2021-05-29, 18:23
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ifall teorin om självmord stämmer, så kan möjligtvis en vajer/rep ha fästs mellan de båda stolparna, tillräckligt med slack för att kunna vira ett varv runt halsen, sitta på en stol/pall och därefter välta/tippa bort den under sig. Då behövs ingen höjd som vid hängning i träd

Helt uteslutet.
Citera
2021-05-29, 18:23
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, TR domen var mer "akademiskt" korrekt författad med referenser till domar, lagar m.m.
Men HR domen blev fällande och det var viktigast. Glädjen blev dock kortvarig. SD hade bestämt sig för att hatobjekten inte skulle få vinna. Han kunde inte förlora makten och kontrollen över sitt liv. Ingen hovrätt, åklagare skulle minsann få bestämma och inte ska flashbackare som skrivit ner honom i åratal få glädjas, inte. Typiskt tankesätt för hans personlighetstyp.

100%!👊
Citera
2021-05-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
https://www.aftonbladet.se/a/oAXmem

Proffessor GW 👌
Helt enig med GW
Första misstaget gjordes sv BL och tingsrätten och andra misstaget gjordes av åklagarna och även HR.
Så jäävla många felaktigheter har gjorts i detta fall så det räcker och blir över.
Citera
2021-05-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ja, TR domen var mer "akademiskt" korrekt författad med referenser till domar, lagar m.m.
Men HR domen blev fällande och det var viktigast. Glädjen blev dock kortvarig. SD hade bestämt sig för att hatobjekten inte skulle få vinna. Han kunde inte förlora makten och kontrollen över sitt liv. Ingen hovrätt, åklagare skulle minsann få bestämma och inte ska flashbackare som skrivit ner honom i åratal få glädjas, inte. Typiskt tankesätt för hans personlighetstyp.
Vad fan talar du om? Akademiskt korrekt? Juridik är inte något statiskt. Det är tolkningar. Lindén VALDE att se vart och ett av indicierna och försöka förklara bort dom till förmån för SD. Och han lyckades bra med det. Men HR såg, helt korrekt, den sammanfattade indiciekedjan och värderade bevisningen utefter det.

Akademiskt korrekt? Du har inte en susning om vad du talar om.
Citera
2021-05-29, 18:30
Medlem
Citat:
Jag tycker det var bra att han tog livet av sig. För det första sparar det en himla massa pengar. För de anhöriga är det skönt att slippa tänka på honom som skulle suttit inlåst och menat att han var oskyldigt dömd. En dag kanske han skulle kommit ut igen. Ett självmord kan också ses som ett erkännande.
Citera
2021-05-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Och du tror stenhårt att alla system/branscher fungerar som förväntat?
Det finns mygel och läckor överallt.
Det är något man inser med åldern, du verkar vara för ung för att ha hunnit skaffa dig den erfarenheten, din profession till trots.

Var och en får naturligtvis tro vad den vill men jag tror fortf att han fått domslutet före alla andra och redan var död när domslutet kom.
Pang Tjong!

Hur då? Varifrån? Ingen förutom de jurister som skrev domen visste något. Inte ens advokaten och åklagarna.
Citera
2021-05-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Men förfan, hur kul tror du det är att vara inlåst på anstalt? Du kan inte ta en bira på krogen, du kan inte sola på stranden eller ta semester i utlandet. Du kan inte ta långa promenader i naturen.

Citat:
Haha, nu säger GW att bevisningen mot SD var tekniskt tung. För någon månad sedan däremot menade han att utredningen samt bevisningen var svag och att SD därför troligtvis skulle frias i HR.

Snacka om att vända kappan efter vinden.

Ja, LGW var väl ganska nöjd med domen i TR?
Citera
2021-05-29, 18:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Han sköt sig själv. Har fått info om det nu
Intressant och som varit på tapeten, skriv om du får höra nåt mer.
Citera
2021-05-29, 18:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tidigare prisade ju GW TR-domen och ansåg den vara i klass med en HR-dom: pedagogiskt upplagd och med förståelse för att alla tekniska bevis endast var relationsrelaterade:Betr. de tekniska bevisen menade han att:Tror han att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten?

Ja jag har ingen koll på vad GW tidigare sagt om TR-domen. Jag håller dock ändå med om hans, isåfall, ändrade inställning :-)
Citera
2021-05-29, 18:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vilken fördel skulle endera parten i detta fall ha av att känna till utslaget före den andra parten?
Det vågar jag inte uttala mig om. Jag försökte bara, eftersom det verkade viktigt för dig, att ge en gissad rimlig bakgrund till att offentlighets- och sekretesslagen ser ut som den gör. Men när sekretesslagstiftningen nu ser ut som den gör, då gäller det ju generellt, för alla mål, att en dom är belagd med sekretess intill dess att den meddelas, oberoende av om det kan bedömas finnas någon specifik anledning till detta i varje enskilt fall.
Citera
2021-05-29, 18:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Han sköt sig själv. Har fått info om det nu

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant och som varit på tapeten, skriv om du får höra nåt mer.

Ja förvånar mig inte. Tycker att det som sticker ut ur den svarta påsen/sopsäcken ser ut som hanen på ett gevär…

Bilden postades i tråden igår

Förstorat: https://www.bildtagg.se/bild/3s9ah5o5gtb3r6lfptfm

Originalbilden
https://www.bildtagg.se/bild/9t66o7bi9l6ddyz2rvtrgj
Citera
2021-05-29, 18:47
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja förvånar mig inte. Tycker att det som sticker ut ur den svarta påsen/sopsäcken ser ut som hanen på ett gevär…

Bilden postades i tråden igår

Förstorat: https://www.bildtagg.se/bild/3s9ah5o5gtb3r6lfptfm

Originalbilden
https://www.bildtagg.se/bild/9t66o7bi9l6ddyz2rvtrgj

Det som ligger bredvid. Ser ut som en sån landningsplats man kan köpa om man har en drönare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in