Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Konstigt med Flashback, när det kommer till kvinnor och våldtäktsmål då är man tammetusan där och försvarar män, och hänger ut offer som ljuger, åklagare som inte sköter sitt jobb, poliskvinnor som inte antecknar samtal de gör med offer, eller att de tipsat om att offrets telefon ska hämtas för analys och nästa dag är just den telefonen rensad.
Här passar inte det, agendan är en helt annan - ljuger om att det är pedofili istället.
Tror inte du att det finns personer som inom rättsväsendet som missköter i dessa fall med?
Går efter hellre fälla än fria, för nånting är det ju...
Vi är på ett forum och kan ifrågasätta en dom utan att vara en "pedofilkramare".
Du mfl i tråden skulle vara direkt olämpliga att arbeta inom rättväsendet, hysteriska, väldigt selektiva och överdriver för att skapa poänger. Mallen ABC för opassande.
Flashback består av många tusen människor. Alla har sin subjektiva uppfattning om allt som skrivs. Till mångt och mycket är Flashback ett virtuellt torg, där användarna står och skriker ut sina åsikter, samtidigt som de blundar och håller för öronen.
Den här tråden är inget undantag. Alldeles för många har redan från början bestämt sig för att världen är svart och vit och vilket lag de ska heja på. Går det inte ens väg, så är det domarens fel, det andra lager fuskar och så ska det skrikas okvädningsord i tid och minut.
Om man ställer upp fakta i målet, utan att stirra sig blind på aktörernas bakgrund, politisk hemvist, kön, ålder och religion, var hamnar man då?
Jag försöker se det så. Köpare K, säljare S, anhörig A1, A2, A3 osv. Vem har sagt vad, vem har träffat vem osv.
Hade Esbjörn inte varit klar i skallen, eller hade Ebba lurat honom, eller hade Ebba betalat för lite, eller om Esbjörn hade ångrat sig dagen efter och kontaktat Ebba osv, ja då hade jag stått på Esbjörns sida. Men som det verkar, har de gjort upp en affär i samförstånd som båda var nöjda med. Sedan har Esbjörn ångrat sig efter nån vecka eller två och konstigt nog inte försökt medverka till att lösa upp knuten han skapat, utan bara trasslat till det ännu mer.
Så hur kan man inte stå på köparens sida i det här?
Jag är också förundrad över sentillkomna skribenter, som inte ids plöja igenom tråden, utan börjar slänga ur sig frågor och påståenden som redan diskuterats till leda. Som kräver länkar och bevis hit och dit. Ja det är en brutalt lång tråd med många inlägg, men för mig höjs inte trådkvaliteten av att tusen nya personer frågar/påstår samma saker ett halvår senare. Kom med något nytt. En annan vinkel, övertyga med fakta eller något som för tråden framåt.
Bemöda er att skriva begripligt, för förstår ingen vad ni skriver, blir ni bara ännu en byfåne som står på torget och skriker obegripligheter.