2021-06-01, 12:05
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan tänka sig även att hans syskon eller annan anhörig har kopplat lite grepp över dödsboet vilket väl är det normala. Söker svar i den digitala världen där han rörde sig allt som oftast. De har nog mer rättigheter till det än polisen just då med tanke på servrar utomlands osv.

HD är skild från SD så vitt vi vet och även om de levt tillsynes nära nu även mot slutet så har hon väl rent juridiskt inte så stor rättighet att befatta sig med hans konton vilka de än är. Eller nåt annat som tillhör honom för den delen.

Sen kan hon ju - beroende på mental status då - kanske ha nån sorts roll som ”senior advisor” till ”dödsboet” eftersom hon lär ha haft lite bättre insyn i SD:s förehavanden om man jämför kanske med hans syskon då.
UW och LW var ju skilda men UW roddade allt med hennes dödsbo vill jag minnas.
Citera
2021-06-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Allt började med otroheten. Det var den som var motivet till mordet.
Nej Nej Nej
Otroheten hade han inga problem med, det han hade problem med var att HD (och andra) skulle få reda på sanningen om hans eskapader.
Således kan du inte påstå att motivet var otroheten
Citera
2021-06-01, 12:07
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack, ett väldigt positivt besked att domen vinner laga kraft, speciellt efter att coli tvärsäkert hävdat motsatsen i otaliga inlägg.
Ja det blev väldigt snurrigt där, inte ens när man påpekade att hen sa emot sig själv i samma mening gick det fram.
Citera
2021-06-01, 12:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag vet att tidningen NA har talet inspelat och skulle lägga ut det, var i full färd med det, men när uppgifterna om att Stefan dött, sånkan jag förstå att de inte gick ut med det, lite synd.mhade gärna hört hans sista lögner

Du har ju en avskrift samlad, om jag inte minns rätt?
Citera
2021-06-01, 12:15
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Något jag har tänkt på är att SOA kanske utåt sett (alltså under rättegången) tagit parti för SD av ett skäl som handlar om att minska SDs motiv för att mörda Lena.

Inåt kanske han inte alls varit lika förlåtande?

Bara en frågeställnig att fundera över.

Om man tänker att SOA och BA hela tiden trott på SD och SD har sagt allt det vi hört/läst honom säga, blodet i huset, Lena som förföljt honom (?) osv, då finns det väl skäl (motiv)att försöka minska intrycket att SD även har fam. A som som SD behöver "gottgöra" genom att se till att otroheten avslutas/Lena "försvinner" ur HDs liv.

Alla i fam A inkluderat HD gör allt vad de kan för att sudda ut ett motiv för SD s.a.s. att mörda Lena.

Jag tänker också att fam A verkar vara lite av strutsar och att tro på SDs oskuld hr varit absolut den enklaste och behagligaste utvägen (kanske?). Det skulle det nog lätt kunna vara lite till mans.

En hemsk tanke att någon som du känt i över tjugo år, som är far till barnbarnen, som du har tagit till dig som en son i huset, som varit på Folketorp och hjälpt till att snickra, som verkat vara en tppenkille för HD, som är som en glad färgklick skulle kunna vara en kallblodig mördare?

Dessutom ommer han med "bra förklaringar", är ångerfull (ja, över otroheten), vill ha HD tillbaka och vill inget annat än att göra "bra nu" (allt ska bli så bra nu).

Kanske det inte är ett "sex år långt litet misstag" egentligen, utan något som mpåste förminskas. Det för att de tror att SD är sokyldig till mordet, men otroheten kanske inte var helt obetydlig i sammanhanget?

Det har ju ändå lett till en massa skit för alla, men det måste man låtsas som att det inte finns (utåt sett).

Luddig förklarat, men tankar jag får när jag är ute och jobbar.

Fy fasiken vad detta mord har tagit på en...

Jag hänger med i hur du tänker, men nej. LW:s blod i SD:s plös, SD:s sperma på LW:s kjol och SD:s DNA på LW:s ring styrker att det var SD som utförde mordet.

Om du inte menar att SOA hjälpte SD? Men de pratar ju inte om problem i den familjen och mot bakgrund av det så är mordplaner alltså uteslutet.

SD mördade LW helt på egen hand, allt jag tagit del av i FUP, rättegångar och inte minst hovrättsdomen talar för det.
Citera
2021-06-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
UW och LW var ju skilda men UW roddade allt med hennes dödsbo vill jag minnas.

Ja är ”alla” bara överens kring de juridiska inslagen så är det bara att köra på.
Citera
2021-06-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har du missat vad jag svarade på?

Zilvereko vill att HD och JG ska dömas till livstids fängelse för att de var "elaka" mot och "mobbade" LW.

Du ljuger.Lögn och förbannad dikt från dig, för det har jag inte skrivit någonstans och så tycker jag INTE![/b]

Däremot tycker jag att det vore på sin plats att göra rent hus = kolla andras eventuella roller i den här smutsiga historien. Utan en rejäl utredning kommer detta fall aldrig ta slut.

Gällande JG har jag aldrig trott att han är inblandad i mordet på Lena. I själva verket tror jag han har mått mycket dåligt av allt detta och hans sympatier tycks ha löpt amok.

Sen HDs roll - den är mycket mysko. Vad vet hon? Har hon någon delaktighet typ skyddande av brottsling, etc etc. Men du kanske tycker att HD ska komma undan, även om hon vore inblandad? Du har en märklig rättsuppfattning och brakar på som en bitter gammal elak skenbart kristen moralkärring. Usch!

Edit: Inte heller tror jag at SOA har något med mordet på Lena eller SDs död att göra. Begriper du vad jag skriver?
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-01 kl. 12:31.
Citera
2021-06-01, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag hänger med i hur du tänker, men nej. LW:s blod i SD:s plös, SD:s sperma på LW:s kjol och SD:s DNA på LW:s ring styrker att det var SD som utförde mordet.

Om du inte menar att SOA hjälpte SD? Men de pratar ju inte om problem i den familjen och mot bakgrund av det så är mordplaner alltså uteslutet.

SD mördade LW helt på egen hand, allt jag tagit del av i FUP, rättegångar och inte minst hovrättsdomen talar för det.

Haha, typiskt mig att vara för mångordig och helt klart otydlig!

Inte en sekund under dessa tre år har jag trott att någon annan varit mördaren än SD!

Och helt enig med dig att SOA inte har motiv.

Jag tror också att SD skötte allt på egen hand och min starka övertygelse är att ingen var med och planerade eller på annat sätt hjälpte till vid mordet.

Jag har hela tiden gått emot strömmen och i stort sett varit väldigt ensam om att HD med CO varit manipulerade och marionetter till den här mycket udda och manipulernade mördaren. JG inkluderad.

Att så många atr SDs parti mot Lena, trots att det är SD som är otrogen är ett av skälen till att jag tror att SD manipulerar dom, samt att de raderarar, undanhåller, storstädar och ljuger.

Det är ingen familje/vän konspiration om mord här.

Konspirationen, det är människor som har blivit grundlurade att tro på SD.
Det är det jag menar.

Så jag tänker att SOA sitter i rätten och säger att otroheten är "ett litet misstag som alla kan göra" för att hjälpa SD.

Sudda ut SDs motiv till mordet.
Citera
2021-06-01, 12:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sedan Hd startade sin egen profil på GC i April 2018 har hon tagit 373 bilder, inte på någon finns Sd med, trots att de cachat ihop väldigt mycket fram tills hans död.
Motsvarande har Sd nästan identiska bilder som Hd, med den skillnaden att Hd inte är med som selfie.
Däremot förekommer hos Sd rätt många bilder med Hd, som då nästan alltid har sällskap med "k*rm*nsbo".
Rätt löjligt av dom, dom lurar ju liksom ingen ändå.
Hos Sd saknas bilder på LW, med undantag för bara en dag i februari 2017. Hos LW är sista bilden på henne och SD november 2016.
Jobbigt att bläddra då bägge varit maniska selfietagare, men tidigare finns ännu mer bilder på de två, så de gick under radarn där någon gång, Hds radar då antagligen.

H*n har dagen efter SDs död postat flera bilder med texten "Underbar dag ❤" från helgens burkletartur.
Citera
2021-06-01, 12:41
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Undrar var resten av famijen fanns någonstans vid det förmodade självmordet?

Är det klarlagt om de också var med vid sommarstugan eller inte (döttrarna borde vara i skolan). Men HD och hennes mamma? Var HD på jobbet? Var SOA ensam med SD/JG, eller SD, SOA och JG tillsammans? Många tankar som seglar omkring åt olika håll nu, efter chocken att han hittats död 18 minuter efter domen
Äldsta dottern var väl i Polen. Yngsta säkert i skolan. Varför skulle HD vara med i stugan, hon har ju inte ens varit med på rättegångarna. Var nog bara SD och SOA där.
Citera
2021-06-01, 12:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar SD då?

Det var ju ändå han som både var otrogen och inte avslutade ens när otroheten avslöjades.
Det räckte inte för HD att vara ledsen, gråta, gå i krossat glas eller att avkräva total blockning.

Varningen ska gå till den som tänker så mörka tankar och är så hatisk mot någon att de inte klarar av att hantera situationen?

Istället fär att välja den rätta vägen, avluta och ta hand om HD och barnen, väljer att döda en person och sedan ta livet av sig?

Att hata så mycket bör vara en anledning till att söka hjälp.

Ja, SD verkade hata väldigt mycket/många. Tänker på filmen; "Jag hatar Åsa" och när han sa "Jag HATAR dig Lena Wesström" Friska, normala människor uttrycker sig inte så.
Citera
2021-06-01, 12:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Äldsta dottern var väl i Polen. Yngsta säkert i skolan. Varför skulle HD vara med i stugan, hon har ju inte ens varit med på rättegångarna. Var nog bara SD och SOA där.

Hon borde väl ha varit i Sverige igen (eftersom SD den 27 maj skrev att han "hämtade upp henne" från bussen när den passerade Norrköping).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in