2021-06-01, 11:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tråden har kommit till ett läge där man som "Ebba-hatare" fått en mycket tacksam uppgift då man inte längre behöver besvara inlägg från Ebba-klacken då de är så kontraproduktiva de bara går och behöver på intet sätt accentueras. Personargument, invektiv och numera också ett strumpargument samt uppenbara lögner, överdrifter och smutskastning värderas såklart objektivt av den mångfalt större läsarskaran som här säkerligen till antal finns än de relativt få som producerar texterna.

Ser att någon ondgör sig över att jag i bl.a. och nog främst tidsbesparande syfte efterlyst en del uppgifter och dokument. Det har hittills varit ett framgångsrikt recept och det har gett mig mycket när någon beredvilligt tillhandahållit det eftersökta men även när dokument närmast frenetiskt tillbakahållits har de och förhållningssättet talat ett nog så målande klarspråk.

Eftersom det ifrågasatts om de artiklar som Esbjörns tidigare ombud skrivit, där han förklarar sig oskyldigt dömd, verkligen existerar skall jag göra ett försök att hitta dem då de ju bör vara offentliga eftersom de omtalades i en tidningsartikel jag igår läste.

Ja jag har nu hittat både tfn och mailadress till den av JB grundade Rättssäkerhetsorganisationen - RO och när jag lyckats i mitt uppdrag att komma över dessa dokument skall jag efter ett godkännande från upphovsmannen presentera dem här i sin helhet eller delar av dem och därtill analyser. Ja och då kommer jag väl antagligen med något nytt till tråden som den "tusenfoting" jag av någon nyss här omnämndes som.

Annars är det med stor spänning man nog lite till mans här ser fram emot vad överåklagare Anders Jakobsson, chef för Särskilda åklagarkammaren nu vilken dag som helst i veckan (enligt TV4) kommer fram till och sen meddelar oss huruvida han väcker åtal om grovt förtal, av Esbjörns dåvarande ombud, eller inte mot Ebba Busch. Är någon exakt tidslimit, när det skall vara klart, angiven - någon som vet?

Rättssäkerhetsorganisationen, RO.

* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.
https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals
2021-06-01, 11:46
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Tråden har kommit till ett läge där man som "Ebba-hatare" fått en mycket tacksam uppgift då man inte längre behöver besvara inlägg från Ebba-klacken då de är så kontraproduktiva de bara går och behöver på intet sätt accentueras. Personargument, invektiv och numera också ett strumpargument samt uppenbara lögner, överdrifter och smutskastning värderas såklart objektivt av den mångfalt större läsarskaran som här säkerligen till antal finns än de relativt få som producerar texterna.

Ser att någon ondgör sig över att jag i bl.a. och nog främst tidsbesparande syfte efterlyst en del uppgifter och dokument. Det har hittills varit ett framgångsrikt recept och det har gett mig mycket när någon beredvilligt tillhandahållit det eftersökta men även när dokument närmast frenetiskt tillbakahållits har de och förhållningssättet talat ett nog så målande klarspråk.

Eftersom det ifrågasatts om de artiklar som Esbjörns tidigare ombud skrivit, där han förklarar sig oskyldigt dömd, verkligen existerar skall jag göra ett försök att hitta dem då de ju bör vara offentliga eftersom de omtalades i en tidningsartikel jag igår läste.

Ja jag har nu hittat både tfn och mailadress till den av JB grundade Rättssäkerhetsorganisationen - RO och när jag lyckats i mitt uppdrag att komma över dessa dokument skall jag efter ett godkännande från upphovsmannen presentera dem här i sin helhet eller delar av dem och därtill analyser. Ja och då kommer jag väl antagligen med något nytt till tråden som den "tusenfoting" jag av någon nyss här omnämndes som.

Annars är det med stor spänning man nog lite till mans här ser fram emot vad överåklagare Anders Jakobsson, chef för Särskilda åklagarkammaren nu vilken dag som helst i veckan (enligt TV4) kommer fram till och sen meddelar oss huruvida han väcker åtal om grovt förtal, av Esbjörns dåvarande ombud, eller inte mot Ebba Busch. Är någon exakt tidslimit, när det skall vara klart, angiven - någon som vet?

Det är ju klart tålamodet kan brista då redan kända fakta, fortsätter att ifrågasättas och åter ska diskuteras in absurdum.

Dokument och artiklar tillhandahålls igen och igen och igen, men kan jag tillhandahålla något gör jag det också.
Men mycket finns att finna i tråden och går via sökfunktionen att finna här.

Artiklarna där Binninge själv skrivit om att han anser att han är oskyldig, trots att han dömdes i två domstolar, visst finns dom.
Kan dock vara svåra att hitta, då det är äldre artiklar och Google söker på nya artiklar först.
Som du upptäcker finns det väldigt mycket senaste året, av och med Binninge själv.

Hur lång tid det tar innan beslut fattas om det ens blir åtal, är en bra fråga.
Om man bedömer av hur länge det tog innan EB ens blev utfrågad, bör det ta minst 1-2 veckor så inte blir det denna vecka.
2021-06-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Rättssäkerhetsorganisationen, RO.

* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.
https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals

Organisationen existerar givetvis än idag. Det har vi färska exempel på i tråden.

https://www.allabolag.se/8024386107/rattssakerhetsorganisationen-ro

Status
Bolaget är aktivt
Bolaget registrerat
2007-11-01
F-Skatt
Aldrig registrerats
Moms
Har aldrig varit registrerad i Momsregistret
Bolagsform
Ideella föreningar
2021-06-01, 12:07
Medlem
Citat:

En fråga om din ev framtida analys av varför du och/eller binninge anser sig oskyldigt dömd. Vad har du tänkt att den ska ge? Hur ska du stödja dina påståenden?
Jag menar han är ju dömd i två instanser och fick vad jag förstår nej till prövning i HD. De tar ju nästan enbart upp fall för prejudikat eller om det finns tydliga tecken på rättegångsfel etc.

Vad ska du kunna bedöma som inte rätten med sina vittnesmål etc inte bedömt?

Du får ursäkta men jag får enbart rättshaveristkänning av sånt resonemang. Vore det nåt innehåll så skulle det väl gå till resningsansökan?
2021-06-01, 12:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är ju klart tålamodet kan brista då redan kända fakta, fortsätter att ifrågasättas och åter ska diskuteras in absurdum.

Dokument och artiklar tillhandahålls igen och igen och igen, men kan jag tillhandahålla något gör jag det också.
Men mycket finns att finna i tråden och går via sökfunktionen att finna här.

Artiklarna där Binninge själv skrivit om att han anser att han är oskyldig, trots att han dömdes i två domstolar, visst finns dom.
Kan dock vara svåra att hitta, då det är äldre artiklar och Google söker på nya artiklar först.
Som du upptäcker finns det väldigt mycket senaste året, av och med Binninge själv.

Hur lång tid det tar innan beslut fattas om det ens blir åtal, är en bra fråga.
Om man bedömer av hur länge det tog innan EB ens blev utfrågad, bör det ta minst 1-2 veckor så inte blir det denna vecka.

Visst står det väl i domen att han förnekar, men som du säger det har ingen betydelse han ÄR dömd och två instanser säger samma sak.
Han fick sitta och ett skadestånd som han vägrar att betala det är i mina ögon inget bra underlag för en sk. jurist, men så höll det inte heller.
::För att använda hans egna ord:: Se till att gubben skaffar ett kunnigt ombud, så ingen okunnig börja kludda
2021-06-01, 12:24
Medlem
Citat:
Visst står det väl i domen att han förnekar, men som du säger det har ingen betydelse han ÄR dömd och två instanser säger samma sak.
Han fick sitta och ett skadestånd som han vägrar att betala det är i mina ögon inget bra underlag för en sk. jurist, men så höll det inte heller.
::För att använda hans egna ord:: Se till att gubben skaffar ett kunnigt ombud, så ingen okunnig börja kludda

En som inte har respekt för lagen och själv fipplar med lagen,,ojojojoj.
Om han känner sig oskyldigt dömd så ska han följa gängse rutin att överklaga överklaga överklaga, men göra rätt för sig efter vad domstol dömt honom att göra.
2021-06-01, 12:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
En som inte har respekt för lagen och själv fipplar med lagen,,ojojojoj.
Om han känner sig oskyldigt dömd så ska han följa gängse rutin att överklaga överklaga överklaga, men göra rätt för sig efter vad domstol dömt honom att göra.

Det var ju det han gjorde och fick tji..så han kommer ju inte längre han kan neka tills han är blå inget händer ändå
2021-06-01, 12:44
Medlem
Citat:
Det var ju det han gjorde och fick tji..så han kommer ju inte längre han kan neka tills han är blå inget händer ändå

Om jag vore honom skulle jag hålla en rackarns låg profil.
Men hans aversion mot KD fick honom väl att inte kunna hålla sig undan.
Han verkar dock vara attraktiv och aktiv inom "eliten" och deras fester.

http://www.shimoda.se/tag/miss-clara/

(FB) Vem är Johann Binninge?
2021-06-01, 13:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Du är inte den första och tyvärr nog inte den sista som dyker upp och vill dra allt igen. Du är inte ensam om att vara tusenfotingen, men du är en del av den. Du säger att ditt beteende är tidsbesparande och jag bestrider det påståendet. Det är tidsbesparande för dig att få allt nertryckt i halsen som en gökunge, men det kostar tid för de som ska mata dig.

Problemet med att komma in i sista halvlek, är att mycket av den information som då det begav sig, fanns lättillgänglig, numera är borttagen, förändrad eller bakom betalväggar. Så har man inte varit med från början, kanske man får nöja sig med andrahandsuppgifter?
2021-06-02, 06:59
Medlem
Citat:
Nu ville ju inte Esb backa utan deras agenda är ju att få det ogiltligt.
Annars hade han ju kommit till deras möte och gjort upp sin skulld.
Nu kommer sommarstugan att hamna hos kronis, för deras agenda inte kommer att lyckas och Esb blir både fattig och huslös.
Generalen ,Binninge och möjligen M-gård blir dom som vinner han pengar. Huset är förlorat hursom.

Esbjörn gav ett bud om förlikning, vilket Ebba förkastade, trots sitt löfte.
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2021-06-02, 08:11
Moderator

Här diskuteras en fastighetsaffär. Håll er till det.
Inlägg som behandlar herr Binninges person och vandel tas i (FB) Vem är Johann Binninge?
Inlägg som behandlar det eventuella förtalet av densamme tas i (FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch
Inlägg som behandlar fru Busch politiska gärning tas i (FB) Ebba Busch Thor, partiledare för KD

Aktbilagor i målet återfinns i dessa inlägg:
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Inlägg flyttade till (FB) Vem är Johann Binninge?

Nu har parterna förlikats, acceptera detta och undvik att diskutera meddebattörer och allmän skitkastning.
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-10-11 kl. 10:18.
2021-06-02, 08:43
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Esbjörn gav ett bud om förlikning, vilket Ebba förkastade, trots sitt löfte.

Budet var helt enkelt för dåligt då det skulle innebära att EB inte fick tillbaka sin handpenning vilket är det minsta som man kan begära.

Det hör inte till det normala att parterna framför bud via media vilket skulle fått de flesta att tacka nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in