2021-06-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det någon i tråden som har koll på alla relationer och kan sammanställa en lista på vilka personer i utredningen som har varit jäviga och om de har varit inblandade i att skapa alla förseningar och felaktigheter?
En sådan sammanställning skulle vara mycket intressant.

Sedan undrar jag vem det är inom rättsväsendet som kan besluta om att starta en internutredning av hur det här fallet har hanterats av polisen?
Det är väl ungefär femte gången jag ställer samma fråga men ingen verkar vilja svara.

Kan nämna i det sammanhanget som ren kuriosa - utan några som helst andra misstankar - att SD ”följer” (som en av 98 följare) väninnan och stjärnvittnet tillika polisens kommunikationsstrateg T ”This too shall pass” B på Instagram. 631 inlägg har hon där som han då lär haft insyn i om inte nån inställning finns i kontot. Bortplockad är han inte iaf.

(Han menar i enda inlägget att han bara skapat kontot för att följa dottern men verkar följa runt 260 personer till...)

stefandsson
Citera
2021-06-01, 11:47
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har du missat vad jag svarade på?

Zilvereko vill att HD och JG ska dömas till livstids fängelse för att de var "elaka" mot och "mobbade" LW.

Alla handlingar utom själva mordet är irrelevant utifrån "om inte..." i detta fall.
Exakt verkligen alla.

Det absolut enda man kan säga här är "om inte SD hade mördat LW...".
Citera
2021-06-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
Finns SD:s ”tal” inspelat? Eller var du på plats?
Jag vet att tidningen NA har talet inspelat och skulle lägga ut det, var i full färd med det, men när uppgifterna om att Stefan dött, sånkan jag förstå att de inte gick ut med det, lite synd.mhade gärna hört hans sista lögner
Citera
2021-06-01, 11:50
Medlem
Honan6s avatar
Har någon klurat ut vem eller vilka CO:s som plockat bort 20-talet GC-loggningar för SD och likaså för HD?
Citera
2021-06-01, 11:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alla handlingar utom själva mordet är irrelevant utifrån "om inte..." i detta fall.
Exakt verkligen alla.

Det absolut enda man kan säga här är "om inte SD hade mördat LW...".

Allt började med otroheten. Det var den som var motivet till mordet.
Citera
2021-06-01, 11:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Och att alla som funderar på att vara otrogna tar varning och inser hur illa det kan gå.
Då kan man ju lika gärna låsa in sig i en garderob och svälja nyckeln. Jag tycker inte heller det är särskilt snyggt att vara otrogen men sist jag kollade så hade vi inte sharialagar i Sverige.
Citera
2021-06-01, 11:58
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Problemet är att psykopatweirdon inte tar varning. De är som de är. Ingen kan ändra på det. Det är bara deras offer som kan påverka situationen. Genom att bryta all kontakt och att se till att kunna försvara sig om det behövs.

Tror tyvärr detsamma, psykopatweirdon är inte några logiska typer. Så att tro att de tar lärdom av ett annats psykopatweirdos verklighet var bara dumt av mig.

Ingen utom psykopatweirdot själv kan påverka situationen i slutändan. Ingen.
Citera
2021-06-01, 11:59
Medlem
Undrar var resten av famijen fanns någonstans vid det förmodade självmordet?

Är det klarlagt om de också var med vid sommarstugan eller inte (döttrarna borde vara i skolan). Men HD och hennes mamma? Var HD på jobbet? Var SOA ensam med SD/JG, eller SD, SOA och JG tillsammans? Många tankar som seglar omkring åt olika håll nu, efter chocken att han hittats död 18 minuter efter domen
Citera
2021-06-01, 12:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Just ja, får ta tillbaka det! Men ser forfarande inget motiv för SOA här, framförallt inte utifrån att rätt ska vara rätt.

Något jag har tänkt på är att SOA kanske utåt sett (alltså under rättegången) tagit parti för SD av ett skäl som handlar om att minska SDs motiv för att mörda Lena.

Inåt kanske han inte alls varit lika förlåtande?

Bara en frågeställnig att fundera över.

Om man tänker att SOA och BA hela tiden trott på SD och SD har sagt allt det vi hört/läst honom säga, blodet i huset, Lena som förföljt honom (?) osv, då finns det väl skäl (motiv)att försöka minska intrycket att SD även har fam. A som som SD behöver "gottgöra" genom att se till att otroheten avslutas/Lena "försvinner" ur HDs liv.

Alla i fam A inkluderat HD gör allt vad de kan för att sudda ut ett motiv för SD s.a.s. att mörda Lena.

Jag tänker också att fam A verkar vara lite av strutsar och att tro på SDs oskuld hr varit absolut den enklaste och behagligaste utvägen (kanske?). Det skulle det nog lätt kunna vara lite till mans.

En hemsk tanke att någon som du känt i över tjugo år, som är far till barnbarnen, som du har tagit till dig som en son i huset, som varit på Folketorp och hjälpt till att snickra, som verkat vara en tppenkille för HD, som är som en glad färgklick skulle kunna vara en kallblodig mördare?

Dessutom ommer han med "bra förklaringar", är ångerfull (ja, över otroheten), vill ha HD tillbaka och vill inget annat än att göra "bra nu" (allt ska bli så bra nu).

Kanske det inte är ett "sex år långt litet misstag" egentligen, utan något som mpåste förminskas. Det för att de tror att SD är sokyldig till mordet, men otroheten kanske inte var helt obetydlig i sammanhanget?

Det har ju ändå lett till en massa skit för alla, men det måste man låtsas som att det inte finns (utåt sett).

Luddig förklarat, men tankar jag får när jag är ute och jobbar.

Fy fasiken vad detta mord har tagit på en...

Tillägg:

SOAs motiv till att mörda SD blir ju extremt kontig, eftersom SD just skulle in i finkan. Inte tror jag att någon pollett trilade ner i det ögonblick dom föll.

Nä, om det är något så är det ett vådaskott, i samband med att SD försökte ta livet av sig. Men det tror jag inte heller.
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-01 kl. 12:13.
Citera
2021-06-01, 12:01
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Allt började med otroheten. Det var den som var motivet till mordet.

Nej, det började inte med otrohet. Lika lite som det började med att SD föddes.

Det började med att SD bestämde sig för att mörda LW.
Citera
2021-06-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan nämna i det sammanhanget som ren kuriosa - utan några som helst andra misstankar - att SD ”följer” (som en av 98 följare) väninnan och stjärnvittnet tillika polisens kommunikationsstrateg T ”This too shall pass” B på Instagram. 631 inlägg har hon där som han då lär haft insyn i om inte nån inställning finns i kontot. Bortplockad är han inte iaf.

(Han menar i enda inlägget att han bara skapat kontot för att följa dottern men verkar följa runt 260 personer till...)

stefandsson
Noterade precis samma imorse, han följde väldigt många och hade även många följare. Med tanke på att han endast ville hålla ett öga på dottern.

Killen med koll
Citera
2021-06-01, 12:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och att alla som funderar på att vara otrogna tar varning och inser hur illa det kan gå.

Du menar SD då?

Det var ju ändå han som både var otrogen och inte avslutade ens när otroheten avslöjades.
Det räckte inte för HD att vara ledsen, gråta, gå i krossat glas eller att avkräva total blockning.

Varningen ska gå till den som tänker så mörka tankar och är så hatisk mot någon att de inte klarar av att hantera situationen?

Istället fär att välja den rätta vägen, avluta och ta hand om HD och barnen, väljer att döda en person och sedan ta livet av sig?

Att hata så mycket bör vara en anledning till att söka hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in