Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
Kul! Måste finnas några Rick-fans i Sverige ändå, igår när jag tittade listade Avanza att de hade 7 ägare av ARC (tror de uppdaterar efter handelsdagens slut), nu listar de 20 ägare.
Frågan är hur det ser ut i morgon? Är du med?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zneekah
ARX ser bra ut. Jag lutar lite åt Whitecap, verkar vara jävligt vassa på co2 capture och injektioner, och jävligt lönsamma. Ska läsa på lite mer men tror inte man går bort sig med en liten peng in i något av nämnda bolag just nu utan vattentät DD. Bra cash flow, bra graf, bra valuta, rimliga skulder, bra marginaler räcker långt. Oljan verkar hungrig nu.
Covid ner i Indien.
Lite surt att man inte köpte lite
petroteq ändå
ps: undrar om erkor vinner månadens tajming med sina MT calls
Carbon capture och injektioner? Har ESG-vargen bitit dig?
Oljan kan bara gå upp nu, så under investerad sektor.
ARC Resources(ARX)
Efter februari förvärvet så är dom Kanadas största kondens producent, tredje störst på naturgas och sjätte största "upstream" energi producent.
BV = 6724 MCAD
Q1 Net income 50 cent/aktie
Daglig produktion i Q1 var 170430 boe per dag.
Siktar på mellan 290000-305000 per dag 2021
Investeringar 2021 950-1000M$
Har 1.1 miljoner hektar? LOL(Amerikanska hektar, men ändå ganska stort område)
Utdelning är 0,06 per kvartal, kommer öka när skulderna minskar.
Skuld är på 2,4B$ + utstående obligation på 1B$. Räknar med att vara nere på 1-1.5 + obligation vid slutet av året.(Så bra tempo, lite som om de lärt sig av LG)
Snittpris olja Crude Q1 var 59,30. Snitt april var 63 och idag ligger vi på närmare 68$
Lite översikt iaf, men känns bra hittils.
Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Det blir en hård kamp med hasses josemaria och arch. Fan vad arch stack. Jag vill också ha kol!

Corona 6-pack drive på Lidl + 3 Lime för en 10a fick jag kosta på mig idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
erk0r
Nästan en månads konsolidering hjälpte ju till i att tajma det köpet. Men självklart var det mpå 1Best tur, och det faktum att jag var så efterbliven så det tog nästan 2 veckor att få fram ett Degiro konto med insatta pengar på xD Men ja det gick bra.
Köpte även lite Josemaria på Hasses rek, har gått bra där också haha!
Måste även nämna att jag endast är svagt plus då dessa vinster bara marginellt tar ut den förlust jag har på SSAB-wurrarna, dessa ska gå i graven helt har jag bestämt...
"Ju mer jag pluggar ju mer tur har jag" var det väl nån vettig person som sa. MT optionerna var snyggt iaf.
SSAB wurrarna fick lämna kontot förra veckan och fick sätta stopp för min warrant karriär tills nästa gång kontot sväller och jag får hybris.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cabernet
Det har talats mycket om industrimetaller, gruvor, olja, naturgas, uran etc sista tiden.
Själv tänker jag om någon av er funderat kring att bredda med jordbruk/matproduktion?
Tror det kommer kunna bli rejäl tillväxt även här, i och med inflationen. Jag kan sektorn bedrövligt dåligt...
Någon som har gått in i denna sektor eller har idéer på vart man kan finna mer bra info?
Mat behöver gödsel, gödsel görs av YARA som är en favorit i denna tråden.