2021-06-01, 00:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack, där fanns mycket matnyttigt - en hel drös länksamlingar.

Vad ful hennes advokat Thomas Olsson är som faktisk i sin tur rent av i stort förtalar JB när han menar att han kapitaliserat på sin dom. Herre jävlar alltså - jag är övertygad om att han inte har startat denna organisation eller förening för att slå mynt, utan enbart av humanitära skäl. Just för att han själv råkat så illa ut och väl upptäckte att det saknades en sådan organisation dit våldtäktsanklagade kunde vända sig för råd och stöd samt för att tillvarata deras intressen.

Finns det några siffror som visar den ekonomiska sammanställningen över verksamheten. Har det varit big biz så lär det komma fram här kvickare än kvickt om inte ja då förstår man varför han är skuldsatt och taxerar nada.

Jag läser vidare att JB skrivit flera artiklar eller redogörelser om varför han anser sig oskyldigt dömd. De har ni väl luskat fram som så mycket annat för att här dissekeras och vederläggas. Konstigt annars må man verkligen tycka. Kan någon lägga upp dem eller länka?

Har man råd med fina viner och lyxmat, har man råd att betala skadestånd. Det är en fråga om moral, att göra rätt för sig.
2021-06-01, 00:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad ful hennes advokat Thomas Olsson är som faktisk i sin tur rent av i stort förtalar JB när han menar att han kapitaliserat på sin dom.

Jaså minsan. Det är förtal, tycker du.

Men allting som Binninge påstått om Ebba, det tycker du inte är förtal. Märkligt.

Ja, än en gång kan man bara konstatera att du framställer dig själv som dummare än tåget.

Citat:
Jag läser vidare att JB skrivit flera artiklar eller redogörelser om varför han anser sig oskyldigt dömd. De har ni väl luskat fram som så mycket annat för att här dissekeras och vederläggas. Konstigt annars må man verkligen tycka. Kan någon lägga upp dem eller länka?

Om det nu är du som påstår att dessa artiklar och redogörelser finns, så är det ju upp till dig att belägga det, genom att plocka fram dem. Bara att du sätter igång!

Men som vanligt tror du att det är någon annan som ska belägga eller motbevisa dina tokerier.

Ja, än en gång kan man bara konstatera att du framställer dig själv som dummare än tåget.
2021-06-01, 00:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nja, riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Binninge styr naturligtvis inte media, men han är med i röran som vill ställa till det för Ebba och/eller KD. Att det skrivs om det, är inte av allmänintresse. Det handlar bara om att se till att den kvarvarande Alliansen inte får tillräckligt många röster i nästa val så sittande regering sitter kvar. Det handlar inte om rätt eller fel.

Någon anmälde Ebba för olovlig röjning. Det var till och med tidningsartiklar om det, med en bedrövad Esbjörn på bild. Jag minns inte om det var Binninge eller Monika som anmälde, men antingen bemödade de sig inte att kolla med Esbjörn, eller så ljög Esbjörn för dom. För polisens förhör visade ju på att Esbjörn visst hade gett tillstånd för att röja. Esbjörn hade till och med varit med när det röjdes.

Falsk angivelse, Brottsbalk (962:700) 15 kap, 6 § "Angiver man oskyldig till åtal med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falsk angivelse..."

Falsk tillvitelse, Brottsbalk (962:700) 15 kap 7 § "Den som, i annat fall än som avses i 6 §, hos åklagare, Polismyndigheten eller annan myndighet sanningslöst tillvitar någon annan en brottslig gärning, påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet, döms, om myndigheten ska ta upp anmälan i sådan sak, för falsk tillvitelse..."

Så båda begreppen finns uppenbarligen.

Ja visst, idioten thinkmachine, som helt klart inte har någon juridikkunskap alls, utan är precis lika obildad som Binninge, förstår inte skillnaden på att ange någon till åtal, samt att tillvita någon en brottslig gärning.

Det är sedan länge ställt långt bortom allt rimligt tvivel att det är jag som äger hen, konstant.
2021-06-01, 00:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså minsan. Det är förtal, tycker du.

Men allting som Binninge påstått om Ebba, det tycker du inte är förtal. Märkligt.

Om det nu är du som påstår att dessa artiklar och redogörelser finns, så är det ju upp till dig att belägga det, genom att plocka fram dem. Bara att du sätter igång!

Men som vanligt tror du att det är någon annan som ska belägga eller motbevisa dina tokerier.

Stod så i en av de artiklar på sidan någon länkade till att han har och då tänkte jag att det måste säkert ha avhandlats här. Så är alltså inte fallet och det är lätt att då förstå varför. Hade de varit lättavfärdade ja då hade de funnits här och lättillgängliga och serverade i ett jehu. ja nu talar de ett tydligt klarspråk osedda
2021-06-01, 01:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Stod så i en av de artiklar på sidan någon länkade till att han har och då tänkte jag att det måste säkert ha avhandlats här. Så är alltså inte fallet och det är lätt att då förstå varför. Hade de varit lättavfärdade ja då hade de funnits här och lättillgängliga och serverade i ett jehu. ja nu talar de ett tydligt klarspråk osedda

Frågan är då varför inte någon av alla er Ebba-hatare har dragit fram dem och hänvisat till dem, om de nu är så svåra att avfärda. Men, nej, det var ju just det, de artiklarna är bara trams. Sanningen står att läsa i den dom som kom först från tingsrätten, och sedan från hovrätten. Den, ser du, har lagts ut i tråden, otaliga gånger. Men den har du säkert inte ens läst. Din fegis.

För sanningen, det är inget för dig, det har vi förstått. Argumentationsfel är det enda du klarar av att prestera, som att - om inte de som anser att Ebba har rätt har visat att Binninges artiklar är trams, så måste de vara sprängstoff. ja jösses vad korkade du och dina gelikar är.

Jag konstaterar bara ännu en gång, att du inte förmår leta fram dessa artiklar och redogörelser som du påstår skall finnas.

Vi kan väl säga så här då, att så länge du inte presenterat dem, så finns de inte.

Det vi kan konstatera, det är att Binninge profitetar på RO, vilken han la grunden till just genom alla sina artiklar om sin påstådda oskuld till de brott han dömdes för i såväl Tingsrätt som Hovrätt.

Det är intressant att du drar upp dessa artiklar, för du går ju då Ebbas ärenden i frågan, just genom att bekräfta just det att Binninge själv är den som vitt spridit uppgifterna om sin brottslighet, och vidare även har profiterat på dem, så som jag beskrev i ett inlägg nyss.
2021-06-01, 01:20
Medlem
Citat:
Tack, där fanns mycket matnyttigt - en hel drös länksamlingar.

Vad ful hennes advokat Thomas Olsson är som faktisk i sin tur rent av i stort förtalar JB när han menar att han kapitaliserat på sin dom. Herre jävlar alltså - jag är övertygad om att han inte har startat denna organisation eller förening för att slå mynt, utan enbart av humanitära skäl. Just för att han själv råkat så illa ut och väl upptäckte att det saknades en sådan organisation dit våldtäktsanklagade kunde vända sig för råd och stöd samt för att tillvarata deras intressen.

Finns det några siffror som visar den ekonomiska sammanställningen över verksamheten. Har det varit big biz så lär det komma fram här kvickare än kvickt om inte ja då förstår man varför han är skuldsatt och taxerar nada.

Menar du att Binninge brände och slog sin styvdotter, petade henne i ansiktet med kuken och startade Rättssäkerhetsorganisationen av humanitära skäl? Jag undrar om du vet att det är vad han dömdes att betala till Brottsofferfonden som är hans skuld till samhället? Det är solklart att han har kapitaliserat på sin dom och att han är en äcklig rättshaverist med fula strumpor.

Det är några pedofilkramare som försvarar honom i tråden och försöker göra den lilla minderåriga flickan till förövare i stället. Det är så äckligt att det saknar ord.
2021-06-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du att Binninge brände och slog sin styvdotter, petade henne i ansiktet med kuken och startade Rättssäkerhetsorganisationen av humanitära skäl? Jag undrar om du vet att det är vad han dömdes att betala till Brottsofferfonden som är hans skuld till samhället? Det är solklart att han har kapitaliserat på sin dom och att han är en äcklig rättshaverist med fula strumpor.

Det är några pedofilkramare som försvarar honom i tråden och försöker göra den lilla minderåriga flickan till förövare i stället. Det är så äckligt att det saknar ord.

Konstigt med Flashback, när det kommer till kvinnor och våldtäktsmål då är man tammetusan där och försvarar män, och hänger ut offer som ljuger, åklagare som inte sköter sitt jobb, poliskvinnor som inte antecknar samtal de gör med offer, eller att de tipsat om att offrets telefon ska hämtas för analys och nästa dag är just den telefonen rensad.

Här passar inte det, agendan är en helt annan - ljuger om att det är pedofili istället.

Tror inte du att det finns personer som inom rättsväsendet som missköter i dessa fall med?
Går efter hellre fälla än fria, för nånting är det ju...
Vi är på ett forum och kan ifrågasätta en dom utan att vara en "pedofilkramare".

Du mfl i tråden skulle vara direkt olämpliga att arbeta inom rättväsendet, hysteriska, väldigt selektiva och överdriver för att skapa poänger. Mallen ABC för opassande.
2021-06-01, 09:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Konstigt med Flashback, när det kommer till kvinnor och våldtäktsmål då är man tammetusan där och försvarar män, och hänger ut offer som ljuger, åklagare som inte sköter sitt jobb, poliskvinnor som inte antecknar samtal de gör med offer, eller att de tipsat om att offrets telefon ska hämtas för analys och nästa dag är just den telefonen rensad.

Här passar inte det, agendan är en helt annan - ljuger om att det är pedofili istället.

Tror inte du att det finns personer som inom rättsväsendet som missköter i dessa fall med?
Vi är på ett forum och kan ifrågasätta en dom utan att vara en "pedofilkramare".

Du mfl i tråden skulle vara direkt olämpliga att arbeta inom rättväsendet, hysteriska, väldigt selektiva och överdriver för att skapa poänger. Mallen ABC för opassande.

Flashback består av många tusen människor. Alla har sin subjektiva uppfattning om allt som skrivs. Till mångt och mycket är Flashback ett virtuellt torg, där användarna står och skriker ut sina åsikter, samtidigt som de blundar och håller för öronen.

Den här tråden är inget undantag. Alldeles för många har redan från början bestämt sig för att världen är svart och vit och vilket lag de ska heja på. Går det inte ens väg, så är det domarens fel, det andra lager fuskar och så ska det skrikas okvädningsord i tid och minut.

Om man ställer upp fakta i målet, utan att stirra sig blind på aktörernas bakgrund, politisk hemvist, kön, ålder och religion, var hamnar man då?

Jag försöker se det så. Köpare K, säljare S, anhörig A1, A2, A3 osv. Vem har sagt vad, vem har träffat vem osv.

Hade Esbjörn inte varit klar i skallen, eller hade Ebba lurat honom, eller hade Ebba betalat för lite, eller om Esbjörn hade ångrat sig dagen efter och kontaktat Ebba osv, ja då hade jag stått på Esbjörns sida. Men som det verkar, har de gjort upp en affär i samförstånd som båda var nöjda med. Sedan har Esbjörn ångrat sig efter nån vecka eller två och konstigt nog inte försökt medverka till att lösa upp knuten han skapat, utan bara trasslat till det ännu mer.

Så hur kan man inte stå på köparens sida i det här?

Jag är också förundrad över sentillkomna skribenter, som inte ids plöja igenom tråden, utan börjar slänga ur sig frågor och påståenden som redan diskuterats till leda. Som kräver länkar och bevis hit och dit. Ja det är en brutalt lång tråd med många inlägg, men för mig höjs inte trådkvaliteten av att tusen nya personer frågar/påstår samma saker ett halvår senare. Kom med något nytt. En annan vinkel, övertyga med fakta eller något som för tråden framåt.

Bemöda er att skriva begripligt, för förstår ingen vad ni skriver, blir ni bara ännu en byfåne som står på torget och skriker obegripligheter.
Senast redigerad av fnirp 2021-06-01 kl. 09:11.
2021-06-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Flashback består av många tusen människor. Alla har sin subjektiva uppfattning om allt som skrivs. Till mångt och mycket är Flashback ett virtuellt torg, där användarna står och skriker ut sina åsikter, samtidigt som de blundar och håller för öronen.

Den här tråden är inget undantag. Alldeles för många har redan från början bestämt sig för att världen är svart och vit och vilket lag de ska heja på. Går det inte ens väg, så är det domarens fel, det andra lager fuskar och så ska det skrikas okvädningsord i tid och minut.

Om man ställer upp fakta i målet, utan att stirra sig blind på aktörernas bakgrund, politisk hemvist, kön, ålder och religion, var hamnar man då?

Jag försöker se det så. Köpare K, säljare S, anhörig A1, A2, A3 osv. Vem har sagt vad, vem har träffat vem osv.

Hade Esbjörn inte varit klar i skallen, eller hade Ebba lurat honom, eller hade Ebba betalat för lite, eller om Esbjörn hade ångrat sig dagen efter och kontaktat Ebba osv, ja då hade jag stått på Esbjörns sida. Men som det verkar, har de gjort upp en affär i samförstånd som båda var nöjda med. Sedan har Esbjörn ångrat sig efter nån vecka eller två och konstigt nog inte försökt medverka till att lösa upp knuten han skapat, utan bara trasslat till det ännu mer.

Så hur kan man inte stå på köparens sida i det här?

Jag är också förundrad över sentillkomna skribenter, som inte ids plöja igenom tråden, utan börjar slänga ur sig frågor och påståenden som redan diskuterats till leda. Som kräver länkar och bevis hit och dit. Ja det är en brutalt lång tråd med många inlägg, men för mig höjs inte trådkvaliteten av att tusen nya personer frågar/påstår samma saker ett halvår senare. Kom med något nytt. En annan vinkel, övertyga med fakta eller något som för tråden framåt.

Bemöda er att skriva begripligt, för förstår ingen vad ni skriver, blir ni bara ännu en byfåne som står på torget och skriker obegripligheter.

Tack, för ett välskrivet och balanserat inlägg.
Förtjänade en direkt.

Återkommer kanske med ett tillägg till detta senare.
2021-06-01, 10:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Hmm....
Var det inte just RO trollen som var på FB och skrev i fallet med "Anna", hon som skulle hjälpas av RO där en polis var den anmälde.
Spelade dubbelt gjorde dom också och hade kontakter med den polis som anmälts, telefonen hämtades inte in och anteckningar från anmälningen försvann.
Dom RO trollen skrev just exakt sånt du framför som förekommande på FB.
Sen visade dom på RO "av godhet" valda delar om vad hemskheter som skrevs om henne (som dom själva skrivit) på FB.
Sen när hon var riktigt knäckt ville dom "av godhet" inte bara driva hennes fall rättsligt, utan ville "av godhet" även sköta hennes ekonomi och ta över hela hennes liv.
Hon visades en generalfullmakt dom ville hon skulle skriva på, där XXX skulle bli generalska!

Vad allt låter välbekant, väl inövat och väl regisserat på något sätt.
Tycker inte ni det också???
2021-06-01, 11:25
Medlem
kubuns avatar
Tråden har kommit till ett läge där man som "Ebba-hatare" fått en mycket tacksam uppgift då man inte längre behöver besvara inlägg från Ebba-klacken då de är så kontraproduktiva de bara går och behöver på intet sätt accentueras. Personargument, invektiv och numera också ett strumpargument samt uppenbara lögner, överdrifter och smutskastning värderas såklart objektivt av den mångfalt större läsarskaran som här säkerligen till antal finns än de relativt få som producerar texterna.

Ser att någon ondgör sig över att jag i bl.a. och nog främst tidsbesparande syfte efterlyst en del uppgifter och dokument. Det har hittills varit ett framgångsrikt recept och det har gett mig mycket när någon beredvilligt tillhandahållit det eftersökta men även när dokument närmast frenetiskt tillbakahållits har de och förhållningssättet talat ett nog så målande klarspråk.

Eftersom det ifrågasatts om de artiklar som Esbjörns tidigare ombud skrivit, där han förklarar sig oskyldigt dömd, verkligen existerar skall jag göra ett försök att hitta dem då de ju bör vara offentliga eftersom de omtalades i en tidningsartikel jag igår läste.

Ja jag har nu hittat både tfn och mailadress till den av JB grundade Rättssäkerhetsorganisationen - RO och när jag lyckats i mitt uppdrag att komma över dessa dokument skall jag efter ett godkännande från upphovsmannen presentera dem här i sin helhet eller delar av dem och därtill analyser. Ja och då kommer jag väl antagligen med något nytt till tråden som den "tusenfoting" jag av någon nyss här omnämndes som.

Annars är det med stor spänning man nog lite till mans här ser fram emot vad överåklagare Anders Jakobsson, chef för Särskilda åklagarkammaren nu vilken dag som helst i veckan (enligt TV4) kommer fram till och sen meddelar oss huruvida han väcker åtal om grovt förtal, av Esbjörns dåvarande ombud, eller inte mot Ebba Busch. Är någon exakt tidslimit, när det skall vara klart, angiven - någon som vet?
2021-06-01, 11:33
Medlem
Citat:

Du klarar inte av att föra en logisk diskussion och hålla dig till ämnet. Dina fördomar om hur konstig ”Flashback” är har ingenting med detta specifika ämne att göra. Håll dig till ämnet i stället för att försöka föra iväg diskussionen på oväsentligheter.

Det var ingen som rensade flickans telefon eller datorer, det var Binninge som skar av hennes kablar som straff för att hon berättade om vad han gjorde med henne. Det är sådant beteende du försöker sopa under mattan.

Att försvara sexualbrottslingar och misstänkliggöra deras offer har väl alltid varit den metod som Rättssäkerhetsorganisationen har använt om man granskar bakgrunden och de debattartiklar som medlemmarna fått publicerade. Hela huvudsyftet med organisationen har varit att försöka få sexualbrottslingar att framstå som offer.

Resonemanget känns igen:
https://unt.se/insandare/500-felaktigt-domda-ovardigt-en-rattsstat-1179648.aspx

Det är alltså sådana som ni som ska arbeta inom rättsväsendet?

Det vore förödande för alla kvinnor och barn i det här landet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in