco_c, en cachare antar jag men mer bestämt?

Intressant. Vet man vem hennes stalker är?

Cocco_c hade en relation med LW men efter ett tag ville hon att de bara skulle vara vänner. Han hängde ändå kvar som en trogen hundvalp och hoppades på mer. När LW mördades var han ensam i sin lägenhet, som låg nära LWs, på andra sidan motorvägen. J*cke Sj*berg, tror jag han heter. (Jag börjar glömma namnen).
Efter mordet har han umgåtts mycket med HD och hennes väninna.

Stalkern hade hon träffat online men aldrig IRL. Hon upplevde honom som obehaglig och dissade honom, enligt vad hon sa till sina vänner. Jag har inte sett någon uppgift i FUP om vem han är.
Citera
2021-06-01, 22:22
Medlem
Är det någon som vet om det är på gång med några ljudupptagningar från HR? Hade gärna hört som komplement till TR, även om de i princip tar upp samma saker.
Citera
2021-06-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Är det någon som vet om det är på gång med några ljudupptagningar från HR? Hade gärna hört som komplement till TR, även om de i princip tar upp samma saker.
Det finns i tråden
Citera
2021-06-01, 22:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Min fråga hade med NA-journalisten Stefan Hazianastasious släktband att göra, så jag vet inte riktigt vad du svarar på?

Oj ,då skrev jag på fel inlägg ,ursäkta ...ja han är bra den där brorsonen !
Citera
2021-06-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det finns i tråden
Gör det? Vardå??
Citera
2021-06-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Hade ingen aning om Carinah var åter i tråden. Till hens antiförsvar måste jag ändå säga att jag alltid varit övertygad om att HD haft ett finger med i spelet samt att hennes far betett sig jävligt åt mysko på flera punkter. Men att fällningen av dessa har byggt på att först få S fälld.

Vet att jag har flera med mig.

Men sure, låt hen hållas, går inte att språka med en person utan öron och ögon.

Tillägg: Allt ovan lämnar jag dock åt rättvisan att utreda. Tråden blir nog mer av en follow up än en utredande tråd framöver. Är min gissning.
Absolut överrens, man måste få den första dominobrickan att falla, sen följer resten efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in