Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Visst, Bidens politik medför en risk för ökad inflation men trådstartens närmast globala och sysyemhotande hyperinflation kommer vi inte få uppleva.
Är det säkert att du har läst rätt trådstart ? Ingenstans här används prefixet hyper.
Och ingen har påstått att det på något som helst vis ska vara systemhotande.
Det handlar om att priserna på basmetaller är på väg upp enligt sitt cykliska mönster och lite andra geopolitiska faktorer.
Läste genom min trådstart och ingenstans i varken den eller på första sidan kan jag hitta ett endaste ord som handlar om eller antyder någon systemhotande hyperinflation. Är du säker på att du inte läst en annan tråd ?
Inflationen har inget med Bidens politik att göra, den är orsakad av att hela världen har stått still medan det printats pengar. Bidens politik är den vi här i tråden ska tjäna pengar på.
Inte heller är den en katastrof. Glassen Igloo är tillbaka, ungarna får väl dela på en sån framöver.
Trodde jag var tydlig nog med att skriva
rejäl inflation i titeln för att skilja tråden från hysterikornas börsrastrådar som har fyra gånger fler visningar än denna. Tydligen inte tydlig nog. Jag vet ärligt inte hur man ska formulera sig för att folk ska begripa. Det verkar finnas en vilja att medvetet missförstå.
Men jag kan starta en dödsinflationstråd om du vill.